Recenze (75)
Čínská čtvrť (1974)
Slušná detektivka s dobrým řemeslným zpracováním. Ale nic více. Nějak nechápu, čím má Čínská čtvrť být kultovním snímkem...
Wimbledon (2004)
jedna z opravdu VELMI malého počtu "romantických komedií", kterou mám fakt hodně rád...
Good bye, Lenin! (2003)
slabota a velké zklamání. pitomý příběh, naivní scénář, nezvládnutá zápletka... Pokud by někdou toužil po silném příběhu věrně zachycujícím atmosféru NDR, doporučuji "Prolomit zeď" nebo "Životy těch druhých". Good bye, Lenin je "popartová vata" A samozřejmě, nejde o komedii. Což nic nemění na faktu, že tento film je slabý i jako drama
Velký útěk (1963)
Dal bych 4 hvězdy, ale trestám tvůrce za to, že naprosto ignorovali postavu českého nadporučíka Arnošta Valenty (příslušníka 311. čs. bombardovací perutě ve Velké Británii), který při reálném "velkém útěku" patřil k jeho hlavním organizátorům. Vím, že to není historický film, alepřesto zde mohla v titulních úlohách vystupovat popstava, která by byla Valentou alespoň inspirována...
Kdo zabil děti z Atlanty? (2000) (TV film)
Ta čtvrtá je za vynikající atmosféru "reálného tajemna". Scénář, pravda, poněkud pokulhává a ta dějová nezavřenost, to je obecně věc, kterou nemám rád. Kdyby to šlo, hodnotil bych mezi třemi a čtyřmi hvězdami
Nezralé maliny (1980) (TV film)
Dal bych i 4 hvězdy, protože Nezralé maliny by na ně potenciál určitě měly. Na tři hvězdy je ovšem srazilo to servilní podlézání komunistům, které mršilo celý děj. Škoda... Herecké výkony velmi kvalitní
Všichni královi muži (1949)
Levicovost hlavního hrdiny není žádnou "proamerickou propagandou", jak zmiňují některé komentáře níže. Předlohou pro Willieho Starka byl totiž reálný americký politik Huey Long, velmi levicově vyhraněný populista, který kupříkladu kritizoval F.D. Roosevelta z levicových pozic.
Dlouhá míle (1989) (seriál)
Jeden z těch velmi povedených předlistopadových seriálů, které postrádaly jakoukoliv režimní propagandu. Je to velmi uvěřitelné a řemeslně zvládnuté vyprávění o pozitivních hodnotách, kamarádství, vůli a obětavosti. Přitom podáno naprosto civilně a bez zbytečného patosu. Jiří Adamec ,dle mého soudu, nic lepšího nenatočil, přičemž jeho "nejnovější" produkci Dlouhá míle vysoce převyšuje. Vlastně jsem se divil, že pochází z jeho tvůrčí dílny
Proč? (1987)
Původně jsem chtěl dát tři hvězdy, ale pak jsem si plně uvědomil dobu vzniku. Takže jedna hvězda navíc za odvahu a inovaci...
Nadměrné maličkosti - Léčba neklidem (2004) (epizoda)
Jo, Saki, toho můžu ! Knižní podoba je sice lepší, ale tak už to bývá (skoro) vždycky.