Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komisaře Maigreta (Rudolf Hrušínský) navštíví pan Marton (Ota Sklenčka) a stěžuje si, že se ho jeho žena pokouší zabít. Sotva muž odejde, přijde paní Martonová (Jiřina Jirásková) a tvrdí, že její muž je přepracovaný a bojí se zbytečně. Maigret navštíví prokurátora (Vlastimil Fišar) a žádá ho o povolení, aby mohl začít podivný případ vyšetřovat. Jenže prokurátor Maigretovi vyšetřování zakazuje, a tak se musí pokusit Maigret pravdu vypátrat na vlastní pěst. (Snorlax)

(více)

Recenze (25)

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

V pomerne slabej, dostupnej kvalite, sa to hodnotí ťažko. Hrušinský je borec. V úlohách rôznych inšpektorov, detektívov, žandárov, esembákov, vždy dokáže zahrať na tú správnu nôtu. Lenže táto varianta Maigreta ani z ďaleka nedisponuje takou kvalitou spracovania, ako napríklad séria krimi filmov: "Po stopách krve", "Vrah skrývá tvář", či "Strach". ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Tehdy ještě "nevyhraněný", či možná spíše režimem omezovaný režisér Tomáš Škrdlant (posledních 25 let výrazný český dokumentarista v oblasti sociologie, psychologie a pod.) natočil na počátku své kariéry i hranou televizní inscenaci podle francouzské předlohy. Neznám režisérovu další tvorbu, ale abych byl spravedlivý, zde se jedná o standardní TV detektivku, slušně natočenou, ale dle mého názoru nijak zvlášť nevyčnívající z tehdejšího průměru. Psychologie sem, psychologie tam, do transu mě nedostal ani Rudolf Hrušínský, jehož poklidní mlčenlivý pohled v kontrastu s morbidním příběhem (Spalovač mrtvol, Pasiáns, Po stopách krve) už v té době pomalu hraničil s recyklací :o). Víc než rovněž "recyklovaný" krimi příběh ze série Maigretovek upoutala francouzská hudební kulisa a Ota Sklenčka (zejména v dialozích s Maigretem), který bohužel už tolik prostoru nedostal. (65%) (Filmová výzva 2018 - Karlas) ()

Reklama

salalala 

všechny recenze uživatele

Velmi příjemná televizní jednohubka, která komornosti a omezených prostředků využívá na maximum. Základem je velmi dobrá zápletka, která je rozehrána hodně zajímavě a diváka zanechává v nejistotě, co se vlastně bude dít. K ní se přidává i slušná atmosféra, která je podmalovávána francouzskou hudbou. Škrdlantova režie není nijak výrazná, ale spoléhá se na výtečné dialogy, sílu zápletky a pomalé tempo, v němž je čas jen na to nejdůležitější. Vzhledem k tomu, že stopáž jen lehce přesahuje hodinu, není možné se vysloveně nudit, na druhou stranu ale potom vše působí trochu překotně a Maigret možná zbytečně vypadá jako mnohem větší génius, než jakým by měl být. Pozornost ale udržují především vynikající herci, mezi nimiž vyniká skvělý Rudolf Hrušínský a v závěru se k němu přidávají i Jana Hlaváčová a Jiřina Jirásková, škoda, že Ota Sklenčka nedostal víc prostoru. Zub času se na snímku podepsal hlavně po vizuální stránce, která je zbytečně tmavá. Obavy komisaře Maigereta jsou ale i po padesáti letech překvapivě dobrou a svižnou podívanou a také poctivou detektivkou, které už se dnes netočí. 70 % ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Konverzační krátká televizní detektivka, na které zapracoval zub času. Ovšem perfektní herecké výkony všech hlavních aktérů a zejména pana Hrušínského způsobují, že i tak jde o velmi slušný a koukatelný snímek. Kouzelné byly výrazy v tváři RH, jemné i přesné kladení otázek a až milé vyhybání se odpovědí, když informace poskytnout nechtěl. Příjemné. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Zbytečně utahané a zbytečně krátké, přičemž skutečná zápletka přichází až v posledních dvaceti minutách. Na technické a vizuelní stránce se už hodně podepsal zub času (alespoň co se týče kopie, kterou jsem viděl). Ovšem hudba (šansony v podání Marie Laforêt) skvěle dotváří atmosféru a Rudolf Hrušínský je v roli Maigreta výborný. Už jenom to je důvod, proč tuto inscenaci vidět. 60%. ()

Zajímavosti (1)

  • Kolejiště ve filmovém francouzském obchodním domě Louve, které provozuje Xaviér Marton (Ota Sklenčka), využívá výhradně modely velikosti H0 východoněmeckého výrobce PIKO (Sonneberg). (Robbi)

Reklama

Reklama