Obsahy(1)
Kraťas, nakrútený Davidom Lynchom počas voľných chvíľ pri realizácii MAZACEJ HLAVY. Žena s amputovanou nohou sedí na gauči a píšúc veľmi osobný dopis svojmu známemu nahlas premýšla nad formuláciou viet. V tom k nej podíde doktor a začne sa jej vŕtat v rane po amputácii. Žena si ho nevšíma. Ani len vo chvíli, keď doktor značne znervózni kvôli nezadržiteľne striekajúcej krvi z rany. Čiernobiely film je natočený v jednom statickom zábere, kamera sníma gauč a ženu spredu, doktor je k nám otočený chrbtom. (POMO)
(více)Recenze (131)
Naprostá nerozhodnost. Co jsem to teď vlastně viděl? Jediná možná odpověď. Další Lunch. Dobré? Špatné? Sledujete ženu s amputovanýma nohama. Píše si nějaké poznámky. Román? Snažíte se poslouchat co si v duchu říká. Nesmysly. Nelze se soustředit na děj. To nad čím přemýšlí ho ani nemá. Do toho je snaha o pochopení sedící ženy narušena příchodem sestřičky (je to muž? Lynch?), která se začne šťourat v jednom pahýlu. Následuje mohutný výtok. Útěk sestřičky. Žena si dál píše poznámky. Umění? Těžko říct. Člověka to ale poznamená. ()
Lynchovy filmy mám fakt rád, ale i on občas udělá krok vedle. Tohle prostě vzniklo z nudy, jinak to nevidím, navíc těch 5 minut je zcela bez nějaké atmosféry a strašně nudí. Ve srovnání s o osm let starším Six Figures Getting Sick to vypadá, jako kdyby to točil nějaký Lynchův student. V tom případě bych i změnil hodnocení. Ale brát to jako film od Lynche. Sorry, ale tohle zabití nudy při vytváření Eraserhead ani na ty 2* bohužel nevidím. Naštěstí je to jen jeden ze strašně mála případů, kdy mě Lynch něčím zklamal. ()
Přestože Davida Lynche považuji za nejkontroverznější výplod současného filmu (a já kontroverznost můžu... ;) ), tohle mi nějak uniklo. Absolutně mi nevadí, když Lynch šokuje a to často na hranici snesitelnosti, ale zde jsem postrádala alespoň nepatrný kousek nějakého smyslu. A když to postrádá smysl, což není v Lynchových filmech žádná vzácnost, kde je ta proslulá lynchovská atmosféra? Nebo mi něco uniklo? .... ()
Nehodnotím... ale je to zajímavá podívaná. Je to něco jako v dnešní době takové ty veselé a zlepšující náladu filmečnky na netu. Vlastně je to takový předchůdce morbidnosti...ale to asi ne, že jak již víme, každá vteřina Lynchova filmu něco symbolizuje a tohle asi také, napadá mě jen nějaké vnitřní drama v člověku... ()
Tak krátký, tak černobílý a tak tichý minifilm a přitom má stejně myšlenku. Ta je u filmů jakožto umění nejdůležitější a milionové trháky, kde se tvůrci vycákávají pomocí tuny vizuálních efektů ji v drtivé vetšině nemají. Lynch má svůj styl nejenom režijní, ale i námětový. Za tu myšlenku 4 hvězdice, jinak jde v podstatě o studentský film. ()
Galerie (2)
Photo © David Lynch
Zajímavosti (3)
- V roku 1973 David Lynch už asi rok točil film Eraserhead. V tej dobe mu došli peniaze. Pre neho to bolo veľmi depresívne obdobie. Lynch dostal nápad, ako z tejto situácie psychicky vyviaznuť a tak natočil snímok The Amputee. (ČSFD)
-
Lynchův kamarád měl otestovat několik cívek surového filmového materiálu a Lynch ho přemluvil, aby to mohl režírovat. Když se potom činovníci AFI shromáždili v promítacím sále a viděli ženu s amputovanýma nohama, jak sedí na židli a píše dopis, jeden z nich zvolal: "V tom může mít prsty jedině Lynch!"
(Zdroj: Temné stránky duše) (trojúhelník)
- Krátkometrážní experiment byl natočen ve spolupráci s kameramanem Frederickem Elmesem, a to také za účelem otestování kvality tehdejší filmové techniky. (Abes)
Reklama