Režie:
John LandisScénář:
John LandisKamera:
Robert PaynterHudba:
Elmer BernsteinHrají:
David Naughton, Jenny Agutter, Griffin Dunne, Rik Mayall, Frank Oz, John Woodvine, Sydney Bromley, Lila Kaye, Alan Ford, John Landis, Vic Armstrong, John Altman (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Dva američtí přátelé putují po Británii, ovšem zabloudí a ocitnou se uprostřed rašeliniště. Zničehonic je napadne podivné zvíře, jednoho zabije a druhého zraní. Přeživší kamarád se probouzí v nemocnici, pronásledován hrozivými sny a halucinacemi, ve kterých ho jeho mrtvý kamarád děsí sdělením, že v sobě nese prokletí vlkodlaka...
Dva američtí vysokoškoláci, David a Jack, putují po Británii. Jednoho dne však zabloudí a ocitnou se uprostřed rašeliniště. Zničehonic je napadne podivné zvíře, Jacka zabije a Davida zraní. David se probouzí v nemocnici, kde se o něj stará doktor Hirsch a krásná sestra. Pacienta pronásledují příšerné sny, ve kterých ho vždy navštíví jeho mrtvý, rozkládající se kamarád Jack a šílený pes, který útočí na Londýn. David přežil, ovšem díky kletbě se vždy při úplňku sám promění v děsivé monstrum...
(Cinemax)
Videa (2)
Recenze (190)
Filmy o vlkodlakoch riešia v zásade stále tú istú tému, a to, čo vlastne odlišuje ľudí od zvierat a kde je tá hranica. No v podstate nikde, v sexe, na ktorý je tu neustále poukazované, sme na tom rovnako, takže tým jediným sa ukáže byť nakoniec "prekvapivo" láska. Film ide ale hlbšie, nočné mory Davida zahŕňajú aj traumy z holocaustu jeho národa a možno vás napadne aj otázka, či sa nacisti počas svojich zverstiev necítili podobne schizofrenne, ako David, keď si po svojich činoch nič nepamatal. Pokiaľ je braný schizofrenne vďaka kolízii žánrov aj tento film, tak mne to osobne v žiadnom jeho momente neprekážalo. No a pokiaľ riešite tak zaujímavú dilemu, ako či si vziať zajtra pre dobro spoločnosti život, tak taká strávená predchádzajúca noc s Jennifer Agutter to môže aspoň čiastočne príjemne vykompenzovať. ()
První polovina filmu je téměř geniálně zpracovaná, tedy do chvíle, kdy se David začne prvně měnit ve vlkodlaka. Jenže po tomto přijde jen pár neslaných, nemastných vražd a ještě ke všemu to zbytečně sráží prvky komedie, které bych zrovna v tomto tématu vynechal. Navíc ten konec přišel až moc rychle. A to jsem byl na začátku na blatech fakt pokáknut skoro až na záda. Škoda. ()
Mezi fanoušky vlkodlačích filmů je tenhle kousek považován za opravdovou klasiku. Myslím si, že docela oprávněně, protože já se zde bavil od začátku až do úplného konce. Jako bonus si pro nás tvůrci připravili opravdovou lahůdku ve formě přeměny ve vlkodlaka, která byla luxusní. Asi nejvíc se mi líbilo střídání hororových a humorných pasáží, které se výborně doplňovaly při prokrvování báječné atmosféry. ()
10x dražší než kolega The Howling (1981), ale pro mě lehce horší. A vůbec nejde o příběh. Ten je uspokojivý, nekouká se na něj úplně špatně. Nejde vůbec také o masky. I když přeměna z člověka na vlkodlaka byla pro mě daleko lepší a působivější v The Howling (1981), tak zde je namaskovaný roztrhaný Jack parádní a i na ostatních je vidět kus dobré práce. Hlavní aspekt, který mi zde nejvíce chybí, je absence atmosféry. I když beru v potaz komediální stránku, tak atmosféra je až na nulové hranici a tak je člověku pak tak nějak jedno, že vlkodlak běhá a vraždí po Londýně a i final scénu bere bez větších emocí. Což je podle mě škoda. ()
Reziser John Landis /Bratri Bluesovi/ natocil len priemerny werevolf film, ktory opat nestastne kombinuje horor s komediou. A zub casu sa podpisal aj na tomto filme : roku 1981 sa to mohlo zdat strasidelne, terau ani nie. Prvu hodinu sa dohromady nic nedeje /snad len prechod slatinami mal nieco do seba/, a potom sa rozbehne filmova jazda. Ale nekvalitna a hodne priemerna. Su tu vsak 3 sceny, pre ktore sa oplati film vidiet /metro, premena a masaker v londynskych uliciach/. 66 % ()
Galerie (75)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (33)
- Režisér John Landis po natáčení filmu prohlásil: "Snažil jsem se zrealizovat aktuální verzi starého filmu." (ClintEastwood)
- David Naughton byl do své role obsazen poté, co ho John Landis viděl v reklamě na nápoj Dr. Pepper. (mahler)
- Americký vlkodlak v Londýně je první film v historii, který dostal Oscara za nejlepší masky (Make Up). Tato kategorie byla vytvořena právě v roce 1981. (FilmFan24)
Reklama