Režie:
Joe WrightScénář:
Tracy LettsKamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Danny ElfmanHrají:
Amy Adams, Fred Hechinger, Gary Oldman, Julianne Moore, Jennifer Jason Leigh, Wyatt Russell, Brian Tyree Henry, Jeanine Serralles, Anthony Mackie (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kvůli agorafobii se drží doma, ale posedlost novými sousedy jí nedá spát – psycholožka, co se snaží vyřešit brutální zločin, který na vlastní oči viděla z okna. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (217)
Zručná a pohledná filmařina, jak už dala hned zkraje tušit úvodní jízda kamery po bytě a domě. Aspoň se trochu vyvážila výjimečná šerednost hlavní představitelky, jejíž odpudivý fejs zasíral obrazovku ca dvě třetiny filmu. Ale je fakt, že k téhle roli by nějaká charmantní kráska vůbec nesedla. Nesympatická tučná husa bez jakéhokoliv osobního života, zapíjející klepky chlastem a permanentně čumící sousedům do oken. Psycholožka, která se údajně živí psychologickým poradenstvím a přitom sama zralá na armádu cvokařů. Postupně se sice leccos vysvětlí, ale ta ženská mi svým zjevem stejně otrávila celý film. A pointa mě sice překvapila, ale zároveň mi i přišla dost pitomá. Na druhou stranu kladné hodnocení si zaslouží trojlístek Moore, Oldman a Leigh (která bohužel nedostala skoro žádný prostor), a taky už zmiňovaná dobrá filmařina a estetický vizuál (tedy až na...) ()
Zajímavě pojatý thriller, který zejména v první půlhodině bravurně buduje napětí a předvádí ukázkovou práci s postavami. Bohužel, poté se to režisérovi Joe Wrightovi začne tak nějak poměrně zoufale rozpadat pod rukama, takže jsme zde nechtěnými svědky rádoby šokujících zvratů, které se ještě navíc střídají s těmi opravdu hloupými. Ve finále tedy dostaneme zmatenou a zbytečně natahovanou podívanou, která ani zdaleka nedosahuje takového věhlasu a nemá ani takové kouzlo jako knižní podoba. Škoda. (Netflix) „Curiosity is evidence of a decreased depression pattern.“ ()
Okno do dwora ryloudit. Mě se nelíbilo ani samotné "kultovní" hitchcovské povyražení, a pořád se ještě chystám na Disturbia, ale slibuju, že se minimálně do konce roka, na to vrhnu. Jenže to by nebyl Kurvfix, aby se nám, mastným flekům na botě, neobtěžoval sesmolit sriller, ve stejném rozpoložení jako Dívka v autobuse, či něco takového. Já veřejnou dopravou moc nejezdím, takový exoty, co dokážete v hromadné dopravě potkat. Ženské, co silně šplouchá na věšák, si po večerech, kdy do sebe zalije celý sud červeného vína, kouká na stejné výplachy, jako každý z nás asociálů, teda pardon filmových fanoušků, si taky jednou v týdnu, občas podráždí, doktorskou berlí kundu, se její mastný vlásek připlete do kriminální potyčky, s vrahem od vedle. Jako, na jejím místě se vůbec nedivim, že se bojí o svůj zbytečný život, když se jí tak snadno dá dostat do baráku, páč ten předražený zámečník teprve dodělal první měsíc na učňáku. Někdy jí solidně kope do karborátoru, a pilule co tak rádá snídá s ovocnýma vločkama, začnou dost učinkovat, a divák těžce zpozná, co je realita, a co halušky šáhlý milfky. Dost si to pak pohrává s divákovou inteligencí, a typ jako já, co má problém se soustředit na něco jiného než na porno s lišákama, mi to dělalo dost techle v makovnici. Ale už to není tak špatné, porucha se zlepšuje, baže na to beru prášky, a doufám že někdy nastane chvíle, kdy to zapiju alkoholem, a já se už ráno nevzbudím. Protože dost často se mi stává, že zaspím klidně i deset budíků najednou.. ()
Keďže som takto pred rokom v lete čítala rovnomennú knihu, nevedela som sa dočkať avizovaného filmu. Kniha vo mne dokázala vytvoriť napätie, temnotu aj dramatický záver. Príjemným spestrením pre mňa bola záľuba hlavnej hrdinky v sledovaní noir filmov, v knihe ich autorka aj menovite uvádza, to ma naozaj bavilo, niektoré sa mi takto podarilo objaviť. Ale späť k filmu, mala som asi veľké očakávania, ktoré ostali nenaplnené. Chápem že bolo sa treba držať knižnej predlohy, no celý film sa tiahol, zdalo sa akoby sa tam nič nedialo, a ani atmosféra nebola dostatočne temná. Záver pôsobil akoby to už chceli mať tvorcovia rýchlo “z krku”. Nemôžem si pomôcť čo je mi aj ľúto, že divák celý film len na niečo čaká, ale nedočká sa. ()
Strašlivě nepřekvapivý film, který vás může překvapit jedině tím, jak blbého twistu se celou dobu bojíte. Někdo do obsazení vybral tloustnoucí a blednoucí herce, kteří vypadají, že se trochu trápí, protože se upsali nějakému démonovi nižší třídy vlastní krví a takový Gary Oldman už skutečně vypadá na starého Drákulu, kterého hrál v roce 1991 - jen se omluvím Julianne Moore, která tu vůbec nevypadá na to, že obvykle hraje pomočující se důchodkyně nebo ženy za zenitem, které hledaj ve stáří lásku nebo spíše partnera, co pomůže v USA platit nájem. Když si děláte radost ze stáří herců, něco to vypovídá o zábavnosti filmu. Amy "Marfuša" Adams mě tady nějak iritovala (nejen vzhledem), celé to bylo depresivně nezajímavé a úzkost jsem při sledování pocítil jen dvakrát, když jí upadla zrcadlovka a Apple notebook. Nějaká snaha napumpovat to padání prachu na nábytek a válení se u TV legračně dramatickou hudbou nebo duševní rozhovory (asi) s kocourem jde totálně mimo. Děs, radši béčkový horor než tuhle věc předstírající áčkový zážitek. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (7)
- Založeno na příběhu bestsellerové knihy „Žena v okně“ od spisovatele A.J. Finna. (MeanWhile)
- Ethan (Fred Hechinger) si požičia od Anny (Amy Adams) DVD s filmom Plynové lampy (1944). (megajalec)
- Úvodná scéna, kde hlavná postava uteká dole schodmi s červeným dáždnikom, sa natáčala 38 krát. (Black_spider)
Reklama