Režie:
Jalil LespertKamera:
Thomas HardmeierHudba:
Ibrahim MaaloufHrají:
Pierre Niney, Guillaume Gallienne, Charlotte Le Bon, Laura Smet, Marie de Villepin, Xavier Lafitte, Nikolai Kinski, Judi Beecher, Ruben Alves (více)Obsahy(1)
Originální, provokativní, výstřední, inspirativní. Plachý, samotářský, nevyrovnaný, uzavřený. To byl jeden z nejtalentovanějších návrhářů světa módy. To byl Yves Saint Laurent. Toto je jeho příběh... Yves Saint Laurent odchází jako sedmnáctiletý do Paříže a stává se spolupracovníkem Christi-ana Diora. Je považován za jednoho z nejlep-ších módních návrhářů své doby. V listopadu 1957 je ve věku pouhých 21 let požádán, aby dohlížel nad módním domem nedávno zesnulého Christiana Diora. Laurent se stává novým uměleckým ředitelem. Vzápětí představuje svou první módní kolekci haute couture, která se stává okamžitým hitem. Během módní přehlídky se seznamuje s Pierrem Bergém, svou budoucí láskou a životním i obchodním partnerem. O tři roky později spolu vytvářejí značku Yves Saint Laurent. Laurent trpí depresemi, opájí se alkoholem a drogami. Navzdory svým vnitřním démonům a pochybnostem, se mu však daří obrátit ospalý svět módy vzhůru nohama. Jeho jméno se stává symbolem kreativity a luxusu. Jeho návrhy mění a vytvářejí nové trendy v módě... (Bioscop)
(více)Videa (3)
Recenze (86)
Příjemný životopisný film, ale nic zvláštního, krásné obrázky, které hezky plynou. Znalci života a díla Yvese Saint Laurenta jistě budou vědět víc, pro ty, kteří tolik jeho značku nectí to může být nicméně zajímavé seznámení se světem francouzské haute couture od 50. let dál. Saint Laurent se narodil ještě v Oranu, takže je velmi zajímavé vnímat i tento vliv na jeho život a módu. Jinak je to hezký melodram, emocemi prodchnutý je samozřejmě Saint Laurentův životní vztah s Pierrem Bergé. Hezké modelky a vhled do popkultury je samozřejmostí. ()
Tak tenhle film se vám může líbit jen v případě, že jste holka, co miluje oblečení, gay, nebo jste gay, co miluje oblečení. Já naštěstí do jedné z těchto kategorií patřím, takže jsem si z filmu odnesla, že fakt potřebuji kostým v pánském stylu. Jinak byste tu ale děj hledali úplně zbytečně, to spíš najdete vkusný sako v šatníku Domenica Martucciho. Všechno se tu točí okolo Laurenových depresí, které podle tradiční čínské medicíny léčil promiskuitou a mixem drog. Pan návrhář tu jak jinak než stylově šnupe koks, vůkol se válí polonahé modelky a vedou se intelektuální řeči, celej tenhle maratón trvá přes hodinu a půl. Vlastně je to jen značkovým parfémem navoněná banalita, životopis, kterej ale nejde do hloubky postavy, i když tedy Pierre Niney v hlavní roli má svý kouzlo, takže patřit do kategorie gay, co má rád hadry, tak do něj určo jdu. A nakonec nezapomeňte, že špatně se voháknout je horší než mrtvý koťátko, jo?! ()
To byl záměr natočit životopis o módním tvůrci, který měl rád barvy a byl inovativní, tak mdle a nevýrazně? O tvorbě padne jen pár vět. Film se zaměřuje na jeho poměrně nezajímavé milostné a přelétavé vztahy, na jeho nervozitu a nevyrovnanost, ale to hlavní – jeho kreativita – se spíš zmiňuje než ukazuje. Po zhlédnutí tohoto filmu bych si řekla: „Fajn, dělal nějaký šaty, a proč o něm vůbec točili?“ Film nemá žádnou myšlenku, žádný nosný bod, prostě jen ukazuje čím dál bohémštější život. Bez nějakého konfliktu, kromě občasného frfňání jeho stálého partnera. SHRNUTÍ: Raději si vygooglujte YSL a koukněte na jeho modely. Je to mnohem zajímavější. ()
Celkem dobrá podívaná, i když mám k tomu pár výtek. Pierre Niney se mi vůbec nehodí do role Laurenta, zahrál to sice skvěle, ale dokonalý rozhodně není a ke všemu je celkem podivín. Příběh je ucházející až na pár určitých scén a lidí. Ovšem co opravdu musím pochválit je doprovodná hudba, ta je úchvatná. ()
Mám představu, že YSL a jemu podobní žili přece jen trochu jinak - tohle byl šikovnej kluk od vedle a ne jeden z nejbohatších lidí na světě. Polidštění Boha je prima, nesmí se to ale přehánět. Ano, děkuji za připomenutí, byl to taky jen člověk, ale že by měl žít až takhle fádně..? Na každej pád si v hlavě ponechám i tu svoji laickou představu, která překračuje hranici dvou vážnějších vztahů a přátelství, že by se dala spočítat na prstech jedné ruky. ()
Reklama