Reklama

Reklama

Aleluja

(festivalový název)
  • Francie Alléluia (více)
Trailer

Obsahy(1)

Gloria poté, co opustila manipulativního manžela, žije sama pouze s dcerkou. Jednoho dne odpoví na inzerát na internetové seznamce. Když potká Michela, ihned mezi nimi přeskočí jiskra a Gloria si záhy uvědomí, že udělá vše, aby si tuto úchvatnou lásku udržela. Michel je ale zvyklý žít „za peníze" žen, se kterými se seznamuje. Provokativní a originální belgický režisér se opět noří hluboko do lidského nitra, kde nachází nejen čistotu lásky, ale také nezvladatelné vášně či patologickou touhu vlastnit a ovládat. Snaží se zjistit, kam až je člověk schopen zajít, když začne ztrácet kontrolu nejen nad realitou, ale především sám nad sebou. Sugestivní a stísňující atmosféru filmu, který s nadsázkou hovoří o psychologické závislosti v partnerském vztahu, umocňuje až halucinační kamera a podporují vynikající herecké výkony Laurenta Lucase a Loly Dueñasové. Děj filmu je inspirován novinovou zprávou, která v letech 1947–49 šokovala celou Ameriku. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (46)

peiton 

všechny recenze uživatele

Od chvíle ako som zistila o čo reálne v tejto snímke pôjde,zbystrila som všetku moju pozornosť a neverila som vlastným očiam.Tu neplatí pravidlo zamilovaných ,,vidieť cez ružové okuliare" či vari byť ,,zaslepený láskou".Hlavná hrdinka to poňala po svojom a jej žiarlivosť ju priviedla až do takej miery,že nepoznávala svoje hranice a ona sama ako žena sa stala vražedným nástrojom pre svojho amanta.Pre niekoho nonsens,pre iných možno štipka reality,pretože v tomto prípade ,,keď ho miluješ,nie je čo riešiť".Ak chcete vidieť ako len jedna žena dokáže byť posadnutá mužom,pozrite si a nebudete veriť vlastným očiam,tak ako ja. ()

Campbell 

všechny recenze uživatele

Nic pro mě. S hororem to má pramálo společného a spíše je to drama mixnuté s psychologií postav, bohužel na mě to nefungovalo a působilo to strašně utahaně a strašně zdlouhavě. Přitom ale předchozí režisérovy filmy nebyly vůbec špatné Kalvárie byla solidní brutální psycho a Vynian byl nádherně natočený. Tohle je přesný opak. Utahaný nic moc udělaný a hlavně děsně nudný. Pro mě propad. ()

Reklama

Traffic 

všechny recenze uživatele

Kdyby Kalvárie a Vinyan měly dítě, vypadalo by asi jako Alleluia. Fabrice Du Welz ve svém posledním filmu stvrzuje svoji pozici ojedinělého, ale stále poněkud nespravedilivě přehlíženého tvůrce, který se suverénně pohybuje mezi hororovým žánrem, černou komedií a uměleckým filmem. Těžko přesně říct, proč se jeho filmy většinou ocitají "jen" ve vedlejších sekcích velkých festivalů (Týden kritiky nebo Quinzane de realisateurs), ale svojí suverenitou a nápaditostí strkají do kapsy většinu snímků z hlavních soutěží. Alleluia brilantně přejímá poetiku Dogmatu 95 se všemi jeho kontradikcemi a servíruje strhující příběh jednoho zvráceného vztahu, ve kterém mužský princip neustále soupeří s tím ženským. Tím film navazuje na předchozí Vinyan, který tematizoval nezvladatelnou sílu mateřského pudu, zatímco Alleluia se zabývá destruktivním potenciálem ženského milostného vzplanutí. Du Welz své postavy (mimochodem skvěle zahrané Lolou Dueňas a Laurentem Lucasem) stylizuje do fanatických veličin, které svojí přítomností a výrazem zcela ovládají plátno. Tomu tady ještě dopomáhají právě dogmatické stylistické prvky jako ruční kamera, zrnitý (snad dokonce 16mm) film a převaha vypjatých detailů. Alleluia zároveň není suchou artovkou s genderovým podtextem, ale nesmírně zábavným snímkem, který do jisté míry čerpá ze splatterových konvencí a trierovských sebeuvědomělých hříček, jež navíc zručnou manipulací vzbuzují u diváků velmi silné emoce. Výhledově jeden z filmů roku. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

A přitom Fabrice vypadá na profilovce docela normálně, takže je asi chyba ve mně. Ne, tak tohle není můj šálek ani omylem. Prvních deset, dvacet minut bych ještě ustála, ale pak se to rozjelo tak bizarním způsobem, že jsem postrádala jakoukoliv logiku, pouze, že se Glorie zbláznila a jednala jak smyslů zbavená. O jejím příšerném manipulativním manželovi tam snad není ani zmínka a když, tak jedna věta a to se mi nezdálo dostačující k takovému vyšinutí mysli. A Michael jen přihlížel, ale že by hnul prstem, to ho ani nenapadlo, prostě jen zíral jako já u monitoru. Měl své důvody, souhlasím, ale já jsem z toho paf ještě teď. Tenhle film snad ani nějak oduševněle nejde komentovat, mně tedy rozhodně ne. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

(49th KVIFF) Nebojte se nevděčného, nežánrového experimentálního artu, který nadchne spíš jen uměnovědně vzdělané diváky. Tohle je chytrá, netuctově natočená, emotivní, lehce úchylná a především krutě černohumorná hříčka, která mě nečekaně totálně odzbrojila. Jakmile po poměrně normálně dramatickém začátku došlo k prvnímu zvratu, začal jsem se bavit a smát se ... a až do konce jsem nepřestal. Du Welz at his best. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (1)

  • V záverečných titulkoch sa dozvieme, že film bol inšpirovaný skutočným príbehom Raymonda Fernandeza a Marthy Beck, čo boli skutoční sérioví vrahovia, ktorí si za svoje zločiny vyslúžili v roku 1951 trest smrti na elektrickom kresle v newyorskej väznici Sing Sing. O ich vražednom besnení tiež pojednáva film Zabijaci osamelých sŕdc (2006) s Jaredom Letom a Salmou Hayek v hlavných úlohách. (BlackTom)

Reklama

Reklama