Recenze (86)
Kaamelott (2004) (seriál)
Hraví francouzi, Kaamelott je Kamelot trochu jinak než vyprávějí legendy. Svižné, vtipné. A mmch za tím stojí rodinný klan.
Naayak (2013)
Chcete se zasmát? Chcete akci? Tance? Krev? A hodně nadsázky? Nepotřebujete právě něco děsně promyšleného, realistického a vážného? Koukněte se na Naayak a smějte se. :-)
Eklavya (2007)
Trochu mám obavy, že nebýt hvězdného obsazení, tak by se na to nedalo moc koukat. Ale což, jednu hvězdičku navíc přidávám, za krásné kulisy a jednu za to, že smíchali shakespeara, moderní i starý indický svět do jednoho... A vcelku úspěšně. Ale je to trochu překombený. Shakespearova tragédie s dobrým koncem? Uff uff...
Bitva roku: Tým snů (2013)
Tanečně skvělý, ale příběh znovuzrozeného kouče, dávání týmu do kupy a napínavost zvládli líp i Indové v Chak De India! v případě holčičího pozemního hokeje a to je dost co říct, protože breakdance je na pohled "hustější" než holky s hokejkama. :-). Takže to měli snazší.
Cabeza de Vaca (1991)
Tento film není pro každého, ale mě se líbil. Krásná je scéna "zoufalství a neporozumění v cizině", kdy Juan Diego recituje báseň o granadě a ti dva indiáni Mala Cosa a ten jeho pochop se přestávají smát a sledují je. Film o cizině, cizosti, porozumění i neporozumění. Trochu jinak, ale do hloubky.
Srdečné pozdravy z Ruska (1963)
Film, kde asi tisíkrát zazní "Oh James". :-)
Ve službách Jejího Veličenstva (1969)
Tak dlouho to někdo pomlouval, až se mi to líbilo. Dobré, když se někdy boří "zažité pořádky". Diana Rigg dostává čtyři hvězdičky. A střih se mi líbil, dodával na realističnosti některých scén - např. ta lavina
2012 (2009)
Tohle je tak špatněj a klišéma narvanej film, že jediné datum, kdy bylo rozumné ho shlédnout bylo dnes. tj. 20.12.2012... Jinak trapnost scén s vodou v Titaniku bylo umění proti obdobným scénám zde... hrozně trapné... ale pobavilo... mělo by se to uvádět spíš jako komedie. Recenze z dnu poté: tento film je vlastně nedotažená parafráze na Noemovu archu, s tím rozdílem, že tam nejde o žádnou očistu, že tam není Bůh ani duha (! a to je to dost kýč), archy nestaví vyvolený dobrý člověk Noe se svou rodinou, ale banda politiků, papalášů a pracháčů, co si chtěj zachránit svůj zadek. Zvířata a umění tam dají systematicky, ale lidstvo prochází dost náhodným a chaotickým výběrem práva silnějšího, prachatějšího, lépe postaveného doplněné o pár náhodně zachráněných normálních lidí a hordu dělníků a pracovníků z doků arch. Místo holubice je satelit a autoři nemají koule na to nechat lidi v archác zavřené déle než 27 dní. Potopa z Bible se zvedala čtyřicet dní, voda pak stála stopadesát dnů a pak čtyřicet dní ustupovala a pak ještě čtrnáct dní trvalo než se holubice vrátila. Nicméně asi po těch všech výbuších sopek by asi nebyla po 27 dnech modrá obloha. Z Mysu naděje je nový Ararat a nikoho nepřekvapí, že Velká příkopová propadlina v Africe po těch všech pohybech země zůstala netknutá. Výběr Afriky jako nové země zaslíbené je zajímavý, protože ti, co přežili odtamtud nejsou a je to pro ně země neznámá...
Chuyện Tình Xa Xứ (2009)
Vietnamská romantická oddychovka. Nevím, jestli někdy je to špatnejma hercema nebo jiným vyjadřováním (tj. kulturní rozdíly), ale hvězdičku mínus za prvoplánovitost a divný zlomy. Jo a na youtubu je to zdarma...
Sadiyaan (2010)
I když zidealizovaně a s happy endem, tak je dobře, že Bollywood produkuje filmy o lidech a jejich vztazích a osudech, které byly rozervány hranicemi mezi Pakistanem a Indii. Už dávno není jeden Punjab - ale v srdcích lidí je. Jinak se film dotýká několika hodně ošemetných otázek ohledně náboženství a ne všechny řeší. Ale to je na dlouho. Mínus bod za tu scénu na horách !!! a plus jeden za odvahu.