Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh založený na románu Jane Austenové o tom, jak nepříjemné následky může mít přílišná povolnost mysli. Anna Elliotová (Amanda Root) se ve svých sedmadvaceti letech už vzdala naděje na manželství. Nabídku k sňatku kapitána Wentwortha (Ciarán Hinds), jediného muže, kterého kdy milovala, odmítla na nátlak své snobské rodiny, aby toho pak trpce roky litovala. Znovu se s ním setkává na návštěvě u rodiny své provdané sestry. Wentworth si za tu dobu vybudoval kariéru v námořnictvu a teď je rozhodnutý najít si manželku. Setkání s Annou ho vyvede z rovnováhy, ale jeho hněv na ni kvůli jejímu odmítnutí v něm stále přetrvává. Anna poznává, že jí Wentworth stále není lhostejný, zejména když se začne dvořit jiné ženě a o ni zdánlivě nejeví zájem. Když si ale Wentworth uvědomuje, že Annu ze svého srdce nedokáže vystrnadit, zdá se, že je pozdě. O Annu se uchází její pohledný a zámožný bratranec pan Elliot, který má to, co Wentworthovi chybí – podporu Anniny rodiny… (maku1304)

(více)

Recenze (31)

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Šerednosť hercov sa tu snúbi akurát tak so sychravým počasím, avšak romantický pocit zabíja už milimetrová čiarka, ktorú má Amanda Root namiesto pier. Ja viem, že to má byť nenápadná a zhumpľovaná ťuťka, ktorá pomaly kvitne, len to kvitnutie neprišlo. Inak kostýmovo, prostredím a aj hereckým vystupovaním nie je čo vytknúť. ()

Simbet 

všechny recenze uživatele

Rok 1995 byl na adaptace románů Jane Austen opravdu úspěšný a není tomu jinak ani u tohoto snímku. Amanda Root mi typově pasovala do životem zklamané ženy, její proměna k lepšímu z lásky sice nebyla na její vizáži patrná, protože v tomto ohledu nemá Amanda moc co nabídnout, ale přesto zejména její výkon dělá tento film tak skvělý. Ale i ostatní herci Ciarán Hinds, Sophie Thompson a všichni další, dělají tento film velmi realistický. Skvělá výprava a kostýmy celý film jenom podtrhují. Je to z tohoto roku jedinný film podle Jane Austen, který není, tak typicky pro Jane Austen, uhlazený. Naopak, vášně a rozervanost duše se nám tu vyjevují v plné výši. Pravda je, že tento její poslední román je i v knižní podobě taky trochu takový. Pozdější adaptace se s tímto filmem rozhodně němůže rovnat. Takže mi nezbývá než se těšit na další zpracování, které bude mít stejnou kvalitu a výkony, ale na hlavní postavy bude líbivější pohled. ()

Reklama

togaf 

všechny recenze uživatele

Anotace k Persuasion z roku 1995 by togaf: Hnusní herci kteří neumějí hrát. Konec citace. Osobní hodnocení: Nechápu jak R. Michell mohl takhle hrozně zničit tak vděčnou adaptaci. Pan Eliot, který si potrpí na vzhled je hnusný a plešatí. Polibek uprostřed Bathu v 19. století mezi hrdiny z vyšší střední vrstvy? V tomhle filmu normální...nikdy víc a rychle zapomenout. ()

kajda.l 

všechny recenze uživatele

Ač Anička celý film kouká jako sovička, tak nevadí, já na tahle témata a intriky slyším a rád na to jak koukám, tak to čtu. Austenku jsem tedy nikdy nečetl a číst (asi) nebudu. Persuasion má dobrý příběh, průměrné herce (Hinds tedy charisma má, u žen je to bohužel horší), krásnou Anglii, skvělé kostýmy, vydařenou výpravu. A sestry Dalrymple byly rozkošné zrůdičky. Pod čtyři jít prostě nemůžu :o) ()

Cushing 

všechny recenze uživatele

Nejlepší kostýmní film, co jsem kdy viděl. Nedíváte se tu do hloubi 19. století -- přímo tam jste, se všemi tehdejšími obyčejnými lidmi, stejnými, jako jsme my sami, stejně toužícími i chybujícími. Že tu nehrají žádné hvězdy, je jen správné. Kinamtografie úchvatná, zátiší v interiérech vypadají jako plátna starých mistrů. Osvětlení pouze přirozené, večery při svíčkách... Anglický venkov. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (20)

  • Režisér Roger Michell bol už od detstva obdivovateľom Jane Austen, čím sa odlišoval od svojich chlapčenských spolužiakov, preto ho ponuka režírovať svoj prvý celovečerný film práve na základe tejto predlohy potešila: "Bol som jediný chlapec v triede, ktorý bral Austenovú ako špeciálnu prácu. Tento film som prijal, pretože dielo považujem za Austenovej najemotívnejší a najdojímavejší román, ako aj jej najviac autobiografický. Je to erotický milostný príbeh, ktorý je plný sexuálnej túžby.“ (Arsenal83)
  • Keď Anna (Amanda Root) príde k pani Smithovej (Helen Schlesinger) druhýkrát, má na sebe ružové šaty, ale keď vyjde von, šaty sú modré. (Arsenal83)
  • Amanda Root debutovala v úlohe Anne Elliotovej už v divadle, pričom túto postavu opísala nasledovne: "Baví ma to, začínam utláčaná a postupne rozkvitám. Musím pokrývať strany a stránky príbehu bez toho, aby som väčšinu času čokoľvek vyslovila. Nemohla som ani premýšľať o technike, len som sa musela vyžarovať pocity na základe románu." (Arsenal83)

Reklama

Reklama