Reklama

Reklama

Žádné prudké pohyby

  • USA No Sudden Move (více)
Trailer 2

Kriminální drama z 50. let minulého století, v němž se skupina zločinců domnívá, že byli při svém posledním činu podvedeni. (HBO Max)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (90)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Sodenbergha mám hodně rád a jeho filmografie se u mě většinou dělí na skvělé filmy a na ty divné/nudné. No Sudden Move je opět takový malý film, tentokrát s parádní retro atmosférou 60. let minulého století. Jedná se o nenápadnou kriminálku, která vypadá a působí jako klasické filmy noir. Seznamujeme se s hlavními hrdiny o kterých nevíme prakticky nic ale vychutnáváme si herecké kreace všech zúčastněných, (hodně mě potěšil v menší roli Brendan Fraser) kteří nijak nevyčnívají, ale naprosto si své postavy vychutnávají. Zápletka není nijak výrazně vysvětlena, jen je dán jasný úkol a jak to tak bývá vše se podělá. Bohužel ve chvíli, kdy film přejde do své druhé půlky a měl by se rozjíždět, začal jsem o něj ztrácet zájem a měl pocit, že v něm nejde o nic závažného, i když zde několik postav zemře. Film tak začne vyznívat do prázdna a nijak to nezmění závěr ani přítomnost Matta Damona. Ze začátku jsem si to opravdu vychutnával a měl velkou radost z filmu, kde jsou tak parádní herci, ale scénáristicky je film obyčejnější, než by se mohlo zdát. Jako výlet do minulosti ale funguje dobře. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Štýlová retro gangsterka, ktorá začína ako home invasion a pokračuje a končí ako značne prekombinovaná záležitosť. Solomonov scenár zmysel dávať bude, ale asi sa treba obrátiť na niekoho, kto si robil graf, prípadne si pozrieť film znova, ak vás skutočne zaujíma, ako to celé vlastne bolo. Máme tu tak klasické podrazové schémy na druhú, keď sú dvaja zdanlivo spolupracovníci, potom parťáci jedného začnú mieriť zbraňou na toho druhého, aby vzápätí zase všetci obrátili zbraň na toho prvého a nakoniec sa tešil ako posledný niektor tretí, v tomto prípade skôr piaty alebo siedmy. Je to nakrútené klasicky excelentne a ide aj o jeden z najvhviezdnejšie obsadených Soderberghových filmov. Komerčný príliš nie je, absentuje čierny alebo akýkoľvek humor, takže nič čistokrvne oddychové v štýle Dannyho parťákov a pod. neočakávajte. ()

Reklama

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Jop. Film, ktorý si nedáte len tak s chlebíkom, možno ani s dvoma nie. Vyžaduje plnú sústredenosť, inak nebudete rozumieť, nebudete chápať, stratíte sa v deji a začne vás to nudiť. Keď ale vydržíte, dostanete skvelú krimi s prvkami noir, s množstvom skvelo obsadených postáv, spletitým dejom a nepredvídateľným záverom. Pre mňa veľmi príjemné prekvapenie. 3 z 5 ()

Radiq 

všechny recenze uživatele

Nevím, jestli to tak blbě měli na HBO Max nebo to tak bylo záměrně, ale po stranách byl celou dobu obraz zkreslený... Jak ve vypouklém zrcadle nebo spíš jak když ve foťáku na mobilu dáte takové to oddálení zoomu. Strašně mě to celou dobu sralo. Mimo jiné. Druhá věc byla, že to bylo na mě až moc zamotané. Ono už to u takových podrazáckých filmů bývá, že ten šije boudu na toho a ten zas na toho, ale těch stran tady bylo nějak moc. A už i vzhledem k tomuto faktu, tam bylo nějak málo násilí. Vím, že to je z jiné doby, kdy se spíš vyjednávalo a jinak mluvilo a chovalo se k ženám gentlemansky, ale o to víc nudněji to pak vyznívá v dnešní době. Asi jsem moc rozežranej. Skoro jak Brendan Fraser, u kterého si najednou nejsem jistý, jestli fakt tak přibral (viz jeho další film Velryba) nebo to byla jen maska. Potěšila účast herců jako Kieran Culkin, Ray Liotta (zas to nepřežil), Jon Hamm, David Harbour, Bill Duke nebo Matt Damon (toho jsem tam vůbec nečekal). Ženské role mi tak nějak splývaly, škoda. Dvojka Cheadle-Del Toro sice neurazí, ale ani ničím nevyniká. Povedly se hlídací scény u rodiny v domě, ale pak to totálně ztratí dech. Je to takovej film na jedno životní skouknutí a pak víte, že už to podruhé vidět nepotřebujete. Aspoň že ta hudba Davida Holmese stála za to. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Žiadny náhly pohyb” horlivo sleduje kriminálny príbeh, v ktorom je najprv v centre diania istý dokument, pôvodne bezpečne uložený v zelenom trezore spoločnosti General Motors, ktorý má "ukoristiť" účtovník, tu zrovna pracujúci, pretože mu to priamo prikázal trojlístok (nebezpečných) mužov, so zbraňami v rukách, akurát ohrozujúci jeho rodinu. Na miesto činu pôjde s Mattom Wertzom i hlavný aktér - Curt Goynes, zatiaľ čo u neho doma budú hliadkovať ďalší dvaja aktéri -  Ronald Russo s Charleyom Barnesom... Spočiatku to vyzerá tak, že si všetci počas sotva pár hodín rýchlo prilepšia o pár tisíc $, ale zdanie väčšinou iba klame, keďže daná situácia sa akosi náramne skomplikuje, čím sa do problematiky automaticky zapájajú i ďalšie postavy, kedy to začína byť konečne viacej zaujímavejšie, ale súčasne i komplikovanejšie a zamotanejšie, kde si asi nemôžeme byť dopredu absolútne ničím istí, všakže ? Námatkovo, akonáhle spomeniem mafiánov - Franka Capelliho, či povedzme aj Aldricka Watkinsa, tak vtedy sa zbystrí naša pozornosť, lebo to skrátka smrdí samými problemámi, keď nikomu z nich ani ich vlastná mama nepomôže. / Režisérsky chameleón, a držiteľ oscara za réžiu (Traffic), Steven Soderbergh, opäť nakrútil jeden z tých chytrejších filmov, v ktorom nás jednoducho povedané - baví skladať jednotlivé dieliky puzzle, ktoré po zložení dohromady, dávajú svoj celistvý význam, no zároveň tiež diváka vodia i za nos, čím naberajú na väčšom rozmere až do poslednej minúty... Obsadenie v podobe Dona Cheadlea a Benicia Del Tora, nie je v režisérovej filmografii, vôbec nič nového, rád sa obklopuje svojimi starými-známymi, čo má rovnako prospešný charakter. Je to síce scenáristicky trochu viac "popretkávané" , treba si na túto (dobrú) vlastnosť iba zvyknúť, a všetko bude hneď v naprostom poriadku. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (5)

  • Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo v michiganskom meste Detroit a trvalo od 28. septembra 2020 do 12. novembra 2020. (MikaelSVK)
  • V některých scénách (například v čase 1:26:38) si může pozorný divák všimnout podivně zakřiveného obrazu podél okrajů, kterého Steven Soderbergh docílil nasazením anamorfního objektivu značky Kowa – který sám o sobě značně zaobluje obraz po stranách – na předimenzovaný digitální senzor. Touto technikou chtěl režisér replikovat nedokonalosti tehdejších filmových objektivů. Film má ve skutečnosti neobvyklý poměr stran 2.16:1, protože Soderbergh původně počítal s mnohem tradičnějším anamorfním formátem 2.40:1, který však zkresloval okraje filmu do takové míry, že byly při sledování velmi rušivé. Soderbergh byl nucen přeformátovat film od začátku do konce a rozšířit jej z horní a dolní strany, aby odvedl pozornost diváka. (HellFire)

Související novinky

Zemřel herec Ray Liotta

Zemřel herec Ray Liotta

26.05.2022

Ve věku 67 let zemřel herec Ray Liotta, známý například z filmů Mafiáni, Identita, Kokain nebo Země policajtů. O smrti herce informoval server Deadline, podle kterého herec zemřel poklidně ve spánku.… (více)

Reklama

Reklama