Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Šperky za milióny dolarů ve speciálním voze doprovázeném eskortou jsou na cestě k letišti Bourget. To je začátek rychlé, precizní a efektivní loupeže. Kdo by podezříval velitele konvoje, inspektora Gouviona, že je ve spojení se zločinci? Dělení lupu skončí masakrem. Čím méně přeživších, tím více zůstane pro ostatní. Tato brilantní akce pěkně rozvíří hladiny policejních vod a obzvláště se dotkne superintendanta Josse, který má půl roku před odchodem od kriminální policie do důchodu. Oba jsou totiž staří přátelé ještě z klukovských let. Když je Gouvion nalezen mrtev, Joss nevěří příběhu o nešťastné náhodě a pouští se do vyšetřování na vlastní pěst… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (104)

Šakal 

všechny recenze uživatele

Francouzské krimi ze 70. let pro mě vždy mělo, má a bude mít kouzlo a přiznávám bez mučení: mám pro ně slabost. Tento snímek patří k tomu nejlepšímu, co jsem měl doposud možnost shlédnout. Chytré, vtipné s brilantně napsanými a následně zahranými dialogy a VYNIKAJÍCÍM Jeanem Gabinem jako superintendantem Jossem. Snímek bez hluchých míst, mířící pomalu, ale o to jistěji k velkému finále, kterému rozhodně neubírá nic na kvalitě ani jeho " starší datum výroby " . Parádní podívaná pro milovníky starších krimi, kde se klade důraz na charaktery jednotlivých postav a pomalé tempo vyprávění než na kg vystřílených nábojů za zběsilého akčního tempa... ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„Vyklop to! Stejně všechno víme. Ulev si…“ Psychologicky vedené výslechy, hromada mrtvých a nad tím vším sarkastický paša Gabin, který se dostane na stopu zločinci dřív, než vůbec nějakou zanechá.. Právě nadhled komisaře Josse, unaveného 40 lety nahánění grázlů, dostává Lautnerovo krimi nad hladinu průměru, a i kdyby ne, já mám pro tento přímočarý žánr Made in France prostě slabost. Byl vám taky ten plešoun při úvodním přepadení povědomý..? Bodejť by ne, jmenuje se Dominique Zardi a hraje gangstera snad ve všech kriminálkách té doby. Pokud ovšem zrovna nedělá gorilu Fantomasovi.. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Rutinně natočená dobová kriminálka, která by bez účasti Jeana Gabina měla v hodnocení o dobrých 20 % méně, ale i Gabin z průměru ve skutečnosti nevyčnívá, takových policejních komisařů si ve své kariéře střihl bezpočet. Jestli je film něčím zajímavý, pak jako připomínka hereckých tváří oné doby. Celkový dojem: 55 %. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Ešte sa ani poriadne nerozbehol film, a už som bol naplno vtiahnutý do famózneho diania. Ako je to vôbec možné? • Áno, najskôr by som totiž začal úvodnými titulkami, v ktorých ma sprevádzala do českého jazyka prespievaná pieseň, pôvodne od autora Sergea Gainsbourga s názvom Requiem pour un con, ktorú mimochodom zrovna v tomto prípade do češtiny veľmi vkusne prespieval i Josef Zíma, aby sme proste my diváci, boli lepšie naladení na to, čo sa neskôr na nás všetko chystá, a veru, bolo toho určite požehnane, až som sa normálne tomu ani nestačil poriadne čudovať... • V podstate sa dá povedať, že samotný, rytmický "soundtrack", diktoval samotné tempo tohto, podľa mňa, dosť nedoceneného, kriminálneho počinu so Jeanom Gabinom v hlavnej úlohe, no musím rovnako podotknúť, že i záporná postava Marcela "Quinquina" Lurata v podaní Andrého Poussea, mu bola zrejme viac, než len rovnocenným antagonistom, ktorý sa do môjho povedomia snáď navždy zapísal, ako brutálny, sériový vrah, akého by mu mohli kľudne "závidieť" i povedzme, hollywoodski kolegovia, a zároveň pred ktorým budem mať veľký rešpekt! • Od Georgesa Lautnera som najprv videl pozoruhodného Profesionála, tj predtým s Belmondom, ako protagonistom, kedy tento thriller jednoznačne nešetril žiadnym násilím, pričom mám taký pocit, že Le Pacha je na tom podobne, ak nie dokonca ešte razantnejšie a dynamickejšie, čo sa týka svojho bezcitného uchopenia, s ktorým sa vonkoncom nešetrilo. • Až sa tomu pomaly ani nechcelo veriť, čo na začiatku (ne)obyčajný prepad pancierovej dodávky, postup(k)om času, udalostí a vzťahov, ďalej spôsobí, čo sa vlastne vykryštalizovalo až na samom konci, a to konkrétne s takou trpkou príchuťou na záver, akú som asi naposledy zažil pri Friedkinovej Francúzskej spojke... • Pánov Gabina a Poussea, myslím, som o pár riadkov vyššie už spomenul, a tak je hádam najvyšší čas sa vrátiť i k „nežnému pohlaviu”, čiže k postave okolo čašníčky (barmanky) Nathalii Villarovej v podaní, vskutku, naprosto šarmantnej Yvonne Suzanne Chazelles de Chaxelovej, známejšej ako Dany Carrelovej, francúzskej herečke, narodenej vo Vietname. Oslnila ma nielen svojim exotickým výzorom, ale aj hereckým výkonom, i keď predsa bolo vidieť, že je „scenáristicky prekombinovanou”, čo je takým typickým klišé scenáristov. • Strih a kamera sa navzájom dopĺňali, a k tomu i automaticky pridávali na nadštandardnej atmosfére, ktorú som si väčšinou vychutnával počas celého a napätého sledovania, a síce je pomerne často podtrhnutá drsným príbehom, ktorý sa absolútne s nikým nemaznal, ale to skrátka patrí do žánru, aj keď na svoju dobu je snímok i tak mimoriadne surovým! ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Klasická detektivka francouzské školy, který neurazí a místy i pobaví. Kromě nekompromisně hrajícího Gabina a půvabné Dany Carrel v roli Nathalie zaujme především výborná stylová hudba Serge Gainsbourga, která vytváří jakýsi lightmotiv celého snímku. Za zmínku tentokrát stojí i počin MIDO, který snímek vydal s původním dabingem (nepletu-li se), protože dabing je výborný, jak nezvyklé v dnešní "teršovsko-švarcovské" době. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (3)

  • Ve filmu používají policisté modré coupé Matra M530 s motorem V4, umístěným před zadní nápravou. (Scott67)
  • Ač měl konzervativní Jean Gabin averzi k vulgaritám a stavěl se rezervovaně k faktu, že ne snadno odhadnutelný – skandální, prokletý básník, ale nadaný, nezařaditelný velikán hudby Serge Gainsbourg bude jedním z jmen ve filmu, tedy především a hlavně skladatelem hudby pro film, postupně se sblížili. Zatímco podle scénáře se ve filmu jen letmo a nevraživě oba pozdravili ve dveřích, po natočení této sekvence spolu více než hodinu diskutují o kinematografii, hudbě, literatuře a dalším. Po uvedení filmu do kin odmítnou některé rozhlasové stanice jeho, dalo by se přeložit jako „Requiem za kreténa“, pustit. A je, jako nikoli jediná jeho skladba, ve Francii cenzurována. Gabin nato dojel osobně urazit tehdejšího ministra vnitra a Sergimu Gainsbourgovi napsal: „Nedělej si příliš starosti, bezpochyby se pánové cenzoři cítili terčem tvé písně.“ (AlDelon)
  • Skladatel hudby k tomuto filmu Serge Gainsbourg v něm hraje zpěváka Émilovy kapely, zpívá šanzon "Requiem pour un con", který napsal jako ústřední píseň filmu společně s Michelem Colombierem. (Snorlax)

Reklama

Reklama