Režie:
Mikael HåfströmKamera:
Brendan GalvinHudba:
Alex HeffesHrají:
Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, James Caviezel, Vinnie Jones, Vincent D'Onofrio, 50 Cent, Amy Ryan, Caitríona Balfe, Sam Neill, Matt Gerald (více)VOD (4)
Obsahy(4)
Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)
(více)Videa (14)
Recenze (1 430)
Scénář je pitomý tak akorát, jen mě fascinuje ta studiová politika svádět tyhle přesluhující tandemy na place pod taktovkou režijních rutinérů, kteří s daným materiálem operují více než ledabyle a zafungovat dovedou leda tak v několika trefných hláškách a v případě tohoto filmu i jedinečného nábožného germánského výlevu, jinak vesměs hodně sterilní a prchavá podívaná. ()
Naivné, nudné, tuctové klišé. Schwarzenegger a Stallone tak dlho otáľali s natočením spoločného filmu (ak neberieme do úvahy Arnieho cameo v prvých Expendables), až to fanúšikov prestalo zaujímať a tak keď sa konečne páni na staré kolená rozhýbali, ich prvý "poriadny" spoločný film prešumel kinami bez výraznejšieho diváckeho záujmu. Akože hej, celosvetová tržba 137 miliónov pri relatívne skromnom rozpočte 50 miliónov nie je najhoršia, ale v 90. rokoch by ich spoločný tandem zarobil aspoň pol miliardy. Vizuálne odporné prostredie futuristickej basy vyzerá to strašne televízne, až nízkorozpočtovo. K tomu nesympatické vedľajšie postavy, prakticky nulová chémia medzi dvoma legendami. Ich vzájomné doberanie sa a hláškovanie pôsobí dojmom, že to písal 14-ročný chlapec ("Biješ sa ako vegetarián." - to akože malo byť vtipné?). Vedľajšie postavy hrané Caviezelom, Vinniem Jonesom a Samom Neillom o ničom. Akcia sa dostaví v podstate až na konci (!) a to je jednak neskoro a jednak stojí za kus hrdzavého železa. Sklamali ste ma, chalani. 50 137 ()
70% Dobře odvedená práce, která připomene Slyovy starší "inteligentní akční filmy" NÁJEMNÍ VRAZI nebo SPECIALISTA. To, že někoho napadlo po třiceti letech v branži konečně obsadit Arnolda do role rakušáka považuju za omračující. Stejně tak i jako Arnoldův komentář na Slyovu potkávací pěsťovku: "Hmuuu, you hit liiike vegetarian." ()
V kině je to nesledovatelné. Teoreticky by se to dalo užít někde na párty, kde by to mohl každý nahlas překřičet a dodat těm nicneříkajícím výjevům nějaký smysl humornou poznámkou k debilitě děje, nesmyslným náhodám, smutně se tvářícím hercům. Jinak je to ale nudné a prázdné až hrůza a nechápu, jak lze s Arnoldem a Slyem v jedné místnosti dojít tak zoufalého výsledku. Tenhle film měl potenciál, ale neproměnil nic. Snad jen jsem poprvé slyšel Arnolda nadávat německy, tak druhou hvězdu za to. Ta režijní i dějová rutina, co zařadila autopilota už pět minut po začátku, si ale stěží zaslouží průměrné hodnocení. ()
Sylvester Stallone už zase v Kriminále lepí pytlíky, tentokrát za dozoru Caviezela a Jonese, zato s morální podporou svého obchodního partnera z Planet Hollyúd, v kriminále, který jako pevnost Boyard proplouvá Somálskými vodami a čeká, kdy si ho všimnou vyhladovělí piráti. No, nevšimli, zato já si všiml pár příšerných hrubic v ději. Naštěstí ale nadevše miluji filmy o útěcích z vězení, tak jsem si nakonec přece přišel na své. Arnold je jednoznačným králem filmu, i ten Caviezel je dobrej, ostatní tak nějak jen blbě hrají a šklebí se. Místy to působilo jako slepenec, u kterého nevíte, o jaký žánr se vlastně jedná. K dokonalosti chyběl snad ještě otec Fura a prsaté plavčice. Je to skvělý film, ale celou dobu cítíte, že mohl být ještě žďabec lepší. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (25)
- Původně se měl snímek jmenovat The Tomb. Jedním z alternativních názvů byl také Exit Plan. (Veniss)
- Přestože si Bruce Willis a Antoine Fuqua při natáčení filmu Slzy slunce (2003) slíbili, že spolu už nikdy nebudou pracovat, pro tento film se původně počítalo s oběma. Poté, co od filmu odstoupil Bruce Willis, následně odstoupil i Antoine Fuqua. (ČSFD)
- Počas natáčania jednej z akčných scén si Sylvester Stallone (Ray Breslin) poranil šľachu na pravej nohe. Na jej zašitie bolo potrebných 70 stehov. (m.a.t.o.)
Reklama