Oblíbené filmy (10)
Tenkrát na Západě (1968)
Blade Runner (1982)
Vetřelec (1979)
Kdysi byli bojovníky (1994)
Saturnin (1994)
Údolí včel (1967)
Pozdrav od juggerů (1989)
Béčko, které strčí do kapsy hravě i většinu sci-fi "áček". Tento film je pro mne prototypem komorních sci-fi, které se už (bohužel) moc netočí. Máme tu fantastické prostředí, které jak je nenápadné, tak je autentické a účelné. Rutger Hauer je správný veterán, který se nechová jako dement, dokáže udržet tým "v kupě" a nepřehrává (což u tohoto druhu filmu bývá dost často). Ostatní herci hrají co mají a za zmínku rozhodně stojí Max Fairchaild (panečku to je záporňák jak víno). Děj odkáže upoutat a zápasy opravdu potěší. Drobnou vadou na kráse je konec, ale to už je holt úlitba bohům (zajímavé, že je to taky výrazně ateistické postApo - což taky nebývá zvykem). Není jiné hodnocení než pět a moje top 10. Navíc mě velmi těší, že zatím nikoho nenapadlo udělat remake.
Jak ukrást Venuši (1966)
Z hlediska historie nejkrásnější a nejelegantnější příběh o jedné krádeži. škoda, že filmy jako tenhle už se netočí.