Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Horor
  • Drama
  • Komedie
  • Krimi

Recenze (282)

plakát

Late Night with the Devil (2023) 

Dlouho jsem Late Night with the Devil vyhlížel, ale bohužel je to ve výsledku poměrně velké zklamání. Zasazení, formální zpracování a Dastmalchian (konečně v hlavní roli) parádní, ale potenciál nebyl využit naplno ani náhodou. O hororovém žánru nemůže být prakticky vůbec řeč, když mě děs a hrůza jímá maximálně tak u scénáře, který se v poslední třetině utrhne ze řetězu, aby pak vše završil tím nejfádnějším způsobem. Film má svoje nezpochybnitelné highlighty, kvůli kterým stojí za to ho vidět, ale určitě se nejedná o větší zářez, ve který jsem tak doufal. Velká škoda.

plakát

Ještěr (2023) 

Konečně. Konečně po x letech detektivka jako řemen! Výborně zrežírovaná záležitost s fantastickým Del Torem v hlavní roli a atmosférou tak hustou, že by se dala krájet. Slow burn pro fajnšmekry. Škoda, že podobně kvalitních krimi filmů člověk za posledních deset let napočítá na prstech jedné ruky. O to větší důvod si takových příjemných anomálií vážit. Za mě tedy jasných 5*, ať to nezapadne!

plakát

Flash (2023) 

Po velkém zklamání z nového Indiana Jonese, po několika posledních tristních marvelovkách a po nekonečném váhání a odkládání, jsem si s absolutně nulovým očekáváním a nulovou znalostí relativně úspěšného seriálu, pustil Flashe. Nutno podotknout, že s velkými obavami a čistě z povinnosti, abych si to prostě mohl odškrtnout a jít o dům dál. No a nedopadlo to samozřejmě příliš slavně. Příběh je strašnej balast, kvalita CGI místy velice umně boří hranici přijatelnosti a Ezra Miller je velkej nesympaťák. A do toho se tu po vzoru marvelovek snaží tvůrci včlenit sem tam humornou vložku, což se s až obdivuhodnou mírou míjí účinkem. Ale i přes to přese všechno mě to nějakým zvráceným způsobem bavilo sledovat. Možná proto, že to celkem odsejpá, možná kvůli neskutečný nostalgii, jakou do toho vnesl Michael Keaton se svým Batmanem. Nevím. Bylo to tak debilní, až to bylo celkem zábavný. Podruhý to už zcela jistě neuvidím, ale teď tomu nějaká hvězdná konstelace chtěla a já se zcela nečekaně vcelku bavil. Včera by to bylo možná za 2*, zítra možná taky, ale dneska nadhodnocuju a zítra si pouštím svýho oblibenýho Batmana - toho od Tima Burtona.

plakát

Indiana Jones a nástroj osudu (2023) 

Kdyby se to jmenovalo "Phoebe Waller-Bridge a trhlina v čase", bylo by to asi příhodnější. Její postava je bezesporu tím nejotravnějším a nejzbytečnějším sidekickem, který se po boku Indyho kdy objevil. Nemluvě o plochosti jejího charakteru, postrádajícího jakýkoliv vnitřní vývoj. Jejím jediným úkolem je neustálý zadupávání našeho dobrodruha do země, aby na konci filmu přebrala štafetu úplně a stala se regulérně hlavní postavou. Zlatej Shia Labeouf. Ta hrůzná nevyváženost, s jakou je tenhle film napsán, kdy Indy působí celou dobu jako důchodce s chodítkem, kterej dostává pořád přes prsty, je až zarážející. Ani ta postava novýho "mexickýho kraťase" - o což zjevně šlo - nedopadla úplně šťastně. Šablonovitost a předvídatelnost celýho scénáře bych novýmu Indymu odpustil, ale naprosto debilní postavy, plytkost, nulovou invenci a absenci čehokoliv zapamatovatelnýho, nedej bože vtipnýho, to už moc ne. Překvapivě dost nepovedený, okatý a prakticky všudypřítomný digitální efekty na tak očekávaným a velkolepým blockbusteru, jakým Indiana Jones je, jsou už jen třešinkou na dortu. Mám pocit, že takovouhle tečku si moje oblíbená série nezasloužila. Jdu zamáčknout slzu a pustit si znovu Poslední křížovou výpravu.

plakát

John Wick: Kapitola 4 (2023) 

Po první projekci lehké zklamání – ale zřejmě proto, že očekávání byla u mě ta nejvyšší možná... Wick je pro mě srdeční záležitost a na čtyřku jsem se třásl jako malej kluk, ale mám s nejnovějším (a pravděpodobně bohužel posledním) přírůstkem do série několik problémů. A nebudu zastírat, že jedním z nich je i otevřeně-uzavřený konec. Finální verdikt si pro sebe vynesu po druhém zhlédnutí a zatím si tu odložím čtyři hvězdy. Tak či tak se jedná o mistrovsky provedenou akční nálož, kterou musí vidět každý fanoušek žánru a která má konkurenci jen ve svých předchozích dílech. Při mazání tohoto komentáře a úpravě hodnocení směrem nahoru snad někdy v budoucnu na viděnou...

plakát

The Infernal Machine (2022) 

Mysteriózní thrillery podobného ražení miluju. The Infernal Machine má dobře budovanou atmosféru a scénář, který celkem šikovně dávkuje divákovi jeden střípek skládačky za druhým, aniž by mu rozuzlení vyzradil příliš brzy. Bohužel, jak už tomu u téhle sorty filmů bývá, je problém právě na konci. Poslední třetina začne odhalovat trhliny a berličky v předešlém ději - mnohdy jen tím, že je neumí vysvětlit. A to je prostě problém. Jinak ale fajn námět, Guy Pearce a velké mystérium, které mě vtáhlo a bavilo sledovat, byť nelze nesouhlasit s mnohými zdejšími komentáři.

plakát

Nene (2022) 

Strašně moc bych chtěl Nope nadhodnotit, tak jak to často dělávám u mnohem slabších filmů, ale u Jordana Peela mám prostě laťku nastavenou příliš vysoko a vzhledem k jeho předchozím počinům to s klidem v duši udělat nemůžu. Ačkoliv se nedá Nope upřít zajímavá stavba příběhu, perfektní mysteriózní atmosféra a povedený vizuál, chybí tu jednoduše jakýkoliv přesah. A navíc se nemůžu zbavit pocitu, že je celý film zakončený strašně ukvapeně a chybí mu jakýkoliv "dojezd". Zkrátka a dobře jsem z Nope rozpolcen - na jednu stranu tu nic moc lepšího pracujícího s podobnou tématikou (kterou btw miluju!) od dob Shyamalanova Znamení nebylo, na stranu druhou tomu k dokonalosti chybí až příliš. 3,68 hvězdičky, zaokrouhleno tentokrát dolů. A přeci se na další Jordanův počin nemůžu dočkat, ať už půjde o cokoliv!

plakát

Jen na skok (2022) 

Poměrně zajímavě vystavěný thriller, který nepřináší nic nového, ale místy umí překvapit. Co zamrzí je pomalejší tempo. Větší podíl napětí a menší snaha o začlenění sociálních dramat by nebylo od věci. Tak či tak lehký nadprůměr a jedna z těch povedenějších věcí z Netflixu.

plakát

Men (2022) 

Hvězda za obstojnou mysteriózní atmosféru a Roryho Kinneara. Příběhově slabý, s milionem symbolů a nejasným sdělením. Řekl bych, že má Garland na víc, ale ztratil mě už u Anihilace z roku 2018, takže to neřeknu. Režisérů/scénáristů co mají potřebu něco sdělit, ale neumí to sdělit, už je na můj vkus trochu moc. Škoda, potenciál to mělo.

plakát

Here Before (2021) 

Nuda. Strašná nuda. Díky bohu, že to má "pouhých" 80 minut. Klišoidní, za vlasy přitažené psychologické drama, hrající si v posledních 20 minutách na thriller. Artová forma je tu navíc hrozně nucená a nevydařená - špatná kamera a matoucí montáž prostě neposouvají film na vyšší level. Hvězda za A. Riseborough.