Režie:
Noah BaumbachScénář:
Noah BaumbachKamera:
Robbie RyanHudba:
Randy NewmanHrají:
Scarlett Johansson, Adam Driver, Laura Dern, Alan Alda, Ray Liotta, Julie Hagerty, Merritt Wever, Mark O'Brien, Ayden Mayeri, Wallace Shawn, Amir Talai (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Nicole (Scarlett Johansson) a Charlie (Adam Driver) sú manželmi stojacimi pred rozvodom, ktorý na začiatku obaja nechcú riešiť právnou cestou. Majú syna, o ktorého sa striedavo starajú po odsťahovaní Nicole k mame v Los Angeles. Neskôr sa Nicole rozhodne využiť právnu pomoc pri rozhodovaní o opatrovníctve syna. Trpký príbeh je zrkadlom osobnej skúsenosti režiséra, ktorý si prešiel rozvodovým konaním na vlastnej koži a scenáristicky obohatil snímok dialógmi zo života bez príkras a bez servítky. (Biopler)
(více)Videa (3)
Recenze (454)
„Já nechci peníze ani nic podobnýho. Jen mám obavy, protože jsme žádný právníky nechtěli. Nechci bejt moc agresivní. Chci abysme zůstali kamarádi.“ - „Uděláme to co nejjemněji.“ Zalhala právnička a nabrousila si ostří…Už úvod s tím, jak jeden vidí druhého a následný střih do reality, mě chytly. A s postupující projekcí mě film bavil čím dál víc. A to nejhlavnější, sledovat tady Scarlett a Adama je čirá radost, oba jsou skvělí a já jim věřil každičkou emoci. Navíc divák rozumí a fandí oběma. A s právníky (Dern své mužské protějšky válcuje a připomíná její Renatu ze Sedmilhářek) to dostane tu správnou hořkost. Přitom nejde o nic vyloženě depresivního, neboť celý film má vyvážený poměr humoru (vede pasáž se „sledovací paní“) a vážnosti, stejně tak konec mi přišel v rámci možnosti ten nejlepší možný. Celkově dávám slabších 5*. „Až přijede Charlie, poslala bych ho do Palm Springs. To jsme dělali s tvým otcem, kdy jsme měli rozepře.“ - „Copak jsi ho tam nenačapala, jak kouří péro vrátnýmu?!“ - „A vždycky mě mrzelo, že mě to tak naštvalo!“ ()
Najideálnejšie by bolo pozrieť sa na túto problematiku čisto iba optikou 8-ročného Henryho, ktorému sa rozvádzajú rodičia, keď ale zároveň ani nedokážem dopodrobna opísať, ako sa taký človek musí cítiť, keďže som sa nikdy, vďaka Bohu, neocitol v takejto nešťastnej situácii, ako práve táto fiktívna postava jedinca v predpubertálnom období, no i napriek tomu sa s ním jednoducho stotožní množstvo deciek, ktoré si v takomto veku prešli niečím podobným, ak nie úplne podrobným ? Čiže je naprosto neutrálny, nikomu extra nepritakáva, bohvieako taktiež neprejavuje svoje emócie, kedy ešte zrejme až tak dobre nerozumie, čo sa to vlastne deje... ? Musel by som to z neho ťahať, ako z chlpatej deky, že prostredníctvom jeho čoraz viac rozhádanejších rodičov už veľmi dobre viem, odkiaľ vietor fúka, keď celkové koncipovanie tohto snímku vychádza zo štýlu - „skrytých kamier” , čo znamená asi to, že inkognito sledujete, pozorujete, vskutku, štipľavú, manželskú krízu, kde sú síce hlavní aktéri maximálne prirodzení, ale aj tak som mal z nich taký, akýsi, javiskový dojem, akoby to bolo strojené, až samoúčelné, že sa v podstate nikdy nezbavili svojich filmových profesií, s ktorými sa vžili, t.j. On bol divadelným režisérom, Ona bola divadelnou herečkou, neskôr TV. STAR. Oni dvaja mi až tak nevadili, ako napríklad postava, ktorú stelesnila, inak moja obľúbenkyňa už z Jurského parku, Laura Dern, ktorá mi v úlohe Nory Fanshaw absolútne nepripomínala právničku, ale skôr akúsi predavačku v parfumérií ! A takýto problém som mal i s ostatnými charaktermi, ktorí boli na tom rovnako ! _ Manželský príbeh na mňa zafungoval najlepšie až vo svojej poslednej tretine (vtedy som zhiadol neuveriteľnú filmovú hádku, aká snáď nemá ani obdoby v dejinách kinematografie, tak za to klobúk dolu !), kedy predchádzajúcich 90-100 minút nebolo nič, čo by ma vyviedlo z rovnováhy ! “Black Widow” urobí najlepšie, ak sa už konečne bude totálne vyhýbať šialeným komiksovkám, z ktorých herecky otupuje, a to isté i “Kylo Ren” v typických, populárnych - franšízach ! PS: V NETFLIXE majú takéto motto: „Nie je dôležitá kvalita, ale najmä kvantita” , a tá je na vzostupe !!! A aj tento film je pre mňa jedno veľké, obyčajné sklamanie ! Toto vám naozaj nič nedá, je to štandardná jednohubka, akých je aktuálne strašne veľa, a tak ak máte skutočný záujem vidieť niečo podobné a oveľa lepšie, siahnite skôr po Kramer vs. Kramer. ()
Před půlnocí je lepší. Přesto velmi dobře natočené a skvěle zahrané drama o rozpadu vztahu, který ukazuje úpadek rodinných hodnot v dnešní době. Ve finále jsem měl pocit, že rozvod je vlastně v pořádku, život jde dál a všichni zúčastnění tím něco získali, ať už poučení nebo dvojí halloween. A to z morálního hlediska není dobře. Protože ve finále prohráli všichni. ()
Spomenula som si na jednu recenziu amerického turistu, ktorý sa vyjadroval k svojim cestám po ČR, Slovensku, Maďarsku a Poľsku... napísal niečo v tom zmysle, že krajiny síce pekné, ale ľudia sa tam neusmievajú. Na ten komentár odpísal niekto z našich končín slovami:"Because we don´t fake smiles". Prečo to tu píšem? Pretože Americká tragédia nie je len klasické literárne dielo od Theodora Dreissera, americká tragédia je celá je*nutá životná filozofia, ktorá je v tomto filme ukázaná úplne perfektne. Najskôr človeka už od útleho detstva učia predstierať úsmevy. Falošné úsmevy prerastú vo falošné vzťahy, pomýlené kariéry, jedno veľkolepé životné NIČ. No a skončí to hľadaním zasraného právnika, ktorý si bude účtovať 900 dolárov na hodinu. Tak tento film mi dokázal poriadne dvihnúť tlak, žalúdok aj riť z gauča, pretože toľko toxicity by vyviedlo z vnútornej rovnováhy asi aj Jeho Svätosť Dalajlámu! Takíto ľudia nech pankhartov neplodia a ani nech do žiadnych vzťahov láskavo nevstupujú! ()
Další zcela oprávněný oscarový kandidát, který se dá i přes svou délku slupnout jako malina. Pokud v minulosti někdo pochyboval o Scarlett s Adamem jestli jsou kvalitními herci, tady minimálně dostává poměrně jednoznačnou odpověď. Film je občas nepříjemný, ale také je dosti zajímavý. Podobně jako kdysi u sice slabého Rozchodu, zde vidíme že rozpad vztahu začíná vlastně zdánlivými maličkostmi, které působí jako maličká sněhová koule, na kterou se bohužel začne nalepovat další sníh a na jejím konci je to mohutný kolos, který už nedokáže nic zastavit. Vrátit zkrátka nic nejde.... PS: Velmi musím pochválit kvalitní vedlejší postavy. Alda, Dern nebo Liotta jsou prostě úžasní a dodávají snímku tu správnou tragikomickou rovinu! 80% ()
Galerie (135)
Zajímavosti (12)
- Nápad udělat z postavy Charlieho divedlního režíséra pochází od herce tohoto protagonisty, Adama Drivera. (TammiLargo)
- Film je z velké části založen na osobní zkušenosti s rozvodem samotného režiséra Noaha Baumbacha s herečkou Jennifer Jason Leigh. Dle Baumacha jeho bývalá manželka film údajně viděla a líbil se jí. (TammiLargo)
- Herecké obsazení přispělo svými osobními zkušenostmi ke zhotovení scénáře. Noah Baumbach, Scarlett Johansson a Laura Dern si prošli rozchodem a Adam Driver je synem rozvedených rodičů. (MarLin)
Reklama