Reklama

Reklama

Vdova

  • Československo Vdova Coudercová (více)

Obsahy(1)

On je příliš nespoutaný, ona příliš hrdá... Vdova Coudercová (Simone Signoretová) bojuje sama o udržení statku. Píše se rok 1930, všude je bída, a ani silná žena nemůže udržet statek. Náhoda přivedevdově Coudercové do cesty mladého muže Jeana Lavigne (Alain Delon). Vdova vítá pomoc, a ve svém opuštěném stárnutí vítá i pouhou jeho přítomnost. Jean má velmi dobrý důvod se skrývat, ale vztahy v domě nejsou tak jednoznačné a ideální, jak by se na první pohled zdálo. Vesnice a závist je příliš krutá, než aby nechala oba žít klidný život... Film je adaptací stejnojmenného románu Georgese Simenona, který vyšel i v českém překladu. (Česká televize)

(více)

Recenze (68)

nascendi 

všechny recenze uživatele

Zaujímavý film, vykreslený na malom priestore s malým počtom hercov, čo vôbec neprekážalo. Postavy aj ich osudy boli prepletené a počas príbehu sa ešte viac komplikovali. Nenudil som sa ani chvíľku, ale záver s policajnými manévrami si mohli odpustiť. Dokonca aj hudba Philippa Sardeho mi vyhovovala. Takže po Spálených stodolách ďalší film porovnateľnej kvality s vydarenou dvojicou. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Pro starší francouzský filmy mám jistou slabost, ale tohle nebyl zrovna můj šálek čaje. Alain Delon přijede na venkov a tam vykonává dost nudný činnosti typu sekání trávy, okopávání záhonů, sekání dřeva a podobně. Dokázala mě vtáhnout ta atmosféra francouzskýho venkova, ale čekal jsem prostě víc. 50% ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Velká škoda, že film netrval trošku déle, aby více vynikl vztah Jeana k vdově Coudercové. Obrovskou sílu příběhu ve které si hlavní slovo vzala madam hamižnost to však příliš nesnižuje, zejména díky konci filmu. Postava Alaina Delona je přesně moje gusto a Alain Delon podobné role prostě zvládá naprosto jedinečně. Nezmínit však výborný herecký výkon Simone Signoret by bylo ode mě super hulváctví. Simone Signoret zahrála svou roli, tak, jako kdyby už od narození byla vdova. Velká škoda, že film netrval déle, aby více vynikl herecký talent Simone Signoret a Alaina Delona. Obrovskou sílu příběhu ve které si hlavní slovo vzala madam hamižnost to však příliš nesnižuje........., kurva, ale to už jsem přece psal o pár řádek výš. Toto je učebnicová ukázka tzv. komentátorského kruhu, kdy už komentátor nemá co komentovat, ale pořád komentuje. ()

Kimon 

všechny recenze uživatele

Smutný, dramatický příběh, kde hlavní roli sehrává nenávist a zloba, které si vybírají svou daň na dvou, v hloubi srdce, přímých a dobrých lidech. V začátku příběhu přichází mladý Jean do jedné zapadlé francouzské vísky, kde se snaží sehnat práci. Náhoda ho seznámí s osamělou vdovou, která se zpočátku zdá být tvrdou a bezcitnou ženou. Stačí však několik dní, přímé a laskavé chování a vztah se jako mávnutím kouzelné hůlky mění v citlivé pouto. Jean (a divák) poznává, že chování člověka navenek někdy bývá jen taková ochranná slupka, která skrývá citlivou povahu. Do děje však zasáhne nejedna špatná lidská vlastnost, která ovlivní vyvíjející se vztah Jeana a vdovy Coudercové a nasměřuje děj do tragického konce. ..... Režisér Deferre natočil tento dramatický příběh v prostředí romantického zákoutí francouzského venkova, čímž odlehčil dramatičnosti a současně film zpřístupnil širší oblasti diváků. O typické psychologické drama komorního zaměření se studiem charakterů jednotlivých postav se tedy nejedná. Tento filmový příběh tedy přijde pravděpodobně vhod spíše přemýšlivému divákovi, který ve filmu hledá poněkud více, než nadmíru akčních scén (.... i když výstřelů si nakonec také užijeme dost). ()

classic 

všechny recenze uživatele

V malej francúzskej obci Cheuge, kde pomaly snáď každý o každom úplne všetko vedel, sa raz znenazdajky objavil akýsi »neznámy tulák« Jean Lavigne v podaní tradične charizmatického, a tentoraz spočiatku i fúzatého Alaina Delona, keď sa akurát písal rok 1934 vo fáze sparného leta so vskutku zároveň k tomu aj s mimoriadne zvláštnymi, medziľudskými vzťahmi v rámci kľúčových postáv, čo v podstate ešte vôbec ani nestihol správne vydedukovať, aká naprostá, «nenávistná smršť» nadchádzajúcich situácií, sa s jeho hlavným príchodom vlastne priamo rozpútala, pričom akousi priamou účastníčkou nasledujúcich ["intrigánskych"] udalostí, sa následne stávala i titulná postava - Tati "Vdovy" Coudercovej v náležitom stvárnení charizmatickou francúzskou legendárnou herečkou - Simonou Signoretovou, kedy sa s klasickým, padacím mostom uprostred tohto spletitého diania; začínalo systematickým spôsobom odvíjať i určité poradie príslušných sekvencií naprieč týmto zaujímavým prostredím, kde som určitý čas dokonca uvažoval aj nad tým, že napokon udelím až štyri rovné * z celkovo piatich, no situácia v podobe poslednej zhruba štvrtiny minutáže - ma bohužiaľ presvedčila o presnom opaku, ale i napriek tomu môžem vari naplno skonštatovať, že výsledné 3 * - sú z môjho hľadiska veľmi silnými a konštantnými; s tým dôvetkom, že si súčasne rovnako myslím i to, že určitá časť diváckej obce, bude mať predsa o čosi vrúcnejší vzťah k danému titulu, ako práve váš naozaj triezvo uvažujúci recenzent. Skrátka; občasne nastávali akési trocha menšie, »scenáristické prešľapy,« a to vzápätí ani nehovoriac o celkom finálnej pasáži, ktorá bola máličko nevierohodnou, kde mi jednoducho chýbali «štandardné znaky,» vzťahujúce sa na ďalšiu ústrednú postavu, ktorej sa bezprostredne dotýkali; nechcem príliš zachádzať do akýchkoľvek detailov, v opačnom prípade by som s vysokou pravdepodobnosťou vyzradil rozuzlenie, a veď napokon divák uvidí sám, čo mal tým básnik na mysli. Trištvrte vymedzeného času, zväčša všetko fungovalo podľa mojich, priam najideálnejších predstáv, no scenáristickému tandemu Jardin & Granier-Deferre; akosi nemôžem vonkoncom odpustiť: „Že povedzme, zrovna ten "zlomový moment", ktorý na mňa zapôsobil značne povrchne, naštrbil celú predchádzajúcu a pomerne dosť kvalitatívne nastavenú a vyváženú úroveň, ktorá sa tým pádom trošku rozmrvila, pretože sa do [filmovej] zmesi, začali pridávať i také položky, ktoré sa do nej príliš extra nehodili,” ale rovnako rozumiem i tomu, že sa proste nejako muselo ukončiť toto zamotané rozprávanie, pritom sa tak mohlo urobiť aj oveľa podnetnejšou formou, a tak sa tiež pre istotu radšej porúčam, aby toho náhodou už v danej veci nebolo trochu [pri]veľa ← A viete, čo tým chcem povedať, však? ()

Galerie (9)

Zajímavosti (6)

  • V prvním týdnu se film udržel na prvním místě v pokladnách kin s 81 562 diváky ve dvanácti pařížských kinech. Celkem na něj na pařížských předměstích přišlo 700 000 diváků a ve Francii 2 000 000 diváků. (classic)
  • Alain Delon sa narodil v meste Sceaux, kde sa jedna ulica volá Rue Paul Couderc. (pangrof)
  • Padací most zobrazovaný vo filme sa nachádza v obci Cheuge v regióne Burgundsko. Tento most bol postavený v roku 1887 a dodnes sa využíva ako jediný cestný padací most vo Francúzsku. Most je súčasťou 224km dlhého kanálu, ktorý spája oblasti Champagne a Burgundsko. (Hnacik)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno