Reklama

Reklama

Kmeny


Rap (E03)

(epizoda)
TV spot

Obsahy(1)

Dokumentární cyklus Kmeny, který mapuje současné městské subkultury, představuje třetí odvysílaný díl Rap. Touha překonávat hranice a hlavně limity sociálních tříd, snaha přeskakovat kaskády společenské předurčenosti, lekce češtiny bez doktorátu z jazyka, okázalý konzum jako provokace společenských daností. Přední hudební odvětví dneška jako objekt dokumentárního průzkumu a analýzy životního stylu. Sonda do každodennosti těch, kdo jej ztělesňují a produkují coby zasloužilí i začínající rapeři. Režisér Bohdan Bláhovec pátrá po podstatě současného rapu mezi těmi, kdo mu v Česku dávají jméno. Projekt Kmeny vznikl v koprodukci studia Yinachi a České televize, partnery projektu jsou městské projekty BU2R a Jägermeister. Díl Rap odvysílá Česká televize, ke zhlédnutí bude také na kmeny.tv. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (78)

InJo 

všechny recenze uživatele

Na tenhle díl Kmenů jsem se velmi těšil (k rapu jakožto hudebnímu a obzvlášť životnímu stylu mám hodně ambivalentní vztah), ale z výsledku jsem byl vcelku zklamán. Důvod? Má to být dokument, ale je to spíš podivná a nezáživná reklama na Vladimíra 518, Oriona a jejich kámoše. Opravdu jsem z toho necítil žádnou "hmatatelnou" dokumentární koncepci. Velká škoda. ()

CheGuevara 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Při vší snaze, která se tomu nedá upřít, je Rap asi zatím největší chucpe. Natáčet o crew svýho "producenta", narvat tam jenom rapovou stáj Big Boss, za kterou solí Jagger, je prostě nepochopitelná drzost. Buď to mělo mít svý opodstatnění a to přímo v dokumentu, anebo raději dát vale a šáteček. Vladimír 518 je Babiš českého rapu a fascinuje mě, že to na všech těch poradách nikomu nepřišlo, jestli to teda není fakt blbý. Teď a ještě jednou a s Ektorem. Tam by ty Kmeny vypadaly tak trochu jinak. ()

Reklama

SlecnaSmilly 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Hey! Hip hop je jasnej fenomén dneška a jestli se zejtra chcete probudit jako hvězda internetu, tak není nic jednoduššího než hodit na youtube svý rapový video, stačí nasadit to správný štýlo a mít vlohy k rýmování, něco jako dým – tým. Ale nejdůležitější jsou samo sebou hadry, takže požádejte svou gangsta matinku, ať vám u čapky přejede napařovačkou kšilt pěkně do rovna, pořiďte si mikinu s hustokapucou, kalhoty musí mít rozkrok co nejníž, ale bacha, je dobré, se v nich došourat alespoň k mikráku, až budete do lidí valit ten svůj chiciano rap. Fo'sho, je třeba navěsit na sebe řetězů, co krk unese. Parádní kousky se daj třeba sehnat v železářství. Kdo už ale vyčerpal svou gangsta kinder kreditku, tak mu nezbyde než okrást jinýho nigga kámoše. Jo, teď žijete ten správnej ghetto life. Ve volnejch chvílích se ještě sluší počmárat nějakou tu kulturní památku sprejem, nebo dealovat koks říznutej práškem do pečiva. A nezapomeň, čím víc featů máš na svej rapovej desce, tím větší hoper seš, jasný bro?! ()

verbal odpad!

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Opravdu nevím, co mě to popadlo čumět třicet minut na recitační kroužek trapných buzíků, co si vsugerovali, že jsou negři, a tak plivou do bítboxu dementní básničky plné krutohustěrymicky gangsta skoro zrýmovaných životních mouder zfetovaného obráběče kovů. Slovo kultura mi v tomto kontextu přijde stejně příhodné jako například stylizace Homérovy Iliady do fekálního homoporna. Myslím, že subdegenerace by byl daleko příhodnější termit. Takže si to shrňme vše vystihujícími moudrými verši finálové poémy slavné básnické soutěže o Nejdebilnějšího rapla - Seifertovo hiphopéro 2015 (Pochybuji, že někoho napadnou vhodnější a přesnější rýmy než ty, co jsou uvedeny v uvozovkách, a pokud byste ztráceli rytmus, udělejte sem tam hubou „bb bb bb jééé“): Není to těžká robota, dělat ze sebe „rapera“, kamna, kamna, oje, kamna – oje evrybády! // Nedal bych za to ani burák, že vypadám jako hustej „gangsta“ / a podle rozštěpu hnedka poznáte, proč mi i matka říká „Em Cé Kladivo“, ojééé / (drsný, několikanásobný pohyb pěstí vpřed za účelem rozpumpování downů v kotli) Kamna, kamna evrybády - Není to těžká robota, dělat ze sebe „rapera“, kamna, kamna, oje, kamna – oje evrybády! // Rapl: Jsem tvrdší než ten nejtvrdší cement a chci teď slyšet svý jméno, co zní? Kotel downů: „Oryjóón!“ Rapl: Jé, jé, kurva, jéééé. Ať je sucho nebo květen, má kůl přezdívka zní? Kotel downů: „Oryjóón!“ Rapl: Jé, jé, kurva, kurva, jééé…. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Velmi žalostný pohled. V tom nejlepším přestat - věta, kterou si tihle dva týpci, patřící bez diskuze do základů Hip Hop kultury v ČR, před několika 10. - 15. lety žel neřekli. Jeli dál. A najednou zjistili, že v tom už nejedou tak sami, je jich víc a derou se nahoru FUCKT rychle, jé Áa. Už není čas na staré rýmy typu - "nepotřebuju kvéry, děvky ani plnou kapsu prachů...vo tom Hip Hop není, ale možná to znáš z klipů...a od typů - hardcore - ve snu vole, tady je střední Evropa ´seš magor, když si jedeš tady v tom štylu, bacha na to, u nás ´seš tyfel ty toy synku...". Dnes se musí vydělávat. Tlačit se, využít co nejvíce své staré slávy, prohlásit za krále českého rapu, vyžrat si pupek a občas na podiu prohodit pár nesmyslů s primitivním umělým beatem. Čas odvál nejen Orionovo skvělý projev, vyzdvihující hrdost na svou vydavatelskou nezávislost, ale i výborné a textově trefné Vladimírovo odsuzování konzumu. PSH, ač začali někdy v letech ´93 -´94, své první album vydali až v roce 2001 - Repertoár - mimochodem, s Indy&Wichem a LA4 klukem, poslední skutečné hip hopové album v ČR. Po roce 2000 se naneštěstí do České Rapubliky dostala vlna amerického pojetí Hip Hopu - tedy prvoplánová investice, využívající určitých undergroundových prvků tohoto stylu a demagogické určování pravidel a povinností každého hip-hopera. "...Hip Hop je kultura bez hranic..." také Orionovo text. Na úplném začátku devadesátých let měl český Hip Hop skvělou tuzemskou atmosféru, ti kluci to prostě brali jinak než ti nigazz ve Státech, jednoduše na český způsob. Rapovali, skratchovali, malovali a breakovali - dělali Hip Hop. Prvopočátkem všeho bylo seskupení Manželé, kteří dělali rap již v osmdesátých letech - v polovině devadesátých let jim česká scéna vzdala hold remixovanými skladbami. Vladimírem vzpomínané kapely WWW, Coltcha, 6 Polnic - to už je maximální underground. WWW - naprostý český fenomén. Na začátku devadesátých let dělali čistý, český rap, poté přešli k těžké psychadelice a dnes k vynikající elektronice. Stále si ovšem drží nádech undergroundu. Na slovenské straně rozhodně stojí za zmínku Trosky. Tento kraťoučký dokument je obraz totálního rozkladu této scény, kdyby se zde objevil Rytmus, dal bych bez váhání odpad. Z hlediska režijního to také nestojí za nic, ubohý kamerový stalking, kombinovaný s home videem a spousta hluchých míst. Respektuji to, že to zachycuje současnou scénu, ale způsob i celé představení mi přijde tragické. ()

Galerie (8)

Reklama

Reklama