Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dávná pověst o muži s píšťalou nemá začátku ani konce. Krysař po staletí putuje od města k městu a jeho tvář má nesčetně podob. V tajemných ulicích starobylé Prahy ožil jeho příběh jen na jediný den a možná jen proto, aby se stal filmem. Objevil se na přelomu jednoho roku jako přízrak a stejně tak i zmizel. Hned při prvních krocích městem spatřil Agnes, Kristiána a budoucí svědky jejich manželského slibu, jak v otevřeném červeném kabrioletu objíždí kostely a prosí o svatební obřad. Dívka s věnečkem ve vlasech, nosí pod srdcem nový život. Ale všude jsou odmítáni. Muž s fujarou a v dlouhém plášti, nadaný podivuhodnou schopností přinést lidem očistu, až dosud lásku nepoznal. Pro něj i pro Agnes je jejich setkání jako blesk z čistého nebe. Marně Kristián volá jméno své milé, marně jim ďábel nastražuje léčky. V té zběsilé silvestrovské noci se zrodilo pouto, které je ale třeba vykoupit. Každý tu něco ztrácí, každý se musí něčeho vzdát

Krysař, který nalezl inspiraci ve stejnojmenné předloze Viktora Dyka i v muzikálu Daniela Landy, je osobitou a originální filmařskou reflexí staré legendy. Na otázku, proč byl film točen vlastně "v přímém přenosu", v průběhu 24 hodin, F. A. Brabec - spoluscenárista, kameraman a režisér v jedné osobě - odpověděl. "Snažil jsem se najít klíč na zpracování Krysaře tak, aby zůstal silný emotivní příběh o lásce a zároveň abychom nevytvořili 'jen' klasickou 'dobovku'. Extrémní podmínky natáčení, kde musí všichni ze sebe dostat opravdu všechno, pomohly umocnit emotivní proniknutí pod kůži všech hrdinů. Faleš nebyla možná, nebyl na ní čas. Zahráli jsme si s přirozeným vyčerpáním, se zimou i s povinností něco dokončit.Věřím, že jsme v hraných scénách dosáhli větší autentičnosti a expresivnosti,.a že divák bude vtažen do děje se stejným nasazením jako celý filmový štáb." (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (192)

AgnesDee odpad!

všechny recenze uživatele

V tomto filmu snad není nic, co by bylo dobré. Najdeme zde samozřejmě všechny aspekty, které Brabec ve svých filmech používá (vlající hadry, tlemící se dementy, odpornou kameru), ale taky se zde objevilo něco nového: světelná záře reflektoru, která nejen, že pronásleduje každého jako nějaký stalker, ale také ji obsluhuje nějaký krypl, který trpí třesavkou a neumí mířit na lidi, které má asi osvětlovat. Panebože, já musela několik scén přeskočit, abych to mohla dokoukat. Herecké výkony byly příšerné, ale nejhorší byl kupodivu Karel Dobrý jako nějaký psychokněz, nebo co to vlastně byl. Sice se snažil hrát a jeho pokusy o hraní byly na začátku filmu ještě trochu dobré, ale později, kdy se převlékl za žida a za blázna, který utekl z psychiatrické léčebny, který pravděpodobně utloukl své oběti koulí na kuželky, byl ještě víc nesnesitelnější, než opilý Richard Krajčo, kterého nemám ráda ani za střízliva, natož v opilém stavu. Shrnuto a podtrženo, tohle je horší než jakýkoli jiný jeho film, a to jsem brečela žalem i u Máje. ()

Lynn 

všechny recenze uživatele

Výchozí nápad natočit celovečerní film za 24 hodin je fajn, ale nesmělo by přitom na filmu být tak nápadné, že se režisér chce za každou cenu do té Guinessovi knihy rekordů dostat. Film tak nechtěně působí často amatérsky, spíchnutý narychlo horkou jehlou - to se muselo stát bezpodmínečně. Ale obrovskou nevýhodou je, že do role Krysaře byl obsazen neherec-kaskadér Jákl. Krysař má být postava rozporuplná, hrozivá, s tajemstvím, osudová, temná...Jenže v podání Jákla je to nudnej chlápek s velkou holí, co prostě pořád jenom někam chodí. Je o to nevýraznější, že se kolem něj pohybují tři velmi dobře zahrané postavy, ze kterých nejvíce vyniká Ďábel Karla Dobrého. Navíc ani kamera se Brabcovi moc nepovedla. Prvních pár scén snímaných rychlým přiblížením mělo svůj smysl a bylo to dobré, no ale po pár minutách tento stále stejně používaný postup začal též nudit. Dvakrát škoda, věčný krysařský námět (už mnohokrát zpracovaný - a lépe) zůstává pořád vděčný a velmi dobrý. Brabec prostě na režii nemá, měl by se držet své původní profese a nefušovat jiným do řemesla. ()

Reklama

Strike 

všechny recenze uživatele

WTF? Něco jako divadelní představení (hlavně divadelní herectví Karla Dobrého je šílenost - znovu sem se přesvědčil, že divadlo - až na výjimky- mi nemá co nabídnout )natočené venku, ale film to není určitě. Jediná pozitiva - Landova hudba (Krysař je podle mě nejlepší muzikál co byl u nás uveden), Ester Geslerová a trochu překvapivě i trochu Krajčo, kterýho jinak fakt nemusim. ()

IvcaSammet odpad!

všechny recenze uživatele

Předpokládám, že byl zřejmě celý filmový štáb zhulený, jinak si nedokážu vysvětlit, jak jinak by dokázali něco takového natočit ... Kdybych se na film nedívala ve společnosti, dávno bych ho vypla a ani se nedodívala, ale bohužel, musela jsem. Každopádně mě nehorázně vytáčela nejen kamera, to příšerné kuželovité světlo a scénář, ale nejhorší na tom byl ten dav zfetovaných uječených demetů v červených barvách ... Už nikdy, NIKDY!!! Tak nehorázně zkazit tak krásné dílo :( Jeden z největších odpadů filmové historie, a to jsem špatných filmů viděla hodně!! ()

tereza.s 

všechny recenze uživatele

Tak zde si tvurci dali orisek, ktery se jim nepodarilo rozlousknout, natocit kvalitni film za 24 hodin, podle literarni predlohy. Krysare jsem samozrejme cetla a scenar je hodne daleko od predlohy. Podarilo se vytvorit jakousi podivnou slataninu. Videla jsem i animovany film, ktery sice taky uplne nesedel, ale nebyly tam tak razantni zasahy do pribehu. Brabcuv krysar je slaby i herecky. Petr Jakl svym sislavym hlasem temer nepromluvi,Richard Krajco jen stale kvili to sve: "Agnes Agnes" a pokud jsem pochopila, ze krysy ma predstavovat skupinka mimu, nepochopila jsem souvislost. Jako filmovy pribeh na motivy krysare prumerne, jako zfilmovany krysar hodne spatne. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (5)

  • Film se natáčel od 31.12.2002 10:00 do 1.1.2003 9:45. Natáčení tedy trvalo necelých 24 hodin a jde o nejrychleji natočený film na světě, zapsaný v Guinnesově knize rekordů. (zigot7)
  • Film je natočen podle knížky Viktora Dyka. (HappySmile)
  • Snímek produkovala matka Petra Jákla ml. (LEGACY)

Reklama

Reklama