Reklama

Reklama

Červená želva

  • Francie La Tortue Rouge (více)
Trailer 6

VOD (1)

Obsahy(1)

Příběh trosečníka na tropickém ostrově, obydleném želvami, kraby a ptáky, je zároveň univerzálním příběhem všech zásadních okamžiků v životě člověka. O sebepoznání, lásce, rodičovství i střídání generací vypráví oscarový režisér Michaël Dudok de Wit beze slov, jen s pomocí řemeslně dokonalé animace. (Aerofilms)

Videa (10)

Trailer 6

Recenze (127)

bloodcountes 

všechny recenze uživatele

Předně nemám ráda animované filmy. Nemám ráda takové ty animované filozofie či duchovní poučky. Když jsem ale v kině viděla teaser na toto, řekla jsem si, že tohle vidět chci. A jsem přemožena. Přemožena prostotou, minimalismem a dokonalým, strohým, ale uhrančivým vizuálem. Už jenom ty záběry moře, pláže a hvězdného nebe. Prokristapána nevěděla jsem, že kreslené mohou mít větší moc, než skutečnost!! A strašně tam toužím být ! ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Červenou želvu bych za symbolistický film zas tak moc neoznačil. To, že je vyprávěný beze slov, z něj ještě nedělá symbolistický film, obzvlášť když pointa snímku je jasná poměrně rychle a děj je strašně jednoduchý. Červená želva je o tom, že člověk nedokáže žít pořád sám a taky je o životě a rodičovství. Ačkoli i to samo o sobě může vystačit na silný a hluboký zážitek, tady se do hloubky podle mě moc nešlo, spíš to klouzalo po povrchu. Což je blbě, když by celý ten film v téhle podobě bohatě vystačil na 30 minut. V 80 minutách se dalo rozjet mnohem víc. A je to škoda, protože tenhle film má snovou atmosféru, skvělou animaci a hudbu, sice je to utahané, ale po filmařské stránce je prostě povedený. Taky musím ocenit, že se někdo v dnešní době pokusil natočit film beze slov, protože v dnešní době se to mezi filmaři bohužel "moc nenosí". Ale zase kvůli tomu nebudu Červenou želvu nadhodnocovat, když je vlastně strašně jednoduchá a nějaký silný a hluboký zážitek nenabízí. Alespoň pro mě ne. Slabé 3* ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Velmi pěkný animovaný film, který má vše, aby si člověka naklonil - krásnou animaci, dobrý soundtrack a povedený příběh (mě osobně však nejvíc bavilo prvních 30 minut, než se tam objeví ta ženská, pak už můj zájem trochu opadl). Při sledování se mi na mysl vkrádalo srovnání s Modrou lagunou, které se myslím přímo nabízí, a v porovnání s ní mi u Červené želvy trochu vadilo, že film vyvolává spoustu otázek, na které nedává odpověď. Kdyby to bylo tak o 20 minut kratší a vypustily se z toho ty fantastické motivy, mohlo to být dokonalé (a - bože jak to slovo nesnáším, ale zde se prostě vnucuje - vyloženě očistné, podobným způsobem jako třeba Muž, který sázel stromy). Mimochodem úplně nejvíc mě tam bavili ty krabi. ()

vyfuk 

všechny recenze uživatele

Oscars 2017: Ve své podstatě šlo přesně o to co jsem si myslel, že to bude. No a i když jsem i viděl jaké studio má tento film na svědomí, tak jsem se pak dále už divit nemusel. Zvláštní myšlenka, zkombinovat francouzské prvky s japonskými. Protože v tomto ohledu jde o animaci na špičkové úrovni. Funguje to skvěle. Ale hold jelikož věc, kterou já na filmu lehce vyžaduji je příběh a ten tento film zrovna důrazný nemá, tak to jinak skončit nemohlo. Film totiž scénář nemá. Spíš je natočen jako podle knihy. Je to jako kdybych vzal třeba Ostře sledované vlaky a bez toho, aniž bych na něčem pracoval tak bych opsal kontury knihy a udělal z toho film bez toho, aniž bych musel tvořit něco jako scénář. Ale tohle je prostě pastva pro kritiky a festivalové milovníky. Rozhodně se v tom najde spousta věcí, kterou jsou schopny být oceněny. Ale prostě problémem je, že když koukám na film, tak hlavně kvůli nějakým dialogovým přestřelkám nebo monologovým slohům. No a místo toho člověk dostane němou pokoukanou na poetické bázi. Dobré. Ale rozhodně ne moje gusto. ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

"Žhnoucí slunce želvu peče, co se (s)vleče, neuteče." Možná bych dal víc hvězd, ale krátkému filmu. Kraťasu provoněnému čajem, uvařeným dcerou při čekání na návrat otce, která si krátí dlouhou chvíli zametáním pláže a chytáním ryb. Viz můj Wit.  A navíc ani nesouhlasím. Samozřejmě úchvatné, filozofické, magické, očistné, o koloběhu života, o propojenosti člověka s přírodou... Aha. Takže je jedno, jak hnusně se k přírodě budeme chovat, klidně i utýrejme mučivou smrtí bezbrannou želvu? Matka příroda, ve své nekonečné moudrosti, nás za to nepotrestá, ale ODMĚNÍ, založením šťastné rodiny. To jako vážně?! Btw, moje útlocitná žena, velká milovnice želv, u toho nešťastně vzdychala a pak přišla se spásným nápadem: "Třeba ta dívka byla zakletá v želvě a princ ji vysvobodil!" Jasně. Tím, že jí přerazí klacek o kebuli a z bříška si udělá trampolínu. Ale co já vím, třeba to holandští kluci při námluvách tak dělají? ()

Galerie (66)

Zajímavosti (3)

  • První film studia Ghibli produkovaný mimo Japonsko. (ganjoman)
  • Timeline: Film byl spoluprodukován společnostmi Wild Bunch a Studiem Ghibli ve spolupráci s Why Not Productions. Vincent Maraval, přeseda Wild Bunch, navštívil Studio Ghibli v roce 2008 a potkal se s Hayaem Miyazakim. Ten mu pustil krátký animovaný film Father and Daughter a požádal jej, aby našel jeho režiséra - Michaëla Dudoka de Wita. Miyazaki totiž chtěl s Maravalem spoluprodukovat režisérův první celovečerní film. Zástupci společnosti Wild Bunch se s režisérem setkali v Londýně a k projektu jej přemluvili. Film si odbyl premiéru 18. května 2016 na filmovém festivalu v Cannes, kde soutěžil v sekci Un Certain Regard. 13. června snímek otevíral festival animovaných filmů Annency International. Ve Francii se film objevil v kinech 29. června 2016. (Hal_Moore)
  • Ze Studia Ghibli se na filmu podílelo pouze šest zaměstnanců. (Hal_Moore)

Související novinky

69. ročník MFF Cannes

69. ročník MFF Cannes

23.05.2016

V neděli skončil 69. ročník mezinárodního filmového festivalu v Cannes, který přinesl mnoha tvůrcům různá ocenění za jejich tvůrčí činnost v oblasti filmu. Patronem tohoto ročníku stal francouzský… (více)

Reklama

Reklama