Režie:
Neill BlomkampKamera:
Trent OpalochHudba:
Hans ZimmerHrají:
Sharlto Copley, Dev Patel, Watkin Tudor Jones, Yo-Landi Visser, Jose Pablo Cantillo, Hugh Jackman, Sigourney Weaver, Brandon Auret, Johnny Selema (více)VOD (4)
Obsahy(3)
V nepříliš vzdálené budoucnosti dohlíží na dodržování pořádku mechanické policejní jednotky. Nyní se jim ale lidé začínají bránit. Když dojde k odcizení a přeprogramování jednoho z policejních droidů, stane se robot jménem Chappie vůbec prvním robotem se schopností samostatného myšlení a cítění. Jak se jeho existence stává v očích mocných stále větší hrozbou pro celé lidstvo, nezastaví se tito před ničím, aby vynutili zachování statu quo a zajistili, aby byl Chappie současně i posledním robotem svého druhu. (Falcon)
(více)Videa (8)
Recenze (1 038)
Proč? Protože ´Die Antwoord´. Hoďte do jednoho kotle trocha potrhlé komedie, trocha osudově se tvářícího sci-fi dramatu, přimíchejte drobet z Deus Ex a navrch pár myšlenek z Matrixu, osolte to špetkou klišé, zamíchejte a máte tu zábavný, nekonzistentní mišmaš žánrů, kde se v jeden moment rozesmívá svojí ujetostí a pár minut na to se naturalisticky trhá tělo vejpůl. Blomkamp je nepochopený tvůrce, který si dělá věci po svém, v protikladu s tím, jak se dneska točí v kalifornské „továrně na sny“. A to je dobře. A jedno je jisté - ´Die Antwoord´jsou mimozemšťani, jejichž roztomilé neherectví baví. I když věřím, že zrovna oni dva moc hrát nemuseli, ti jsou mrdlí i v reálu :o) ()
Na úvod rád vyvrátim slová užívateľa Marigolda o tom, aby si Blomkapm dal pauzu. Nie žiadnu si nedávaj a toč Blomkapm, toč! Aj do tretice Blomkamp skvelý. Rovnako ako jeho predchádzajúce filmy District 9 a Elysium je aj Chappie plný násilia, akcie, neopakovateľného a ihneď rozpoznateľného rukopisu so značkou "Blomkamp". Ok, District 9 je neprekonaný a asi dlho nebude, ale Chapieho by som kvalitatívne prirovnal k Elysiu. Blomkamp všetkými troma svojimi filmami povzniesol žáner sci-fi. Je tu mnoho kritikov, popravde neviem, čo ste čakali od sci-fi s robotom. Kritizuje sa i účasť H. Jackmana v zápornej úlohe, no ja si myslím, že to zvládol dobre. Vo filme je jasne deliaca čiara medzi dobrom a zlom a aj preto to trochu pripomína rozprávku. Herecky nestíhali skôr gangstri Ninja a "Mama" , ale po zistení, že ide o spevákov im to odpúšťam. Čo neuhrali herecky dohnali charizmou a podivným zjavom. Po technickej stránke skvelé, nemám čo vytknúť. Chappie je skvelý, či už ako nesmelý "detský" robot, alebo neskôr ako ostrieľaný gangster -robot. Humor na túto tému mi sedel a celkovo bol vo filme fajn. Pobavil ma odkaz na Forresta Gumpa i Chappieho gangsterské ťahy. Jediný problém som videl v tom, že Chappie delil svoje sympatie a kamarátstvo medzi štyri osoby, čo môže vyvolávať dojem, že chýbalo väčšie puto medzi postavami. Zimmerova hudba opäť bezchybne šľape a ja som od filmu dostal takmer všetko, čo som od neho očakával. Teším sa na ďalší Blomkampov nárez! 80%. ()
Blomkamp konečně opustil sociální a socialistické témata a od slumů a beztřídní společnosti se přesunul k intimnímu příběhu robota, který chce, abyste mu na dobrou noc četli pohádku o černé ovci. Neherci ze skupiny Die Antwoord hrají přesvědčivěji než kdejaký profesionál, Chappie vypadá autentičtěji než roboti z vysokorozpočtových trháků, k tomu hrají tvrdší songy střídající se s nečekaně dobrým Zimmerem, postavy běhají v třeskutě barevném oblečení s obřími potisky amerických národních symbolů, Jackman s ohavným účesem á la 90. léta pobíhá v těsných kraťasech a křižuje se před tím „za*raným neznabohem“ a nuda se za dvě hodiny zkrátka nedostaví. Co víc si přát?/// Chappie je tradičně vyprávění příběh bez zbytečných dějových odboček a otravných technoblábolů, řečí o respektování zákona jako v Robocopovi, hovorů o lásce a vědomí jako v Transcendenci a sentimentu Čísla 5 a E. T.ho. Akční scény nejsou originální, ale jejich pozitivem je přehlednost a dravost, což kontrastuje se scénami, kdy se bázlivý Chappie učí různých dovednost nebo čelí ataku zlých černých dětí, aby pak zhroucený doběhl domů k mamince. Ač to téměř zavání exploatací tématu „šikanovaný jedinec“ a film často přepíná mezi akční sci-fi a dramedií s poněkud teatrálními hereckými výkony zvýrazněnými skoro až camp estetikou, funguje to nečekaně dobře a ještě to dokáže svou ryzí naivitou dojmout. Chappie má dějové zkratky, neprokreslené charaktery postav a nedotažené motivy, které způsobují dojem banálnosti až stupidity, přesto vnímám Blomkampův film jako nadstandardní multižánrovku uvědoměle natočenou a schlíplé ucho rozhodně nemám. 75 %. I'm Chappie, gangsta fuckmother! [Kino] ()
Je príjemné sledovať ako sa anime postupne prepracováva do hraných filmov od Chronicle cez Pacific Rim a Edge of Tomorrow až najnovšie po Chappieho. Nevadí, že Neil odkazuje na robotické klasiky, práve naopak, divák sa teší na záverečné zúčtovanie medzi človeko robotom (tentoraz v podstate deckom) a ťažkotonážnym bojovým strojom. Z Elysia sa Neil poučil, akčné scény sú opäť prehľadné. Členovia Die Antwoord sa po svojských klipoch a kraťase Umshini Wam (od tvorcu Kids a Spring Breakers) krásne prepracovali do parádneho celovečeráku, takže fanúšikovia tejto skupiny si myslím budú maximálne spokojný nielen tým, že tu dostali veľký priestor ale aj že tu zaznejú ich najväčšie pecky. Potešil aj Hugh Jackman v zatiaľ asi prvej zápornej úlohe. ()
Anarchistická vizuální palba, která Blomkampovi sedla víc, než jsem se po všelijakých trailerech zdráhal uvěřit, táhne především Opalochova výstřední kamera, která ten wannabe dokumentární styl prodává dobře jako málokde jinde, a bizarním obsazením Die Antwoord počínaje a Jackmanovým účesem konče. Charlto Copley dojí slzičky i z pozice audio-only. Elysium odpuštěno, s dramaturgickým vodítkem utaženým hodně nakrátko by se mohl povést i Vetřelec. ()
Galerie (42)
Zajímavosti (17)
- Natáčelo se v kanadském Vancouveru a ve městech Johannesburg, Soweto, Orlando a Hillbrow v Jihoafrické republice. (willy1)
- Tetravaal - název společnosti, která vyrábí robotické policisty, je odkazem na režisérův první krátký film Tetra Vaal (2004). (Charpy)
- Postava robota Chappieho byla natočena technikou motion capture a hrál ji Sharlto Copley. Při použití této techniky měl při natáčení tmavě šedou kombinézu se senzory pohybu, veškeré jeho pohyby byly zaznamenávány a následně převedeny na počítačově vytvořenou postavu robota. (Posheidon)
Reklama