Obsahy(2)
Snímek volně inspirovaný skutečným příběhem sériového vraha Henryho Lee Lucase sleduje Henryho a jeho spolubydlícího Otise, bývalého parťáka z vězení.Mnohé z jejich vražd jsou považovány za ty nejbrutálnější,jaké kdy byly ve filmu natočeny... Henry je ztrápený tulák, který se bezcílně potlouká z místa na místo a s děsivou nenuceností páchá jednu brutální vraždu za druhou. Jeho nahodilé chování, které je pro něj příslibem relativní beztrestnosti, maří jakékoli pokusy policie dát si jeho četné zločiny do souvislosti a postavit jej před spravedlnost. Když Henry přijede do Chicaga, dělí se o dočasný domov se starým parťákem z vězení a jeho sestrou. Jakmile se svými spolubydlícími začne sdílet i svá tajemství a násilný životní styl, získá dva nové komplice – jejich porozumění však nemůže trvat věčně. (Cinemax)
(více)Recenze (213)
Působivé a nechutné to jistě bylo, ale já nějak nechápu smysl natočení takového filmu. Dva šílenci bavící se tím, že někoho zabijí, nikde ani náznak toho, že by byli v nebezpečí nebo že by je někdo hledal. Ano, já chápu, je to sonda do duší takových lidí, ale stejně nevím, proč je potřeba něco takového natáčet. ()
Civilní kamera, civilní herci, jednoduchá hudba a především implicitní vraždy dělají tento film velice atmosferickou a speciální záležitostí. Film dokazuje, že hektolitry krve a brutální vraždy nejsou potřeba k tomu, aby vám bylo z špatně. Vyjímečně skutečný film inspirovaný jedním skutečným člověkem. ()
Trvalo to, než se Michael Rooker se svou hranatou vizáží dostal i ke kladným postavám. Z dlouhé řady rolí agresivních násilníků vyčnívá právě stroj na zabíjení Henry. Většinou šlo o ženy, ovšem jakmile se do akce pustí i se svým spolubydlícím Otisem, o pohlaví už nejde. Výsledek není horor, ale mrazí z toho, že své kroky vnímá Henry jako běžnou realitu života. Když třeba pánové zatouží po barevné televizi, už jde svým způsobem o „zábavu”. A v tomhle ohledu je Otis větší primitiv a hlavně větší nebezpečí. Ovšem má jistý vývoj – nejprve je pouze flákač a ochlasta, pak si zabíjení začne užívat, zatímco Henry je prostě jen mašina. Samotné násilí je tu a tam zprostředkované jen coby zvukový záznam, zatímco divák sleduje výsledek řádění. Snímek má ducha sedmdesátých let, neexhibuje, nikam nespěchá, snaží se být naprosto všední. Atmosférické, nepříjemné, syrové. ()
He's not Freddy. He's not Jason. He's real. Nekompromisní, syrový a těžko stravitelný snímek, ve kterém není ani náznak optimismu. Ukázkový příklad sdíleného šílenství, vražedné závislosti a následného otupení jakýchkoliv emocí. Film také bije do očí tím, jak lehce se dá zabíjet po desítkách. Teď by mne zajímalo, jak velká část podobných lidí byla kdy asi dopadena. Snímek je inspirovaný vraždící dvojicí Henry Lee Lucas-Ottis Toole, ale rozhodně není přesným ztvárněním... Například ve skutečnosti Henry nezabil Ottise, ale oba skončili ve vězení a v něm také později zemřeli. ()
Rookerova první filmová role a hned bezmála strhující výkon. Myslím, že jeho Henry se mi dobře zapíše do paměti. Vlastně i celý tenhle zvláštní film. Chvílemi jakoby alternativní experimenťák, chvílemi sociální drama z prostředí bílé městské spodiny, chvílemi psychothriller o dvou vraždících magorech, z nichž každý je ovšem magor úplně jiným způsobem. A hodně mě svým civilním herectvím zaujala i Tracy Arnold, i když v její roli bych si spíš představoval o něco vulgárnější osobu. ()
Galerie (21)
Photo © Dark Sky Films
Zajímavosti (14)
- Ve skutečnosti nebyla postava Becky pětadvacetiletá Otisova starší sestra, ale jeho malá neteř. (DaViD´82)
- SPOILER Ve skutečnosti nebyl Otis Henrym zavražděn, ale umřel ve vězení na infarkt. (DaViD´82)
- Michael Rooker, v době kdy se ucházel o roli Henryho, pracoval jako domovník a na zkoušku se dostavil ve své pracovní kombinéze. Roli získal a svou pracovní uniformu nakonec obléká i ve filmu. (DaViD´82)
Reklama