Režie:
Casey AffleckScénář:
Casey AffleckKamera:
Adam ArkapawHudba:
Daniel HartHrají:
Casey Affleck, Anna Pniowsky, Elisabeth Moss, Thelonius Serrell-Freed, Patrick Keating, Tom Bower, Timothy Webber, Hrothgar Mathews, Dee Jay Jackson (více)Obsahy(1)
Dívka (Anna Pniowsky) a její otec (Casey Affleck) putují ve snímku zasazeném do dystopické společnosti neutěšenou krajinou deset let poté, co následkem neznámé choroby vymřely téměř všechny ženy. Zatímco otec bedlivě střeží nevinnost své dcery, kterou se snaží uchránit před novými hrozbami, jejich vztah i lidská podstata procházejí zkouškou. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (121)
Survival nálada vo svete, v ktorom sa stále častejšie spomína kríza (klimatická, pandemická, ekonomická...), asi nie je náhodná. Podobných filmov, ako je tento, síce vzniklo v posledných rokov niekoľko, tento je však iný. Netematizuje len problémy sveta po pandémii, ale aj otázky rodového poriadku. Náhoda tak nie je ani to, že nebezpečný vírus takmer vyhladil práve ženskú populáciu. V príbehu sa tak dá nájsť viacero prepojení na súčasnú situáciu. V čase pandémie výrazne stúpa počet znásilnení a násilia voči ženám, čo sú hrozby, ktorým čelí aj hlavná hrdinka. Zahrané minimalisticky, trpezlivosť publika nutná, no film mu to výdatne oplatí. Chcelo by to pokračovanie. ()
Komorní nezávislý snímek, zasazený do netradičního prostředí dystopické budoucnosti, v níž vymřely skoro všechny ženy, se fungováním fiktivní společnosti a jejími pravidly zabývá vyloženě okrajově a z drtivé většiny stojí na vztahu a vzájemných hovorech dvou hlavních postav (otce a jeho jedenáctileté dcery maskované za chlapce), které zahrnují všechno možné od rozebírání rozdílu mezi morálkou a etikou po přednášku o menstruaci, nicméně nevynikají žádnou velkou scenáristickou bravurou, která by snímek dokázala při jeho malátném tempu a minimu děje podržet. Minimalistickému příběhu, který těží pouze z tábornického putování dvou diskutujících postav, které jen sem tam potkají někoho dalšího a v závěru akorát musejí obstát tváří v tvář ohrožení, aby mohly putovat dál, přesto nelze upřít silná atmosféra, přesné herecké výkony a lehkost Affleckova stylu vyprávění. ()
Příjemné překvapení. Pomalé tempo, spíše konverzační záležitost, přesto postapokalyptická atmosféra skvěle vyobrazena. Vztah rodiče a dítěte a jejich komunikování, to vše se mi fakt moc líbilo, a bylo vidět, že C. Affleck nad psaním scénáře přemýšlel. Finále, tam se lehce příběh otřel o klišé, ale nic, co by nějak zásadně vadilo. Film více méně o dvou lidech, ale oba dva (a to jeden z nich je dítě) to hravě utáhnou. Užil jsem si to. ()
„Říkal jsi, že to bude příběh o Goldy, ale bylo to celé o Artovi.“ - „Jo, víš, příběh Goldy je prostě... je víc složitý. Je to na dlouhé povídání.“ Přesněji řečeno v délce 2 hodin…Affleckův režijní debut I’m Still here jsem neviděl, takže má očekávání provázela nejistota. A ta se ještě znásobila úvodní „vyprávěcí“ desetiminutovkou, která mě jednoduše nudila (vše pro pointu?). Ale pak ústřední dvojka opustila stan a pokračovala v putování. A já si k nim postupně budoval vztah (zaujala zvláště „aktivní a tvrďácká“ dcera, ve které se pozvolna začala probouzet mladá žena). A tady se nutně musím dostat do srovnání s Hillcoatovou tematicky příbuznou Cestou (i typ katastrofy je podobný), která právě ohledně postav nejvíc selhávala. Světlo mého života je navíc o něco civilnější (dobrým příkladem je třeba otcovo vysvětlování projevů ženského dospívání), emocionálně přece jen uvěřitelnější. A (otevřený) konec mi také přišel lépe řešený (nejen v polidštění otce) a nijak mi nevadil. Takže i přes dílčí neduhy dám této komorní záležitosti slabší 4*. ()
intimní a komorní drama,které je postavené primárně na dialogu otce a dcery.Affleck celkem slušně vystihuje rodičovský strach o své dítě a jeho vnitřní rozpolcení o jeho výchově.Vše umocněno postapo světem,kdy se nedá věřit prakticky nikomu.Vyzněním a atmosférou je to někde mezi Cestou a Leave No Trace...60% ()
Galerie (122)
Zajímavosti (2)
- Casey Affleck prozradil v Noční show Davida Lettermana (od r. 1993), že úvodní dvanáctiminutová scéna bez střihu se ve skutečnosti točila osm hodin. Text vždy pokazil Casey, na rozdíl od Anny Pniowsky, která uměla texty obou. (Punisher)
- Natáčelo se od 8. února do 31. března 2017 v kanadské provincii Britská Kolumbie (Okanagan, Vancouver). (Jirka_Šč)
Reklama