Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komisaře Maigreta (Rudolf Hrušínský) navštíví pan Marton (Ota Sklenčka) a stěžuje si, že se ho jeho žena pokouší zabít. Sotva muž odejde, přijde paní Martonová (Jiřina Jirásková) a tvrdí, že její muž je přepracovaný a bojí se zbytečně. Maigret navštíví prokurátora (Vlastimil Fišar) a žádá ho o povolení, aby mohl začít podivný případ vyšetřovat. Jenže prokurátor Maigretovi vyšetřování zakazuje, a tak se musí pokusit Maigret pravdu vypátrat na vlastní pěst. (Snorlax)

(více)

Recenze (25)

MrPierc 

všechny recenze uživatele

Velmi civilní skoro neherecké výkony a tím více umocňující realitu. Hrušínský unavený a znuděný Mairgret, který se ocitne mezi manželem a manželkou, kteří se nenávidí a snaží se jeden druhého zavraždit. Ota Sklenčka podal velmi dobrý výkon - svým ztvárněním roztržitého manžela lezl velice na nervy ! ()

sud 

všechny recenze uživatele

Zbytečně utahané a zbytečně krátké, přičemž skutečná zápletka přichází až v posledních dvaceti minutách. Na technické a vizuelní stránce se už hodně podepsal zub času (alespoň co se týče kopie, kterou jsem viděl). Ovšem hudba (šansony v podání Marie Laforêt) skvěle dotváří atmosféru a Rudolf Hrušínský je v roli Maigreta výborný. Už jenom to je důvod, proč tuto inscenaci vidět. 60%. ()

Reklama

salalala 

všechny recenze uživatele

Velmi příjemná televizní jednohubka, která komornosti a omezených prostředků využívá na maximum. Základem je velmi dobrá zápletka, která je rozehrána hodně zajímavě a diváka zanechává v nejistotě, co se vlastně bude dít. K ní se přidává i slušná atmosféra, která je podmalovávána francouzskou hudbou. Škrdlantova režie není nijak výrazná, ale spoléhá se na výtečné dialogy, sílu zápletky a pomalé tempo, v němž je čas jen na to nejdůležitější. Vzhledem k tomu, že stopáž jen lehce přesahuje hodinu, není možné se vysloveně nudit, na druhou stranu ale potom vše působí trochu překotně a Maigret možná zbytečně vypadá jako mnohem větší génius, než jakým by měl být. Pozornost ale udržují především vynikající herci, mezi nimiž vyniká skvělý Rudolf Hrušínský a v závěru se k němu přidávají i Jana Hlaváčová a Jiřina Jirásková, škoda, že Ota Sklenčka nedostal víc prostoru. Zub času se na snímku podepsal hlavně po vizuální stránce, která je zbytečně tmavá. Obavy komisaře Maigereta jsou ale i po padesáti letech překvapivě dobrou a svižnou podívanou a také poctivou detektivkou, které už se dnes netočí. 70 % ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Jen se budu opakovat - co je to za Maigreta bez dýmky?, utahané je to celých 40 minut, ale ani pak to moc grády nemá, nakonec jsem vlastně nepochopil motiv, skvělá je tu písnička Marie Laforet Mon amour, mon ami, jeden exteriérový záběr má taky povedenou atmosféru, herecky si zde Voska maže Hrušínského na chleba... no ale především tomu chybí atributy maigretovek, i když Hrušínský se typově jinak na tu postavu hodí. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Tehdy ještě "nevyhraněný", či možná spíše režimem omezovaný režisér Tomáš Škrdlant (posledních 25 let výrazný český dokumentarista v oblasti sociologie, psychologie a pod.) natočil na počátku své kariéry i hranou televizní inscenaci podle francouzské předlohy. Neznám režisérovu další tvorbu, ale abych byl spravedlivý, zde se jedná o standardní TV detektivku, slušně natočenou, ale dle mého názoru nijak zvlášť nevyčnívající z tehdejšího průměru. Psychologie sem, psychologie tam, do transu mě nedostal ani Rudolf Hrušínský, jehož poklidní mlčenlivý pohled v kontrastu s morbidním příběhem (Spalovač mrtvol, Pasiáns, Po stopách krve) už v té době pomalu hraničil s recyklací :o). Víc než rovněž "recyklovaný" krimi příběh ze série Maigretovek upoutala francouzská hudební kulisa a Ota Sklenčka (zejména v dialozích s Maigretem), který bohužel už tolik prostoru nedostal. (65%) (Filmová výzva 2018 - Karlas) ()

Zajímavosti (1)

  • Kolejiště ve filmovém francouzském obchodním domě Louve, které provozuje Xaviér Marton (Ota Sklenčka), využívá výhradně modely velikosti H0 východoněmeckého výrobce PIKO (Sonneberg). (Robbi)

Reklama

Reklama