Režie:
Michael DoughertyKamera:
Lawrence SherHudba:
Bear McCrearyHrají:
Kyle Chandler, Vera Farmiga, Millie Bobby Brown, Ken Watanabe, Ziyi Zhang, Bradley Whitford, Sally Hawkins, Charles Dance, Thomas Middleditch, Aisha Hinds (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Po celosvětovém úspěchu filmů Godzilla a Kong: Ostrov lebek uvidíme v kinech další kapitolu z filmového monstrsvěta: Godzilla II Král monster. Ve výpravném akčním dobrodružství se Godzilla střetne s jedněmi z nejznámějších monster v historii popkultury. Nový film sleduje osudy kryptozoologické agentury Monarch, jejíž členové změří síly s armádou obrovských monster, včetně impozantní Godzilly. Ta se střetne s gigantickou radioaktivní můrou Mothrou, kaiju Rodanem a také svým největším nepřítelem, trojhlavým Kingem Ghidorahem. Když tyto předpotopní druhy, které byly doposud pokládány za pouhé mýty, opět ožijí, začnou bojovat o nadvládu a samotná existence lidské rasy tak visí na vlásku. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (5)
Recenze (597)
Tak toto je inakší Monster - Kaiju - Movie! Godzillu Garetha Edwardsa mám dodnes veľmi rád, ta hra tieňov a pomalého odhaľovania ma bavila. Kong priniesol na plátno zas štýlovú akciu a cool scény, no a Godzilla II: King of the Monster priniesla presne to čo ma v nazve - Monsters. Na prvú Godzillu sa trošku nadávalo, kedže neponúkla čistokrvnú bitku potvor, ale viac menej to bol film točení s pohľadu ľudských postav. Dvojka sa už s ničím nepára a prináša na plátno a povrch zeme nie len deštrukčnú akciu, ale predovšetkým štýlové monštra, s ktorými si to môže Godzilla po piatich rokoch znova v ringu rozdať. A ja som spokojný. Niekto tu nadáva na nezáživných hercov, či nudne postavy, ale ja osobne som išiel na Godzillu, ktorá tu ma fakt hromadu priestoru. A tie ľudské postavy sú podla mňa úplne v pohode. Herci (Dance, Wetanabe, Farmiga, Chandler) pohoda, chovanie postava, klasika, nič čo by tu už nebolo v takýchto filmoch. Michael Dougherty to natočil pekne, tie farby a široké zábery sa skutočne podarili a celkovo (nie iba na akcie) sa na to dobre pozerá. Tak isto je to aj hudobne dobre ozvučené, tie zvukové efekty, alebo pôvodná hudba potešia nie jedného fanúšika. Neviem kto čo očakával, ale toto je pekná pocta starým filmom, kde som sa príjemne bavil touto deštrukčnou jazdou a ešte viac sa teším na Konga vs Godzillu. P.S.: Keby že si prečítajú zajtrajšie noviny, tak sa nemusia naháňať dve hodiny. Garyho Hobsona na palube mali. P.S.2: Počkajte si za titulky, čaká vás tam ešte Charles Dance. 80% - 4* ()
Chápu, že tímto filmem jdou naproti originální předloze, ale já musím říct, že jako divák se v tom měl strašnej bordel. Godzilla neustále někoho kosila a poznat se to dalo jenom podle barevného filtru, do kterého tvůrci zrovna v tu chvíli zasadili kameru. Jinak to byl snad nejhorší digitální maglajz, co jsem za poslední léta viděl. Ale čínští producenti asi právě toto mají, řekl bych, docela rádi. ()
Jednička kombinovala tradici novohollywoodských blockbusterů s indie poetikou, čímž proti sobě poštvala všechny, kdo na místo uměleckého hororu působícího jako teaser na snímek s Godzillou chtěli kaidžu eiga, potažmo monster biják. Dvojka je pro takové plnohodnotným trailerem, respektive prodlouženou upoutávkou ze Superbowlu. V tom je ale hlavní problém, protože vše je podřízeno snaze o maximální emocionální působivost, což vede leda k otupělosti, když člověk hodinu a půl sleduje sled špatných až naprosto nesmyslných filmařských voleb. Jejich vrcholem v této nesoudržné podívané, organizované na rozdíl od ostatních snímků monsterversa z nějakého důvodu kolem rozhodnutí nejomšelejších žánrových tropů (postavy to fakt nejsou), je učinit z monster cross-overu raději nezáměrnou comedy of remarriage. Po hodinu a půl trvajícím cluster fucku, díky kterému člověk zpětně docení filmařskou sofistikovanost Jordana Vogt-Robertse (návaznosti mezi záběry a scénami), Guillerma del Tora (výstavba a proměna strategie vyprávění) a Stevena Spielberga (obojí dříve zmíněné), však následuje výborný závěrečný akt. Ten oproti předchozím najednou funguje, protože z nechtěné demence přepne do sebeuvědomělého modu a najednou zjistí, o čem, co a jak vyprávět. Kombinuje tradice kaidžu eiga a nadsazených hollywoodských devadesátek pastišácky čerpajících z audiovizuální minulosti (sedmdesátkové katastrofické fláky, válečné počiny, monster-filmy), nalezne klíč ke svému formálnímu a významovému uspořádání (Godzilla a lidé jako hrozba i ochrana - přepínání mezi hledisky a exploatační styl umožňující okázalé přechody mezi perspektivami). Pořád ale tenhle flák bude milovat pouze Roland Emmerich, protože už není nejhorším režisérem filmu s Godzillou. ()
Volalo se po akci a destrukci, ale se zpožděním pěti let se ukazuje, že správnější cestou byl rozporuplný první díl. Nic proti velkolepým protivníkům titulního titána, ale koho napadlo pojmout spektakulární klání gigantických monster jako eko-techno thriller, ve kterém se řeší téměř neviděná rodinná traumata, ten by měl položit hlavu na profesní špalek. Pokaždé, když se zdá, že se už už míří správným směrem, přijde nějaký logický protimluv, extrémně cheesy hláška nebo alespoň hluchý moment. Královská Godzilla nicméně má svoje silné chvíle, na to je Millie Bobby Brown až neuvěřitelnou hereckou jistotou a Mothra dokonalým zvířetem, které chci okamžitě domů. Scénář je ale chvílemi vážně šílený. Když si vzpomenu na Konga z hravého Ostrova lebek, je mi až líto, že se má povinně stát součástí tohoto podivně sterilního univerza. 50% ()
History shows again and again how nature points out the folly of man. Godzilla II dokazuje, že MonsterVerse je tím vůbec nejlepším pozápadněním východního díla. Američani všechno racionalizují a tentokrát to paradoxně je jen ku prospěchu celého univerza. Godzilla Garetha Edwardse byla atmosférickou žánrovkou postavenou mimo klasické stereotypy, co skládala poctu primárně Hondově filmu z roku 1954 a monster filmům obecně. A jako taková funguje v rámci MonsterVerse na chlup stejně, jako první Godzilla vůči svým následovníkům z původní série. Oproti ní je totiž pokračování Michaela Dougherty epický love letter plný akce a dech beroucích monster bitev. King of the Monsters vzdává hold celému Toho kánonu ve všech jeho aspektech a divoce rozkopává vrátka sdíleného vesmíru dokořán. Dougherty si je moc dobře vědom, v čem spočívá kouzlo kaijû žánru a stejně tak dobře ví, čeho si na něm fanoušci nejvíc cení. Na jeho filmu je to zatraceně znát. A že je určený primárně fanouškům z něj automaticky nedělá film špatný. Dougherty prostě promění ve zlato, na co šáhne. A to pomrkávání na konkrétní G-filmy nebo třeba Carpenterovu Věc je prostě boží. ()
Galerie (50)
Photo © Warner Bros. / Daniel McFadden
Zajímavosti (36)
- GPS navigácia je v kombinácii s podmorskou plavbou ponorky nemožná. (MikaelSVK)
- Americká armáda se pokouší usmrtit Godzillu i Ghidoraha nově sestrojenou superzbraní s názvem Oxygen destroyer. Stejné jméno neslo také zařízení, které způsobilo smrt prvního Godzilly ve filmu z roku 1954. Silueta tohoto původního Oxygen destroyeru je ve filmu dokonce vidět na monitoru, který zobrazuje vnitřní konstrukci zbraně. (Israha)
- Původně měl film režírovat Gareth Edwards, ovšem 13. května 2016 od projektu odstoupil. (MeanWhile)
Reklama