Režie:
Mikael HåfströmKamera:
Brendan GalvinHudba:
Alex HeffesHrají:
Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, James Caviezel, Vinnie Jones, Vincent D'Onofrio, 50 Cent, Amy Ryan, Caitríona Balfe, Sam Neill, Matt Gerald (více)VOD (4)
Obsahy(4)
Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)
(více)Videa (14)
Recenze (1 430)
To je zajímavej job zkoušet vězení, jestli se z nich dá utéct. Sly se nechá zavírat, někoho zmlátí aby šel na samotku, sedne si, kouká kouká, pakj dostane mlíko v krabičce, který je kvalitativně vejš než většina potravin v našich supermarketech, krabičku roztrhne, vyťuká kód z poza dveří a frrnk holoubek je pryč. Nejlepší je pak to vysvětlování, třeba ta bajka ohledně krabičky cigaret je luxusní. Brzo však zavřou Slye do velmi zajímavého vězení ve kterým rozhodně nedostává na celu žádný mlíka, ale zato nafasuje Arnieho, no a pak už se začnou dít věci. Nějaká ta surovostička, koupaníčko, šikana, průplesky, lekce alles gute v podání pana Arnieho, fígle z knížky 100 + 1 nesmysl a za střílecího akčního finále dobíháme k závěrečným titulkům. Co říct, bylo to jednoduché, naivní, mírně surovoučké a oslavovalo to dva báječný akční kluky z 80.let a tomu se přece nedá odolat. Tak pac a pusu a zase někdy adios moji milovaní svalnatí amigos. ()
Překvapivě dýchavičný Prison Break, který ani obvykle spolehlivý Håfström nemá šanci udat. Kromě nápaditého úvodu, trefně mířených heců a Arnoldových pár minut střílené slávy v samotném finále tu zápletka, zvraty i samotný útěk fungují jen na dobré slovo a dobrou vůli diváka s nostalgickou náladou. Průměrné hodnocení zcela nepokrytě zachraňuje fakt, že jsem se na pošťuchování hlavní dvojky - neomezené Expendables limitem - vážně těšil a Slyův bas, který dokáže při sebemenším prostoru pro nadhled všechno příjemně shodit. Z počátečního úsměvu ale zůstala jen malá křeč. 50% ()
Ale sú to veľmi tučné 3 hviezdy pre jedno z najvýživnejších guilty tohto roka. Je to rozkošne blbučké a s pribúdajúcimi minútami demencia graduje... ale páni bratia si to dávajú vo veľkom štýle prelomu osemdesiatych a deväťdesiatych. Arnold mocne kraľuje, k tomu solídny záporák, solídne tempo, fucky a krvavá akcia. Spokojnosť. ()
No tak to máme tady, tak to pojďme zhodnotit. Asi nejočekávanější film tohoto roku dorazil do kin a zde je podrobný report Wacoslava1 : Takže ačkoliv spokojenost u mě rozhodně převažuje, tak se jistých rozporuplných pocitů nezbavím. Zkusím se o nich trochu rozepsat. Takže určitě je fajn, že se tyto dvě legendy sešli v jednom filmu něco takovýho se opravdu nevidí každý den. No a já vzal film jako možnost k tomu abych je mohl oba dva vzájemně porovnat. Možná nejsem úplně objektivní, protože ten Rakouskej kulturistickej terminátor byl pro mě vždycky největším frajerem a tento film mi to potvrdil. Stallone má sice větší akčnější a víc propracovanou roli, ale co naplat Arnie ho strká do kapsy a to na plný čáře i když jeho role je jasně ta menší, tak když je na scéně, tak si krade naprosto nekompromisně veškerou pozornost pro sebe. Sice se tu drží trendu ze svých nových filmů což znamená, že je to spíš pohodářský hláškař co si ze sebe dělá srandu, ale zase ve chvíli kdy vezme kulomet do ruky je naprosto bez diskuze kdo že je tu bůh akce. Ve chvíli kdy potom začne klít v Němčině přivadí osazenstvo kinosálu smíchem do mdlob. Ne já si nemůžu pomoci, ale pan Schwarzenegger je prostě tím kdo táhne tenhle film. Stallone má napsanou možná více akčnější a přemýšlivou postavu zároveň která určitě není špatná, ale jeho herecký výkon mi přišel takový dost strojový bez nějaké nadstavby. Další věc kterou bych pak lehce vytknul je to, že film je v podstatě moderní akčňák z oldschol herci ovšem se všemi neduhy které k moderním akčňákům patří. Za prvé na rozdíl od např Konečné nebo Expendables 2 tak z tohoto snímku z vyjímkou závěrečného akčního finále žádný extra osmdesátkový look nevyzařuje. Kamera a střih jsou místy chaotické. Na rovinu bitky nic moc a ani na tu nejvíc očekávanou se příliš netěšte. Pošťuchování které jste viděli v traileru je i tím co uvidíte ve filmu. Víc tam toho fakt není. Jo a taky musím podotknout, že ta prosklená věznice mi moc cool zrovna nepřišla no a ti strážní ve vyloženě úchylných kostýmech to bylo fakt WTF... No ale aby jste mi neřekli, že to tady jenom odjebávám a hrabu se v píčovinách, tak vězte, že já rozhodně nemám s tímhle filmem problém jenom očekávání holt možná byla z mojí strany nepřiměřená. Zkrátka nemůžu si pomoci, ale na plný počet to prostě nevidím. Škoda, že to nevzniklo před 20 lety mohl to být kult, takhle se člověk pobaví nostalgicky zamáčkne slzu, ale ničeho z čeho by šel do kolen se prostě nedočká. Tolik můj report možná tu budu za kacíře, ale co nadělám takhle to prostě vidím Escape plan je určitě bezvadnej akční filmek na odreagování z přítomností dvou S, ale už teď vám určitě řeknu, že další kult tím rozhodně stvořen nebyl. 75% ()
Nadhled, jaký vzestupně dementnímu příběhu dodávají Stallone a Schwarzenegger (a v menší míře i důmyslně slizký Jim Caviezel), pomáhá hodně. Společně film proměnili ve sraz abiturientů, kteří zkoušku z testosteronové gestiky skládali někdy v 80. letech, na něž se však Håfström nenamáhá stylisticky upomínat. Jediný upgrade (arche)typů, které oba borci posledních čtyřicet let ztvárňují, měl nejspíš spočívat v doplnění čisté svalové hmoty výjimečným intelektem. Mazanost hraničící s genialitou jsem nevěřil ani jednomu. Na rozdíl od schopnosti udržet desetikilový kulomet v jedné ruce. Úlitba Bohu akce, kvůli které celý film vzniknul, bohužel přichází až po stominutovém recyklování nejobehranějších útěkářských motivů. Výsledný plán je navíc natolik zatížen faktorem náhody, že selhává dosavadní profilace Stalloneho jako mistra útěků. Po neúspěšné snaze jít na věc hlavou jej scénář rozumně mění zpět ve starého, dobrého a ultranásilného Ramba. V souhrnu jenom další nevydařený pokus o velký (dvojitý) comeback, který mnohem častěji zvedá koutky úst než hladinu adrenalinu. 65% Zajímavé komentáře: Anderton, castor, -bad-mad-wolf-, maddy, Daggeron ()
Galerie (57)
Zajímavosti (25)
- Režiséry druhého natáčecího štábu byli David Leitch a Chad Stahelski. (Rominator)
- Po snímkach Kriminál (1989) a Tango a Cash (1989) sa jedná o tretí film, v ktorom Sylvester Stallone (Breslin) uteká z väzenia. Zatvorený bol aj vo filme Rambo II (1985). (chochi18)
- Ide o vôbec prvý film, v ktorom Arnold Schwarzenegger (Emil Rottmayer) povie zopár viet vo svojej rodnej reči. (m.a.t.o.)
Reklama