Poslední recenze (237)
The Ministry of Ungentlemanly Warfare (2024)
Nic vyloženě světoborného, ale pobavit to dokáže. Slušná akce a dialogy, sem tam se divák i mírně zasměje.. Celkově tomu ale něco chybí, působí to trochu sterilně a nedostatečně vábně. Slabší 4*
Duna: Část druhá (2024)
Opulentně, téměř až dokonale vypadající dílo. Ale.. ačkoliv v tom poznáte Dunu, je to spíše sled obrazů než celistvě podaný příběh. Vypadá to nármaně, zní to náramně, ale něco mi tam prostě chybí. Stejně jako u několika posledních Villeneuvových děl, kde se kalde důraz na jiné věci, než příběh.
Šógun (2024) (seriál)
Jo, jo, a zase jo. Víc takovýchto chuťovek. Původního Shoguna s Chamberlainem jsem sice viděl kdysi dávno, ale miloval jsem ho. A na tohle jsem se samozřejmě těšil, jako malé dítě na novou hračku. U prvního dílu jsem měl jisté výhrady - mírně mi vadily ty odchylky v ději a trochu zvláštní výběr herce pro hlavní postavu, navíc ty jeho nepřirozeně modré oči.. S druhým dílem ale všechny tyhle výhrady pominuly a po shlédnutí celých těch téměř deseti hodin na dva zátahy jsem nadšený a stále ještě plný emocí. Všechno je tady na nejvyšší úrovni - kostýmy, lokace, celkově úžasná výrpava, hudba, herci (samozřejmě tolik zde vychvalovaný Sanada, ale ještě víc se mi líbil Tadanobu Asano), herečky (milá Hoshi Moeka a naprosto líbezná Anna Sawai), dialogy, scénář.. no prostě všechno. A i ta úvodní titulková scéna je pěkně udělaná. PS komu v deváté epizodě neukáplo pár slziček, není podle mě člověk :) PPS Vyčítat tomu nedostatek bitev je podpásovka. Skoro žádné tam nejsou, a ani nejsou potřeba. Tohle je totiž příběh o intrikách mocných, slepé loajalitě, lásce, ambicích, moci, odevzdání se osudu.. a smrti. Té tam je dost i bez bitev. PPPS Jo, ta angličitna mi tam občas taky vadila :) Opravdu ale nemůžeme mít všechno. Navíc si nejsem jist, že by to v portugalštině bylo pro diváka zajímavé - pořád jenom číst titulky :)