Recenze (1 215)
Dej mi své jméno (2017)
Prehypovaná, prachom zasypaná romanca, ktorej gule dodáva naozaj skvelá kamera a Timothée Chalamet. Nic víc, nic mín.
Nikdys nebyl (2017)
Lynne Ramsay ma velmi zaujala už pri We Need To Talk About Kevin. Myšlienka, že by mala robiť revenge film s Joaquinom Phoenixom ma zaujala už od momentu kedy bol film iba v pre-produkcii. Film má charakter noiroveho komiksu, dokonca si viem predstaviť že by to bolo celé animované. Ramsay natočila zvláštne nemanželské dieťa Scorseseho Taxikára, Drive a Ghost Dog. Za mňa absolútny masterpiece. Po dlhej dobe nastúpila orginálna režisérka s orginálnou víziou.
Tvář vody (2017)
Film smrdí Del Torom od začiatku do konca. Štruktúra aj dramaturgia veľmi podobná Faunovmu labyrintu, rozhodne by som sa nebránil keby princíp fikcie a reality fungoval aj tu. Fungovalo to po všetkých stránkach, hudba, scenár, cronenbergovsky čierny humor a skvelý démonický Shannon.
Star Wars: Poslední z Jediů (2017)
Takto si predstavujem prácu s kultom. Podobne nadšenie bolo naposledy pri novom Blade Runnerovi. Excelentná robota. Star Wars is dead long live Star Wars
Liga spravedlnosti (2017)
neuprataný bordel, scenár postráda akékoľvek logické motivácie (logické aj v rámci žánru) a celé to pôsobí viac ako reklama než kompaktný film. absolutne nefunkčný záporák, celá línia so Supermanom absolútne odfláknutá.. come on, dostaneš 300 melónov a this is all you can do? cez to všetko, pár vydarený fórov- Flash má naozaj skvelý potenciál, milo ma prekvapil Aquaman. plusové body za Elfmanov návrat k motívu z Burtona, to boli príjemné zimomriavky.
Vražda v Orient expresu (2017)
obdivuhodne hlúpe.
Logan: Wolverine (2017)
plnokrvný, poctivý, old-school western. prisahámbohu mi tam chýbal už len Morricone.
Wonder Woman (2017)
Wonder Woman je najrizikovejší materiál od DC- žena, ktorá má superpowers v doplnkoch, lase a ktorá vyzerá ako americká vlajka? bitch please. a potom prišla Gal Gadot a v tichosti som držal hubu. parádna jazda.
Dunkerk (2017)
TROŠKU SPOILER vojna nie je o hrdinoch, ani víťazoch, ani porazeních, vojna je skrátka zlo, ktoré sa nemá diať. to čo vytvoril Nolan nemá v žánri obdobu- vojnový film, prvýkrát bez hrdinov, to čo pozorujeme sú následky vojny. zmätení vojaci pobehujúci sem a tam, zimmerom umocnená úzkosť a strach z toho či niekto príde alebo nie a až na konci sa postavy pred nami ,,pomenúvajú". žasnem. žánrovo film roka a Nolanov prvý oscar za réžiu. howgh.
Vetřelec: Covenant (2017)
SPOILERS nie, nie je to dokonalý film. páči sa mi, že Scott drží slovo a odpovedá nelogickosti z Promethea, trošku ma mrzí že príbeh Elisabeth Shaw sa stratil v ledva dostupnom virály ale tak pri jeho pasii na director's cut a podobné tak verím že toto sa ešte dopovie. páči sa mi tá ústredná metafora že Votrelec vznikol prístrojom ktorý vytvoril človek. aj celá tá filozofická arcizlodušskosť Davida ktorá bola v Prometheovi naznačená veľmi funguje. a ked sa objaví pôvodny xenomorf tak som sa cítil znova ako malý chlapec. som zvedavý na trojku.