Reklama

Reklama

Oskar

Trailer

Bohatého průmyslníka Barniera překvapí jednoho nedělního rána jeho zaměstnanec, drzý mladík Christian Martin, a požádá ho, aby mu zvýšil měsíční plat, protože si bude brát jeho dceru a nehodí se, aby tak bohatá dívka si brala muže s tak nízkým platem. Barnier je šílený vzteky a chce mladého muže okamžitě vyhodit. Ale Martin mu vysvětlí, že věnuje celý svůj majetek, který získal podvodnými transakcemi, své nastávající. Mimochodem, ty podvodné transakce se týkají podniku pana Barniera. Když Barnier uhodí na svou dceru, ta přizná, že má milence, a na radu pokojské Bernadetty ještě „přihodí“, že s ním čeká dítě. A to je teprve začátek onoho šíleného dne neurotického Barniera, ve kterém se zaměňují kufříky i jména, kde dochází k nenapravitelným nedorozuměním, které ubohého Barniera stojí skoro život... Role uzurpátorského průmyslníka Barniera byla jednou z velkých hereckých příležitostí Louise de Funese. Hrál ji dlouhá léta na jevišti a ve filmové adaptaci Édouarda Molinara, natočené téměř před padesáti lety, byl nedostižný. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (294)

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Zamotanější příběh aby jeden pohledal. Oskar obsahuje i přes svou krátkou stopáž vynikající zábavu a spoustu scén, jenž se navždy vryjí do paměti filmových diváků (z těch neustálých záměn kufrů se člověku pěkně točí hlava). Dříve jsem si k tomuto snímku trošku hledal cestu, ale dnes můžu s klidným srdcem prohlásit, že je naprosto unikátní a vysoké hodnocení mu právem náleží. Louis de Funés v životní formě! ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Čo tu Funès predviedol, je asi vrchol jeho šialenosti a u mňa asi najlepšia jeho komédia, čo je určite veľmi slabé slovo na toto dielo. Dej som si nepamätal, ale záchvaty smiechu z detstva áno a tie sa zopakovali. Predvádzať virtuálne naťahovanie nosa počas pol minúty, aby to nebolo trápne ani nevkusné, to si môže dovoliť okrem kreslených postavičiek len jediný herec. Príbeh odohrávajúci sa v jedinom dome s pár miestnosťami je primeraný a neruší komplikovanosťou. Zámena postáv, kufrov a vzťahov tu má také tempo, že všetci iba otvárajú ústa. –––– Ono se to zdá komplikované, ale je to úplně prosté. ()

Reklama

Pierre 

všechny recenze uživatele

MŮJ KUFŘÍK. Ve skutečnosti tato velká kufříkovská story pochází původně z divadla a to  už z konce padesatých letech, kdy s ni Louis de Funés (ještě před dobou své největší slávy) na divadelních prknech slavil svůj  první  velký úspěch. V době jeho největší popularity na dávný úspěch navázal obnovenou premiérou a reprízami na začátku 70.let a v 60.letech tímto filmovým zpracováním. Jak moc je převedení divadelní hry na filmové plátno režisérem Edoardem Molinarem  invečně zpracované moc posoudit neumím. Divadelní original jsem až na krátké kolující náhravky na YT nikdy neviděl a dneska už ani nikdy neuvidím. Takhle mám k dispozici jen toto filmové zpracování. Úvodní půlhodinka plná rozvinutých dialogů mezi Louisem de Funésem a Claudem Richem je možná trochu zdlouhavá, ale i tak mají ty rozhovory mezi oběma herci různé generace svoje kouzlo.  A z nenápadného začátku  se s přibývající záměnami, informaceni a postavami rozjede velká jízda, která graduje až do samotného finále.  Ale i přesto se vtom pozorný divák snad neztratí  a vtip s záměnou kufříků je opakován jen rozumně tříkrát ve fazích překvapení, opakování průsvihu, pointa, takže nezačne být trapný.  Co se týče Louise de Funése, někdo může namítat, že je všude stejný. I já jsem měl někdy sklony se v jeho herectví šťourat a považovat jej občas za rutinní. Ale na druhou stranu mě i  tady (a možná hlavně tady) fascinuje, jak ve své typické roli podává neuvěřitelně energický výkon  s vynikajcí pohybovou a mimickou stránkou...A když za doprovodu rozsáhlé gestikulace a tance vyzívá svého maséra, ať otevře kufrík načež pak lítá po domě a vykřikuje,  že je blázen, tak to je prostě geniální a milovník bláznivého humoru musí mít z takového čísla radost.  Co teprve jeho legendární pantonimické zhroucení...za němého úžaslého sledování maséra, dcery a manželky. Nejen tady  je vidět, že film nestojí jen na rtuťovitém Funésovi. Všechny další významnější jsou perfektně napsané a sehrané karikatury. Dobrosrdečný masér trpící na nervy, oplývající opravdu početnou svalovinou, ale omezenou mozkovinou  v podání Mario Davida, vykutálený podvodníček vědátorského typu v podání Claude Richa, pohledná, ale poněkud na nervyjdoucí vzdorující dcera, natvrdlá manželka v podání Claude Gensac a samozřejmě vždycky vděčný přičmrnádač Paul Préboist jako sluha. To všechno jsou skvělé figurky, které s Funésem vytváří skvělou souhru a bez nich by to nebylo ono. Myslím si, že je Oskar skvělý případ staré dobré francouzské komedie, navíc komorního salónního typu. Zamrzí snad jen, že nikdy neuvidím excelovat Funése a Davida v divadelní verzi. ()

aniiicka 

všechny recenze uživatele

Slavná francouzská divadelní hra Clauda Magniera, se kterou Louis slavil velké úspěchy na divadle a později i ve filmu (v divadle si s ním později zahrál i jeho syn - Olivier). Pro mě jako pro milovnici jeho komiky je Oskar skvělou podívanou, Louis je tu úplná komická střela!! Claude Rich je v roli Christiana prostě roztomilý a je tu opět Louisův komediální ansámbl, zahrnující Claude Gensac, Paula Preboista nebo Maria Davida v roli maséra. ''Kufříček, kde mám svůj kufříček!!''...''Oskar ukradl diamanty služce, která jela na severní pól, protože měl mít dítě ve vašem kufříku!!'' :) http://www.youtube.com/watch?v=fYEyIoJ37s0 ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

"Oskar? Ten ukradl diamanty služce, která jela na Severní pól, protože měl mít dítě ve vašem kufříku!" Komedie strhujícího tempa, s vypointovanými dialogy, plná záměn lidí i věcí, korunovaná výtečným výkonem k šílenství doháněného Funese. Skorem až klasicky divadelní (jednota času, místa a děje se drží - divadelní hra je ostatně předlohou). Silné ****. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (13)

  • Adresa Rue des Filles du Calvaire 35 neexistuje, protože pařížská ulice Filles du Calvaire končí číslem 25. (Snorlax)
  • Obsazení Claude Gensac do role Germaine Barnier navrhla skutečná žena Louis de Funèse (Bertrand Barnier) Jeanne. Gensac později v rozhovoru pro France Dimanche uvedla: „Jeanne pak navrhla Louisovi, aby si mě vybral jako svou pravidelnou partnerku. Chtěla, abych byla manželkou jejího muže na plátně.“ To se také v pozdějších snímcích s poměrně nepřetržitou pravidelností stalo. (Komiks)

Reklama

Reklama