Reklama

Reklama

Walt Disney dlouhodobě usiluje o filmová práva k psanému románu Mary Poppins. Opakovaně žádá jeho svéráznou autorku P. L. Traversovou o setkání, ale ta hollywoodského velikána po celá léta úspěšně odmítá, stejně jako udělit mu souhlas k právům na její milovanou postavu a knihu. Protože si ale uvědomuje, že prodejnost jejích knih klesá a budoucnost je nejistá, v roce 1961 se setkáním souhlasí. Vzniká tak dvoutýdenní dobrodružství, které nakonec vyústí v zahájení prací na zbožňovaném a mnohokrát oceněném filmovém fenoménu Mary Poppins. Během těchto dvou krátkých týdnů se Walt Disney v maximální možné míře snaží vyjít Traversové vstříc. Vyzbrojený nápaditými storyboardy a veselými písničkami od talentovaných bratrů Shermanových na ni podniká doslova frontální útok, ale spisovatelka se jen tak nevzdává. Zanedlouho Disney zklamaně sleduje, jak její odhodlání mu práva neposkytnout jen sílí a ta se mu tak i přes jeho snahy stále více vzdalují. Teprve ve chvíli, kdy se v duchu sám přenese do svého dětství, je schopen začít chápat démony, kteří spisovatelku pronásledují, a společně vypustí Mary Poppinsovou na svobodu, aby společně vytvořili jeden z nejpůsobivějších filmů filmových dějin. (Falcon)

(více)

Videa (34)

Trailer 1

Recenze (331)

Freemind 

všechny recenze uživatele

Na chvíli zapomeňme na to, že Walt Disney byl mizogynií, šovinistické, rasistické, antisemitské hovado a užijme si ho jako kouzelného věčného kluka, který zápasí s excentrickou, roztomile upjatou ježibabou ze zámoří. "Mary Poppins" jsem měl vždycky rád a po tomhle filmu ji mám ještě raději - jednu hvězdy tedy přisuzuji mému sentumentu. Druhá patří tuně biografických informací a anekdot, které jsem díky Panu Banksovi naprosto nenásilně vstřebal a třetí dojemné postavě Paula Giamattiho coby dobrosrdečného řidiče. Za vybělování odpudivé postavy Walta Disneyho nemůžu dát víc. Sorry, Mickey. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Patrí Tom Hanks do starého železa? Ešte nenastal jeho čas,snaží sa,čo mu scenár stačí,aby sa previedol ako za starých čias,keď mu v 90-tych rokoch plátno bolo naklonené pre vynikajúce charaktery,ktoré mu prinášali úspech... Zahrať oscarového velikána Walta Disneyho s viac ako 20 oscarmi na čele, nie je jednoduché aj pre herca formátu Toma Hanksa s dvomi oscarmi na konte.Možno,ak by bol projekt o životopise Walta Disneyho v podaní Hanksa,mohol by sa viac ponoriť do postavy,tak by to mohlo vyzerať inak?Kto vie,či by sa na to hodil,Hitchcock s Hopkinsom nedopadol tak ako sa na jeho fyzickú podobu patrilo... Walta hrá určitú chvíľu,nie je mu venovaný veľký priestor,sily si rozložil na Kapitána Phillipsa,kde sa snaží až,až,ale filmové ceny výraznejšie nezaznamenal,maximálne pár nominácii... Pozornosť strháva na seba Emma Thompson,ktorej P.L Travers začína byť neoblomnou autorkou známeho románu Mary Poppins,ktorú pozvú do Hollywoodu,aby im predala práva na sfilmovanie do podoby muzikálu s budúcimi oscarmi v talóniku. P.L.Travers má samozrejme svoju minulosť,ktorá ju ťaží na duši z príhod v detstve s fotríkom Traversom Golfom,ktorej bol oporou,no nebol oporou samému sebe,podľa neho má v skutočnosti meno Ginty Golf, z čoho si spravila pseudonym,ktorý spomínam pár viet vyššie. Colin Farrell je vo flashbackoch Emmy Thompson pripomínaný v rôznych scénach,ktoré jej ho pripomínajú v nadvädzujúcich,kde sa dohadujú ako by mala vyzerať podoba filmu... Autorka je tvrdohlavá osobnosť,ktorej sa takmer vždy niečo nepozdáva v konceptoch návrhoch scenáristu Dona Dagradiho a dvoch autorov hudby,bratoch Shermanovcov... Pokiaľ dospejú k záverečnému zhodnoteniu,utečie pomerne veľa času,že medzitým nie je nič extra zapamätania hodné,alebo jej osobný šofér v podaní Paula Giamattiho je určitou oporou v konverzáciach,pri ktorých sa môže vyrozprávať flashbacky sú spravené s noblesou a citom a s kvalitným vizuálom. Doba,kostýmy,kamera,hudba a výprava je vynikajúco zachytená,nič by som nevytkol. Saving Mr.Banks pôsobí ako knižka s obrázkami pre najmenšie deti,ktoré v celosti neprinášajú niečo prínosné,čo by som si vzal za ponaučenie,takto je lepšie si pozrieť klasickú Mary Poppins so všetkým,čo prináša filmové ovocie,teraz bol zámer dobre vymyslený,ale horšie spracovaný,kde sa mi páčila konečná scéna,kedy Travers konečne pochopí situáciu z tónov skladateľov hudby Shermanovcov,ktorá mi vykúzlila úsmev na tvári po dlhšej dobe. Snímok je v podstate o tom ako sa zvádza súboj v prevedení na plátno pod dohľadom Disneyho,ktorý je takisto neústupný s aktivitou jej minulosti v tom ako vlastne prišla na nápad napísania Mary Poppins a má to grády. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Kdo z ústředního duelu vyjde jako vítěz, je zřejmé již z faktu že film produkovalo studio Disney, které námět využilo k laciné propagaci vlastních hodnot a výrobků. Sebe-oslavnému tónu jsou podřízeny veškeré příběhového nuance i charakteristika postav. Informace, jež nezapadaly do předpřipravených škatulek pro Walta Disneyho (stále usměvavý, do morku kosti pragmatický all american man) nebo P. L. Traversovou (upjatá ctitelka viktoriánské morálky), zůstaly jednoduše opomenuty. Z filmu se tudíž nedozvíme, že Traversová byla neortodoxní bisexuálkou oddávající se zenovému buddhismu a na přetřes pochopitelně nepřichází ani Disneyho šovinismus a anti-semitismus. ___ Snaha zoufalé spisovatelky sabotovat svou přítomností americkou premiéru toho, v co Disney proměnil její knihu, je prezentována jako humorná epizodka, která nejenže nemohla nijak ohrozit úspěch pětioscarového filmu, ale navíc vedla ke stěží uvěřitelnému autorčinu prozření. Cynickým divákům nedává Hancockova variace na romantické komedie (ve které logicky absentuje sex) jinou možnost, než ženiny slzy ve finále interpretovat proti srsti jako projev bezmoci nad její prohranou bitvou s mediálním konglomerátem. Přijde mi zvláštním způsobem zvrácené, když navenek hřejivý film pro celou rodinu bez uzardění tvrdí, že je v pořádku, znásilní-li mocné studio kvůli vyšším výdělkům jednu tvůrčí vizi. Výsledkem přece byl dodnes milovaný film, tak proč se zlobit. ___ Nehledě na neférové rozložení sil, vedoucí nás v rozporu se současnou náladou ve společnosti k tomu, abychom fandili zámožnému kapitalistovi, Pan Bank není filmem, který by se v jakémkoli ohledu čímkoli vymykal. Snaha oživit interiérové drama s přepisováním scénáře flashbacky dojíždí na nesystematické využívání těchto skoků v čase (vzpomínání není „spouštěno“ přítomným děním) i na jejich nadměrnou sentimentalitu a vizuální kýčovitost (která oproti takovému Válečnému koni není sebe-uvědomělou připomínkou toho, jak vypadala technicolorová melodramata). Hledání paralel mezi postavami reálnými (rodiče Traversové) a fiktivními (hrdinové knihy) je stejně nucené a rádoby objevné jako v biografickém Hitchcockovi a celá dějová linie z minulosti tak působí nadbytečně a pouze zdržuje vyprávění. ___ Emma Thompson působí znuděněji, než její postava vyžaduje a Hanks hraje natolik zidealizovanou a instantně pomilováníhodnou verzi Disneyho, že jenom čekáte, kdy kolem něj začnou tančit a zpívat animované květiny. Herecká a režijní vyprázdněnost filmu, který dokáže – oproti filmové Mary Poppins – o síle imaginace jenom mluvit, kulminuje v jedné z posledních scén, ve které jsme na zázračnou charakterovou proměnu spisovatelky upozorněni tím, že žena na sobě má šaty hřejivějších barev a sedí v místnosti zalité světlem. Mraky odtáhly, po dešti přichází slunce a my můžeme z kina odejít s pocitem, že je vše takové, jaké by si to pan Disney přál. 50% Zajímavé komentáře: xxmartinxx, ScarPoul ()

aluna 

všechny recenze uživatele

Jedna věc je být zneužita kapitalistickým filmovým magnátem, který vás přes protesty a odmítání pomocí finanční kompenzace dotlačí tam, kam potřebuje a přetvoří vaše niterní dílo k obrazu svému. Zkušenost jistě nezáviděníhodná. Ale použít vaše pravé jméno, jméno rodinných příslušníků a reálie k natočení příběhu o výše zmíněném, o vás, viděný pokřivenou optikou - navíc po vaší smrti, kdy se nelze jakkoli "ošívat" a s vyzněním, jak starou nerudnou pannu tíženou dávnými démony spasí a zachrání ztripovaný dobrosrdečný taťka Walt, kolem nějž tančí zpívající víly - to je teda už silný kafe a ukázka nedozírné megaarogance! Ale tak oba filmy se divákům líbí, tak je vyšší princip zajištěn. Zkušený vlk ví, jak se z jedné kozy nažrat dokonce dvakrát a za hlasitého aplausu přihlížejících. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Kelly Marcel, Sue Smith | Hudba: Thomas Newman | Produkcia: Alison Owen, Ian Collie, Philip Steuer | Distribúcia: Walt Disney Studios Motion Pictures | Štúdio: Walt Disney Pictures, BBC Films, Essntial Media, Ruby Films, Hopscotch Features | Rozpočet: 35 miliónov $ | Tržby: 99,912,381 $ || Na prvý pohľad až absurný námet, ktorý predpovedá úplný prepadák. Nie však, ak má film hercov, ako je Hanks a Thompson. Ten príbeh je miestami fakt slabý a scenár občas padá do sentimentálnosti a emočného vydierania. Dokonca ani tvoriaci proces nie je dosť zaujímavý, pôsobý skôr infantilne a lahkovážne. Ale i všetky tie negatíva prehlušuje dôvtip, nadhľad a herecký koncert zúčastnených. Producenti vtom museli mať nie len peniaze, ale aj srdce, pretože s týmto by ktokoľvek v dnešnej dobe produkčne nevyliezol. Na jedno videnie silný nadpriemer, a pre mňa milé prekvapenie. 77% | Videno v Cinestar Anděl, 18.2.2014, Praha | ()

Galerie (54)

Zajímavosti (16)

  • Emma Thompson nesnáší paruky. Aby ji mohli designéři vytvořit filmový účes, nechala si kvůli němu narůst vlastní vlasy. (kenny.h)

Související novinky

Oscarové nominace 2014

Oscarové nominace 2014

16.01.2014

Dnes odpoledne vyhlásila Akademie filmového umění a věd (AMPAS) ústy své prezidentky Cheryl Boone Isaacs a herce Chrise Hemswortha nominace na Oscary pro letošní rok. O prvenství v počtu nominací … (více)

Poklekněte před studiem Disney!

Poklekněte před studiem Disney!

17.11.2013

Protože letos překoná rekord v celkových ročních kinotržbách. Dosavadní nejvyšší tržby (3,791 miliardy dolarů) dosáhlo studio v roce 2010 zejména díky miliardovým hitům Toy Story 3 a Alenka v říši… (více)

Bonnie a Clyde umřeli rukou Liama Neesona

Bonnie a Clyde umřeli rukou Liama Neesona

13.04.2013

Alespoň se nám to pokusí tvrdit dobové akční drama Highwaymen. Pokud Neeson kývne na nabídku, zahraje si slavného texaského rangera Franka Hamera, který údajně přežil víc jak 100 přestřelek, zabil… (více)

Reklama

Reklama