Reklama

Reklama

Krátce po sametové revoluci se z kdekoho stává podnikatel. Obory podnikání se různí. Ať už jsou to legální formy, nebo naopak organizovaný zločin. Mladá studentka Nancy přijíždí do Prahy na stáž. Má české kořeny, a proto si zvolila Prahu. Společně s novinářem Egonem a bývalým policistou, nyní soukromým detektivem Poldou, pátrají po unesené šestnáctileté dívce. Její otec je zoufalý, ani policie mu nedokáže pomoci. Jejich pátrání je zavede k romskému gangu obchodníků s prostitucí a pornografií, kteří se neštítí ničeho. Pokud dívka dobrovolně nespolupracuje, přinutí ji násilím. Naše trojice se vydala do velmi nebezpečného prostředí, kde mnohdy ani policie netrvá na striktním dodržování zákonů. Ať již ze strachu, nebo kvůli tomu, že se nechala uplatit. Egon s Poldou sami mnoho nezmohou, a tak požádají o pomoc neonacisty. Cílem bylo, aby neonacisté odlákali pozornost Romů a oni mohli pátrat po zmizelé dívce. Dochází však doslova k pouličnímu boji mezi Romy a neonacisty, kteří ač původně požádáni pouze o vyvolání zmatku, využijí této příležitosti k tomu, aby vyvolali přímou konfrontaci s Romy. Je jasné, že takto dívku nenajdou. Je tedy potřeba zvolit jiný způsob. Polda díky své minulosti policisty zná některé osoby z podsvětí a pomocí informací, jež získají, se dostanou až k bossům, kteří obchodují s pornografií a jsou v kontaktu s romským gangem. Nemohou se však stále dostat ke zmizelé dívce, a tak vyvolají konflikt mezi Romy a českými obchodníky s pornografií. Když dojde k přestřelce, využijí příležitosti k tomu, aby dívku zachránili. Ona však nemá zájem. Hodlá odcestovat do Německa s jedním ze svých zákazníků. Boj mezi gangy má mnoho obětí. Polda zachrání alespoň malou romskou dívenku... Nancy odlétá zpět do Ameriky, ale slibuje, že se brzy vrátí. (TV Prima)

(více)

Recenze (335)

castor 

všechny recenze uživatele

Rozpačitá heroizace investigativních novinářů, komediální choreografie pěstních soubojů, vypíchnuté veškeré nešvary tehdejší doby (odvaha tvůrcům nechyběla) nebo bez debat otřesné dialogy. To je jen několik postřehů z mnoha, kterých si všimnete při sledování krimi omylu a ještě k tomu hledáte ta správná vulgární slovíčka!! ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Myslel jsem, že to bude horší. Byl to sice film nezvládnutý z hlediska hereckého obsazení některých rolí, ale zase se po dějové stránce s ničím nepáral. Olmer s ním přišel v nevhodnou dobu. Otevřenost doby se tady ostatně nenosí dodnes.Tenhle film vyrukoval alespoň s něčím, co dnešním českým filmu chybí. Není totiž uhlazený a jeho režijní rukopis se vymyká běžnému standardu. 70% ()

Reklama

Rakosnicek77 

všechny recenze uživatele

Tohle bylo tak děsivě blbé, až to bylo na tu dobu zajímavé. Ivan Jonák ještě jako boss, přitroublej Vaculík a drsňák Krampol, drsnej tak maximálně jak 3 šmirgl :-) Tupý děj, nelogické zvraty, ale atraktivní to bylo, lačný porevoluční divák bažil po akci, mafii, prostituci a tomu všemu co on sám nikdy mít nemohl... ()

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

To si jednou Víťa s Pepou šňupli nadrcené omítky s Azurem a v tom solidním rauši pak spolu splácali bytelnou akční řežbu, na české poměry přímo nevídanou, a první pokus v boji o zlatého bludišťáka s českým zástupcem v tomto žánru byl na světě. Pepa do toho vložil svůj um investigativního žurnalisty se sklony k dramatičnosti a Víťa si nejspíš řekl, že tentokrát ty Bony s klidem dotáhne do úspěšného konce. Začalo to nadějně, až jsem si říkal, že tolik nahoty už v úvodních titulcích tehdy na premiéře určitě vyráželo dech. Byl jsem jako na trní. Pak se ale na scéně objevila ústřední dvojice; reportér Vaculík a Třísková, Američanka s českými kořeny, která tam paradoxně měla nejspíš představovat jakýsi sexuální objekt zájmu, což bylo asi stejně uvěřitelné, jako cikán, jedoucí na vlastním kole, protože vypadala jako Bohdalová v roli Fany, ovšem zamlada. Když pak ty dva doplnil stárnoucí Krampol, představující údernou sílu a ostříleného zabijáka, už mi šla hlava kolem. Z filmu je cítit velký problém společnosti s polistopadovým amnestováním všelijaké verbeže, která z republiky, spolu s "kapitalisty", v několika krocích udělala veliký bordel, rasistickou školku a ráj zlodějů. Všichni si mysleli, že můžou vše a také to dokáží. O vykreslení a zachycení tohoto se autoři snaží nejen v příběhu, ale i film samotný je důkazem. Bohužel, vinou nedostatku finančních prostředků a zkušeností s tímto žánrem obecně se z tohoto pokusu stal jen odstrašující příklad pro všechny a úsměvný unikát svého druhu, ve kterém si Jonák zahrál sám sebe a Pomeje podtrhl svou kategorii neherce, účinkujícího jen v propadácích. Do toho tam celý film neskutečně otravně vyje Bílá, to mi rvalo uši. Určitě, minimálně z akademických důvodů, lze tento film doporučit. Alespoň si pak člověk řekne, že ty céčkové filmy s obtloustlým Seagalem vlastně nejsou tak špatné. 30% ()

Dr. Hawkeye odpad!

všechny recenze uživatele

Tak tady jsem opravdu dost dlouho váhal, zda dát pět hvězdiček nebo odpad. Záleží na tom, jak to bereme. Jako geniální obraz divokého kapitalismu počátku 90. let a sociální sondu do problematiky rasové nenávisti a vzmáhající ho se pornoprůmyslu (být to točeno o pár let později, jistě by si tam zahrál Robert Rosenberg), nebo jako bizarní pokus o akční film, kde Jiří X. Doležal s Josefem Klímou pokuřují na chodbě redakce marihuanu, bývalý policajt Jirka Krampol má podivnou náklonnost k ježkům (jako zvířatům, nikoliv účesům), cikán milující výfuky (doslova), Ivan Jonák jako mafiánský bos a do toho všeho roztomile vyjukaná a zcela mimózní Karla Triska... opravdu, bizarnější filmový zážitek, aby člověk pohledal... ()

Galerie (4)

Zajímavosti (16)

  • Inšpiráciou pre natočenie filmu sa stala dobová reportáž Josefa Klímu v týždenníku Reflex, v ktorom vyšiel článok o prostitútkach a ich pasákoch. (Jello Biafra)
  • po uvedení snímku se uvažovalo se o pokračování s pracovním názvem Smrt na prodej. K jeho realizaci ale nedošlo. (Cherish)
  • Karla Třísková (Nancy) prozradila v rozhovoru pro časopis Cinema, že byla několik dní před natáčením v Praze okradena. S nožem u krku byla připravena o peníze. (Fenk)

Reklama

Reklama