Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dva vážení nositelé oscarových nominací za Sunset Boulevard (1950) – herec William Holden a režisér Billy Wilder – se o tři roky později znovu sešli ve strhujícím dramatu z 2. světové války Stalag 17. Výsledkem byla další nominace za nejlepší režii pro Wildera (jeho čtvrtá) a Oscar za nejlepší herecký výkon pro Holdena. Holden vytvořil postavu cynického, protřelého seržanta J. J. Seftona,vězně v nechvalně známém německém zajateckém táboře, který tráví své dny vymýšlením všelijakých kšeftíků a obchodováním s Němci výměnou za zvláštní výsady. Když jsou ale dva vězni zabiti při pokusu o útěk, ukazuje se, že mezi vězni je zrádce. Je to Sefton? Role velitele tábora je výjimečně ujal slavný producent a režisér Otto Preminger, herec Robert Strauss získal oscarovou nominaci za postavu "Zvířete". (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (124)

berg.12 

všechny recenze uživatele

Doporučuju zapomenout na krutou válečnou realitu, oproti ní totiž realita tohoto filmu vypadá jako pohodový letní tábor, ve kterém je celkem sranda a některé scény nemají daleko k francouzskému seriálu "Haló, haló". Ale pokud se na tuhle stylizaci dokážete naladit, tak vás na pozadí téhle komedie čeká skvěle rozehrané charakterové drama s perfektní režií a dialogy, zkrátka tak, jak to umí snad jen Billy Wilder. ()

Wormboy 

všechny recenze uživatele

Wilderova detektivno komedialna variacia na Renoiarove Velke iluzie, prave svojim nadhladom prekonava francuzsku inspiraciu. Wilder sa nam nesnazi prehnanym premoralizovanim predkladat utrpenie zajatcov v nemeckych taboroch, ale skor "primitivizuje" vztahy (skvele sa to prejavuje pri scene s begmintonom:)) a na absurdny zivot v tabore nahliada ako na grotesku. ()

Reklama

Oskar 

všechny recenze uživatele

Geniální. William Holden tradičně znamenitý (překvapuje mě, že v éře přehrávání hrál tak moderním, minimalistickým způsobem), příběh ze zajateckého tábora líčený bez pathosu, scénář pamatoval i na hratelnost menších postav a po režijní stránce film šlape jako hodinky. A to už nemluvím o geniálním, skutečně účelném použití hudby, která graduje vše, co vidíme. Zprvu nenápadně, ve vrcholném okamžiku filmu nepřeslechnutelně a ten konec... Podívejte se sami. 90% ()

Mirokukii 

všechny recenze uživatele

Vůbec mi nesedla komediální stránka filmu. Dvojice poťouchlích kamarádů, z nichž jeden chodí téměř celou dobu pouze ve spodkách, mi přišla až trapná, a tedy rušivá. Napětí, jenž vyvolávalo podezření o přítomnisti práskače, však na jedničku. Moc dobře to měl s dozorcem nacvičené a jeho identita není divákovi, pro větší zvědavost, vyzrazena hned z kraje příběhu. ()

BarryLyndon 

všechny recenze uživatele

Takový žánrový filmový předchůdce MASHe. Parádní dramedy ve své ryzí a dobové podobě. Billy Wilder zdá se nezklamává. Že bych ho začal nakoukávat? Zatím jsem od něj viděl samé věci, které musím hodnotit absolutně tj. 10/10: Někdo to rád horké, Sunset Blvd. (jeden z mých nej. kinozážitků) a samozřejmě skvělý The Appartment, který bych dal určitě do své topky romcomů. A absolutní hodnocení dávám i tomuhle skvostu. Tenhle koktejl absurdního humoru a beznaděje mi neskutečně sedl. Tak zábavný a přitom tak klukovsky dobrobrodružný. Třeba u téhle scény se směju jak u máločeho už tak podvacáté. [link] Harry a Zvíře naprosto vládnou. A jestli se vám to nebude líbit, tak chcípn sí! 10/10 ()

Galerie (58)

Zajímavosti (16)

  • Stalag je zkratka Stamm Lager. (Kulmon)
  • Režisér Billy Wilder natáčel snímek v obrovském stresu Jeho předchozí film Eso v rukávu (1951) totiž propadl a studio Paramount tlačilo na Wildera, aby jeho nový snímek ztráty vynahradil. Stalag 17 u diváků uspěl, spolupráce autora se studiem však skončila. (Vodnářka)
  • Studio Paramount požadovalo, že aby film měl komerční úspěch v Západním Německu, bylo by lepší, aby stráže byli spíše Poláci než Němci. To Wilder odmítal, protože jeho matka a nevlastní otec zahynuli v koncentračním táboře. (Kulmon)

Reklama

Reklama