Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (11)

plakát

Naboso (2014) 

S originálem se to nedá srovnat. Vůbec jsem jim to nevěřil.

plakát

Příběh mého syna (2012) 

Z filmu jsem měl na jeho začátku rozporuné pocity, lecco se mi místy dramaturgicky nezdálo, některé postavy se mi zdály málo vykreslené, příběh zprvu trochu povrchní než mě vtáhl do své doby a tak dál. Nicméně pomalu nabíral na intenzitě a systemicky nakonec vše zapadlo do sebe. Má svoji pozvolně stoupající melodii, která možná není tak výbušná, jako třeba v Incendies, ale nakonec rozproudí krev v žilách a spoustu otázek o lidském životě, různých tvářích lásky, rodiných spletenců, tabu a nepředvídatelných osudů. Venuto al mondo je film, který dýchá vlastním životem, film, který má svého Ducha. 4,6

plakát

Nebezpečná metoda (2011) 

5/5 film si je mozna vsechny nezaslouzi, i kdyz verim, ze je dobre natoceny a je mi sympaticke, ze se pribeh drzi vice mene overenych faktu z Jungovych deniku. Sice, tam, kde napise, ze se Sabidou spolu básnili si spolu davaji spis SM, ale ok. Zaco se ovsem klanim a proc tak vysoke hodnoceni je herecky vykon Keiry, z ktereho mi sla zima po zadech, a ktery osobne povazuji za nejlepsi zensky herecky vykon, co jsem kdy videl...

plakát

Temný rytíř povstal (2012) 

3 hodinove cekani na to, kdy ze to teda zacne, chabá dramaturgie postav i deje. Dej obecne se mi zdal dost roztristeny, tezko uveritelny a jaksi umele polepeny do sebe s hudbou vyhnanými emotivní pasážemi. Jeste se mi nestalo, abych folmu s takovymto zanrem cekal az to skonci. Zklamani i z hereckych vykonu hlavnich postav, byt nekteri z jmenovanych patri mezi me herce. Nevim, jestli to prisuzovat spis dramaturgi postav nebo hereckemu vykonu, ale krom Garyho Oldmana, Freemana a Anne a trochu Josephovi jsem to nikomu neveril. Verim, ze velky podil na tom maji i prazdne dialogy a misty nesmyslne sceny (autobus s detma, policiste s obusky proti fuznim delum apod.). Chtel jsem dat 3, vzhledem k tomu, ze se je to proste Dark Knight, za to jak krasne umi barmotorka zatacet, za to, ze oproti puvodni upravili dej (i kdyz jak...) a za to jak to Anne slusi v bat kombineze kdyz jede na motorce. Nicmene, kdyz vidim to rozjasane hodnoceni a v soucasne chvili 23 nej film, volim radsi realne hodnoceni toho, at je tu i protinazor.

plakát

Ochránce (2012) 

Jedni hvezdicku za Stathama, aby mu pomohla se priste nemichat do podobnych brecek, jako je tohle. Vykony vsech hercu nepresvedcive, pribeh nula, korounovány malou cinankou s otresnym hlasem. Film nesaha ani na spodni hranici toho, cim by clovek jeste nazval Bcko.

plakát

12 opic (1995) 

92% Klasika, je Vám 15, 16 let, není nic, co by Vás smetlo, jste nejlepší, všechno víte, všemu rozumíte, nejlépe hned na poprvé, že? No a kde se vzalo, tu se vzalo, 12 opic. Podle obrázků na kazetě, není co řešit, zní to dobře, asi nějakej akčnák s Willisem, paráda, zábava zaručena. Hmm scifíčko, ještě lépe, no tak to si přivstanu, aby mi to ve videopůjčovně zítra někdo nevyfouk. První scény v podzemí a pak setkání s medvědem uprostřed zruinovaného města nenechává na pochybách, že půjde o něco jedinečného. Příběh se začne chytře štěpit, komplikovat, zrychlovat, bum, akce na letišti, střih, titulky a v hlavě jeden velkej otazník. wow. Nevzpomínám si už, kolikrát jsem si tehdy tento film přehrál znovu, ale pamatuji se, že to bylo to určitě víc, jak 5x a pořád sem nacházel něco nového, co doplňovalo, kousky mozaiky, potřebné k rozlousknutí děje. Asi po 13 letech jsem se na film podíval znovu, v nadšeném očekávání, že si film párkrát zopakuju, než ho rozlousknu. Nevím, jestli je to tím, že člověk dospěl, nabral zkušenosti s rozlouskáváním podobných snímků nebo prostě dobrou přípravou z puberty, nicméně tentokrát mi to bylo napoprvé jasny. Tak či onak, bylo moc fajn si tento unikát znovu osvěžit a těším se, až se na něj za pár let mrknu znovu.

plakát

Souboj Titánů (2010) 

21% za štíry, velikosti tanku, kteří tam sice neměli co dělat, ale jako znouzecnost budiž.....a pak snad už jen za to, že se Vám na tento film podaří docela úspěšně rychle zapomenout a v srdci i vzpomínkách zůstane původní Davisův snímek. Vedle tohoto už tomuto snímku vděčím jen za úvahu, zda má smysl podléhat tendenci dodívat se na rozkoukané filmy, i když stojí za velký kulový. Popravdě, i když rozumná odpověď zní ne, vím, že stejně vždy udělám opak. Vedle ostatních nejvíce mi rezonují dva důvody. 1) Už jen proto, aby člověk mohl s klidem v srdci na konci říct, jaká to byla kravina 2) Protože si prostě nedokážu připustit, že to může být taková blbost...

plakát

Tyranosaurus (2011) 

85% Nenápadné, skvěle zahrané dílo, které provokuje, vybízí k akci a zároveň si pohrává se zbabělou stránkou našeho já. Film, u kterého se člověk přistihne, jak čeká na zázrak, zvrat, ke kterému přeci logicky musí dojít....tak nás to přece učili ve všech těch amerických filmech, ale nedostavuje se. A jestli čekáte Harryho Browna, no tak to si počkáte. Děj se vydá cestou, která je, troufám si říct většině diváků, mnohem bližší a známější. Tyranosaurus tak trochu i formuje diváka do konfrontace s pokryteckou představou o vnitřní odvaze. Sám jsem se zájmem pozoroval vnitřní konflikt vlastní odvahy a souboj mezi tou, v kterou člověk věří, že má, tou kterou by si přál mít a tou, kterou má doopravdy. Nebo někdy spíš zbabělostí ? :)

plakát

Pianista (2002) 

95%. Ať už je to Polanského polským původem, blízkostí k tématu, nebo prostě jen režisérskou genialitou, to jakým způsobem ztvárnil Pianistu se člověku doslova vryje pod kůži. Pamatuji se, že jsme s mámou ještě chvíli poté, co doběhly titulky, seděli v kině a nemohli se zvednout. Krom pár trhaných vět, jsme po cestě domů nepromluvili. Jednotlivé scény svou důvěryhodností bez optání prostě vtáhnou do děje. Když se objeví nacisti, padne na Vás strach, krčíte se v davu, jen aby z řady náhodně nevybral Vás. Díváte se na rodinu, jež sedí mlčky u stolu, naslouchají dunění vojenských bot, které se burácí z chodby domu a modlíte se, aby to nebyly Vaše dveře, do kterých vtrhnou. Zhasnete svíce a doufáte, že splynete s tmou v sále kina. Hrůzu a zoufalství Polanski divákovi nekompromisně porcuje celým filmem a jen tu a tam nechává diváka nadechnout. Adrien Brody, zobrazil roli Wladyslawa Szpilmana, jakoby se snad v ghettu narodil. Bravo!