Reklama

Reklama

Brána do záhrobí

(festivalový název)
  • Česko Zombie: Město duchů (neoficiální název) (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Luisiana 1927: jedné noci přijíždí do zdejšího hotelu skupina mužů a z pokoje č. 36 vyvlečou násilím muže, který je podezřelý z provozování černé magie. Zavlečou ho do sklepení hotelu a tam brutálně ukřižují. Svým činem však způsobí otevření jedné ze sedmi bran pekla, o které se píše v magické knize Eibon. Luisiana 1981: do opuštěného starého hotelu přijíždí mladá žena, která zde hodlá začít nový život. Brzo však zjišťuje, že s hotelem není něco v pořádku... (caligari)

(více)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (154)

TomX2 

všechny recenze uživatele

Mám rád taliansku tvorbu a Fulci je pre mňa pomerne známe meno, no doposiaľ som od tohto majstra videl len skvelý Pastor Thomas čo musím napraviť. Bál som sa, že sa mi film nebude páčiť pretože je dej pre mňa nezaujímavý a typický pre podobné osemdesiatky, no div sa, ono to je naozaj dobré! Gore (ukrižovanie, upálenie chemickou tekutinou, vražedné pavúky, smrť vykonaná vlastným domácim maznáčikom,..) je pozoruhodné až fascinujúce (miestami som si spomenul aj na o rok starší Rosso Sangue), herecké výkony sú prekvapivo dobré (čo sa od Talianov čakať nedá) a atmosféra je strhujúca, nepríjemná (v dobrom slova-zmysle). Okrem toho film nenudí, každá scéna do neho patrí a dĺžka je primeraná, čo je za plus. A páči sa mi aj hudba, predovšetkým tá v titulkoch. ()

Kusko.t2 

všechny recenze uživatele

Fulciho číre nejasné zombie zlo priamo zo samotného pekla, o ktorom nikto nič poriadne nevie. Starý schátralý hotel desivej minulosti sa po rokoch dostáva dedičským konaním ku Lize, hodlajúcej starý dom uviesť do uchádzajúceho a prosperujúceho stavu. Netuší však, že okrem výberu novej fasády si hotel vyžaduje aj zatvorenie samotnej brány pekla. "A budeš stáť tvárou v tvár moru temnoty a všetko čo tam je, ti bude odhalené." ### Fulciho “L'aldilà“, vo Veľkej Británii známa pod názvom “The Beyond“, sa v novembri 1983 dostala v U.K. po tunajšom kino vydaní z roku 1981 a následnom prepustení filmu na VHS nosiče z marca 1982 zásluhou distribučného štúdia “Vampix“, na zoznam tzv. “Video nasties“. Jednalo sa navyše o Cut verziu skrátenú o 1 minútu a 39 sekúnd, ktorú cenzori aj napriek strihom nepustili do voľnej distribúcie po tom, ako film umiestili na zoznam. Ban sa uviedol do platnosti. Tento stav trval až do apríla 1985, kedy sa Cut vydanie od “Vampix-u“ od banu oslobodilo – t.j. horor Lucia Fulciho “The Beyond“ bol vyradený zo zoznamu. O opätovný re-release sa v roku 1987 zaslúžilo štúdio “Elephant Video“ a v roku 1992 spoločnosť “Vipco“. Obe vydania sú totožné s Cut verziou bežiacou v roku 1981 v kinách, či s VHS verziou od “Vampix-u“. Na vydanie Uncut verzie vo Veľkej Británii sa čakalo až do roku 2002, kedy vychádza “The Beyond“ na nosiči DVD pod označením Rated:18. Američania si na rozdiel od Británie Uncut verziu mohli vychutnávať už od roku 1998 a to prostredníctvom distribučnej spoločnosti “Rolling Thunder Pictures“ sformovanej Quentinom Tarantinom v roku 1995. ()

Reklama

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Tak tohle bylo pro mne opravdu jedno velké zklamání ... Dlouho se mi tento film vyhýbal a já se tedy mohl těšit na jeden z "nejlepších" Fulciho filmů. Bohužel co jsem dostal mě nudilo téměř k usnutí a vyloženě vedlo k nepochopení obliby a úspěchu tohoto podle mne naprosto nepovedeného "zombieshorroru". Fulci se evidentně dopouští stejné chyby jako v "Páteru Thomasovi " a filmu odpírá jakýkoliv scénář a plynulý, rovnoměrně rozložený děj. Film je zmateně poskládán do výjevů, událostí a částí, které mají tvořit logický celek. Bohužel tímto je celý film pokažen, protože to diváka pouze dráždí a uvádí ve zmatek. O co tu jde vlastně? O hledání prokletého umučeného malíře, hledání brány do pekel, obrany před zlem, které se nějak (nepochopil jsem přesně jak) dostalo na povrch a nebo se ve finále jedná pouze o klasický útok a obranu před zombies? Prostě jeden nesmysl střídá druhý a já opravdu nemohu souhlasit s nadšenci do Fulciho umění, protože tohle je víceméně horror nepovedený. Gore scén je sice dost, ale v dnešní době působí již neuvěřitelně amatérsky a odflákle (proč pořád všude ta plastelína, vždyť v té době šly dělat gore efekty mnohem efektivněji!). Film zachraňuje pouze hutná pomalá atmosféra, perfektní hudba a celkově podivný dojem. Jinak se ale jedná o zcela běžný horrorový průměr té doby, v mnoha ohledech nedodělaný a odfláklý. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Viktoriánsky dom, ktorý je jednou zo siedmich brán do pekla a pekná blonďatá newyorčanka, ktorá ho chce po dlhodobej stagnácii obývať. Lucio Fulci sám vo svojich rozhovor uvádza, že ide o pocitový film a dej je v ňom na druhom mieste. Snímka však disponuje aj dejovými základmi a surrealistickými vložkami je iba (bohato) obložená. Jej najväčšou zbraňou je atmosféra a na Fulciho až prekvapivo elegantná štýlovosť, dosiahnutá skvelou kamerou a temnou hudbou (s výnimkou otrasného útredného motívu). Latexové efekty sú väčšinou úbohé. Ale najväčším hadicapom je katastrofálne deravý scenár, ktorý neospravedlňujú ani Fulciho alibistické výroky o pocitovom charaktere filmu. A ťažkopádne záverečné vyvrcholenie v nemocnoci tiež mohlo byť svižnejšie a vypätejšie. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Myslím, že uzrál čas, abych se začal soustředit na klenoty a díla kultovních režisérů hororového žánru. Už nějaký ten rok píšu recenze na všechno, co se mi dostane pod ruky, ale většinu legendárních filmů a hororových sérií nechávám bokem bez povšimnutí. Takže jsem to chtěl konečně napravit a pustit si tento mnohými vychvalovaný Fulciho kousek. Pravdou je, že skutečně patří mezi to nejlepší, co natočil, ovšem já bych film rozdělil na tři třetiny (co se kvality týče). Protože bohužel právě ta měla hodně kolísavé výkyvy. Začátek příjemně navnadí, podařilo se vytvořit skutečně mysteriózní atmosféru a již malířovo mučení a následné ukřižování dávalo předtuchu, že tohle by skutečně mohla být pecka. Fulci přesně dávkoval to, co mnohou jeho tvorbu zdobí. Solidní efekty, propracovaná hudba, napětí a atmosféra, která by se dala krájet. I následný posun v čase neměl zpočátku chybu. Několik „náhodných“ nehod či úmrtí – to všechno se dá příběhu přičíst k dobru, zvláště když hlavní hrdinka byla pěkná. Ponurý starý hotel skrýval nejedno tajemství a my je postupně začneme rozplétat. To všechno bylo ještě v naprostém pořádku, stejně jako kyselinová scéna z márnice. Jenže potom jsem z toho začal cítit unavenost. Mysterióznost jako by z toho vyčpela a já se plácal ze scény do scény, které mnohdy ztrácely spojitost a někdy i logiku.E tu vivrai nel terrore je opravdu dobrý film, ale legendou bych jej nenazýval. Je tu mnoho rušivých prvků, které mi prostě nedovolují, abych tento film mezi ně zařadil. Dám tomu lehce nadprůměrné hodnocení, ale je velká škoda, že zde nebyl naplno využit veškerý potenciál, který se zde nabízel. Jinak ovšem masky samozřejmě luxus. 70% ()

Galerie (42)

Zajímavosti (14)

  • Fulciho L'aldilà, vo Veľkej Británii známa pod názvom The Beyond, sa v novembri 1983, po premietaní v anglických kinách (1981) a následnom uvedení filmu na VHS nosiče (1982), zásluhou distribučného štúdia Vampix dostala na zoznam tzv. “Video nasties“ - t.j. zoznam zakázaných filmov. (Kusko.t2)
  • Při závěrečné scéně, když se Liza a John ocitnou v Abyssu, "hráli" nahá těla ležící na zemi bezdomovci a lidé z ulice, které za tento výkon platili alkoholem. (Chatterer)
  • Film byl zamýšlen jako pocta Antoninu Artaudovi (1896-1948), francouzskému dramatikovi a zakladateli žánru tzv. divadla krutosti, které Fulci velmi obdivoval. (gjjm)

Související novinky

Festival otrlého diváka III.

Festival otrlého diváka III.

09.03.2007

Již po třetí se ve dnech 13.-18. března na plátno pražského kina Aero vrací přehlídka filmového nevkusu, hnusu, ošklivosti, strachu i smíchu a bizarností všeho druhu v podobě oblíbeného Festivalu… (více)

Reklama

Reklama