Režie:
Antoine FuquaScénář:
Richard WenkKamera:
Mauro FioreHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Márton Csókás, Chloë Grace Moretz, David Harbour, Haley Bennett, Bill Pullman, Melissa Leo, David Meunier, Alex Veadov, Vladimír Kulich (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Ve snímku The Equalizer představuje Denzel Washington bývalého člena elitní tajné vojenské jednotky McCalla, který předstíral svou smrt, aby mohl začít žít poklidný život v Bostonu. Když kvůli záchraně života mladé dívky Teri (Chloe Grace Moretz) musí svůj dobrovolný odpočinek ukončit, ocitá se tváří v tvář extrémně násilným ruským gangsterům. Během tohoto zúčtování se v McCallovi znovu probudí touha po konání spravedlnosti. Pokud se tedy ocitnete v nesnázích s mizivou šancí na záchranu, a nemáte se na koho obrátit, McCall vám pomůže. Je tím jediným, kdo dokáže vaše problémy vyřešit jednou provždy. Je to Equalizer. (Falcon)
(více)Videa (18)
Recenze (1 163)
|| Scenár: Richard Wenk / Michael Sloan, Richard Lindheim - The Equalizer (TV seriál) | Hudba: Harry Gregson-Williams | Distribúcia: Columbia Pictures | Štúdio: Village Roadshow Pictures, Escape Artists | Rozpočet: 55 miliónov $ | Tržby: 191,700,000 $ || Pravdepodobne si Fuqua splnil sen z mládí, a natočil idealistický akčňák s Washingtnom. Medzičasom však Denzel zostarol, a vnímanie plynutia metráže u divákov sa zmenilo tiež. Ten film ničím neurazí. A to je ten najväčší problém. Neprekvapí zvratom, tempom, myšlienkou, ani technickou vycibrenosťou. I cez to všetko, že je ten film skôr ako z pred 30 rokov, je tak majstrovsky natočený a audiovizuálne zladený, že v našich krajoch bude trvať ďalších 30, aby niekto z formálnej stránky natočil niečo podobné. Ps: Marton Csokas by si už konečne zaslúžil obsahovo plnohodnotný film, s filozoficky prehĺbenou postavou. 40% | CineStar Černý Most Praha, 24.9.2014 | ()
Toto je presne ten typ filmu, ktorý ja môžem. Drsné pohlady a nekopromiesné jednanie skvelého Denzela Washingtona, priamočiary príbeh, dobrá hudba Gregson-Williamsa, kamera Fioreho a štýlová réžia. Konečne sa Antoine Fuqua z niečim vytiahol. P.S.: v závere v sklade, ak by niekto hľadal hrá skvelý song od Zacka Hemseyho - Vengence. 85% - 4* ()
,,CHCI VĚDĚT, KDO DOOPRAVDY JE!…" /// Robert McCall je vobyčejnej člověk. Přes den maká v OBI (což se hodí, když potřebuje třeba kladivo) a po večerech tak nějak mimochodem pomáhá lidem. Ale jak může pomoct holce, kterou pase ruská mafie? Jednoduše. Prostě jejich krví vymaluje restauraci… Antoine Fugua má zajímavej styl vyprávění. Asi nejlíp ho uplatnil v Training Day. V Pádu Bílého domu si zase zábavně akčně zadováděl. Tady se snaží vo obojí. Z pomalýho a poklidnýho tempa postupně přechází do efektní a zábavný béčkový podívaný. Pronáší se suchý hlášky, osoby maj strach, nedobrovolně umíraj… takže vlastně nic novýho pod sluncem. Navíc Marton Csokas je zatraceně dobrej padouch! Ve finále už ani Washington nezakrejvá, že to celý je ,,jen“ dobře naplánovaná hra, která má ukojit divákovi krvavý choutky a v pomstychtivý šou mezi regálama s nářadím předvádí, že smrt v OBI může mít hodně podob. Já se bavil. Navíc, teď, když mezi námi není Batman… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennej televizní seriál z 80tejch let neznám. 2.) Zjistím, že pustit si v noci bandu Rusáků do obchodu je blbost. 3.) Thx za titule ,,Hawaiana, jvps a M@rty“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE *** NAPĚTÍ * ()
„Co se vám stalo?“ – „Narazil jsem na nějakého hlupáka.“ Pan McCall má jistou minulost. Ta už však neplatí, nyní žije klidný a spořádaný život. Ale ať už to sám sobě přizná nebo ne, tak nějak mu v něm něco chybí. To prázdné místo souvisí právě s jeho minulostí. A když se rozhodne opustit současný bezproblémový stav, může se stát, že probudí zvíře, které už nepůjde zastavit… Spíše pomalejší tempo vyprávění a důraz na rutinu mi sedlo. Z hlavního usměvavého a dobráckého hrdiny se postupně stává takřka bezcitný stroj, který si pro sebe stále něco počítá, a já musím přiznat, že jsem to jemu (a jeho představiteli) „žral“. Samozřejmě stejně jako třeba v každé PC střílečce se zvyšuje obtížnost soupeřů, a to si vyžaduje větší preciznost, takže na jedné straně si tvůrci vyhráli se všemožnými nápady na zabíjení, na druhé však udělali z hlavního hrdiny opravdu robota, o kterého divák jaksi nemá strach, a s každou minutou se na jeho suverénnost divá více a více skepticky. Podobně je to s „coolovostí“ mnoha scén, které jsou sice velmi efektivní, ovšem také značně přestylizované (loď, mikrovlnka, déšť). „Přesunutí ke zdroji“ chvíli před koncem je už vyloženě mimo. Tak či tak, i když se film jistým klišé a žánrovým neduhům nevyhne, je přesto stále velmi napínavý, působivý a zábavný (s parádními pasážemi jako jsou popovídání u večeře, nebo výborně gradované „písničkové“ pronásledování v obchoďáku), a proto mu dávám ještě slabší 4*. ()
Přepálená stopáž a přes hodně nadějný začátek má film mnohem blíže k průseru Pád bílého domu než k Training Day. Tedy ne že by příběhově čerpal z jednoho nebo druhého inspiraci. Mnohem více se mě líbilo vzájemné oťukávání Denzela s Martonem. Takto příjemný souboj na dálku jsem již nějakou dobu na plátně nezažil. Bohužel celý koncept jde nakonec do kopru, protože z Washingtona prostě MUSÍ být superman, který si nakonec vyšlápne i na samotné Rusko. Bože! 132 minut je opravdu vražedných a na film jsem koukal na 3x. Fuqua není určitě špatný režisér, ale dostává do ruky hodně špatné příběhy. Ve filmu se zpočátku filozofuje aby se poté bezproblémově zabíjelo. Myslel jsem si že to dopadne lépe. Když nevíte co by najdete to v OBI. Podruhé do toho už nejdu. 60% ()
Galerie (49)
Zajímavosti (35)
- Film sa natáčal v Haverhill, South Hamilton, Ipswich, Salisbury, Boston, Chelsea a Quincy (Massachusetts, USA).od 17. júna do 6. septembra 2013. (Arsenal83)
- Při závěrečných titulcích hraje píseň „Guts Over Fear“ od Eminema ft. Sia. (TheSpearCZ)
- Devadesátá třetí kniha v pořadí, kterou čte McCall (Denzel Washington), je „Neviditelný“ od Ralpha Ellisona. Kniha líčí osudy a symbolickou životní pouť bezejmenného, lidmi přehlíženého, a proto „neviditelného“ černošského vypravěče, hledajícího svou identitu a své místo v americké společnosti. (sator)
Reklama