Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Horor
  • Komedie
  • Krimi

Recenze (1 764)

plakát

Watchmen (2019) (seriál) 

Holy Watchmen... Ta předloha je boží a jde o první komiks, který jsem si ve svých 43 letech koupil. Snyderův film je kultovní z mnoha úhlů pohledu a tvůrce této minisérie Damon Lindelof, Snyderovu adaptaci rozšiřuje nepředvídatelným a naprosto odzbrojujícím způsobem. Dospělý komiks nikdy nebyl hutnější a více znepokojující než tahle alternativní minulost (Snyder) a budoucnost (Lindelof). Návykové elektronický soundtrack Trenta Reznora a Atticuse Rosse dodává celé emocionální monumentalitě tohoto projektu rozměr navíc, o top notch herecké a filmové kvalitě nemluvě. Ani nevíte, jak mně štvalo, že to má jen 8 dílu... Dammit. 100%

plakát

Cooganův trik (1968) 

Stará škola mně baví, stejně jako Eastwoodův arizonskej polda, který se v New Yorku nezdráhá balit každou slečnu, která mu pod klobouk přilítne. Zhruba v půlce sice jeho kovboj ztrácí kapánek dech, ale druhá půle to svým spádem, kdy se všechno rozhýbe napraví a Clintovi je možné jen závidět, jak pěkný baby mu rejža přihrál na plac. Clint se pro klobouk a bohorovný stoneface narodil a tady obojí prodává trochu jinak, než jsme u něho zvyklí, ale taky dobrý ;-) 75%

plakát

RoboCop 2 (1990) 

Druhý díl, který neurazí, ale Verhoevenovu zpracování nesahá ani po kotníky. Robocopova story přeleštila osudově tragický feeling na béčkově naivní šaškárnu, ve které sice akční scény a práce maskéru drží Robocopa těsně ve vodách akceptovatelných, ale krutě béčkových. Dětský záporák a obecně ze řetězu utržení fakani tomu taky neprospívají, a přestože se Tom Noonan snaží být plecháčovi akurátním konkurentem, tak  na víc než dvě hvězdy mně nepřesvědčí. 49 %

plakát

Tenkrát v Hollywoodu (2019) 

Kdyby to byl první Quentinův film dostal by ode mne čistý kilo ;-). Ve srovnání s jeho historickými, ale i nedávnými majstrštyky, jde o látku, která chce hodně času na pozvolnou degustaci (nejlépe třikrát) a pak v klidu trávit. Po prvním zkouknutí mně napadlo, proč Quentin investuje svou energií a nápady do na první pohled tak rutinního materiálu. Jasně, bavilo mně vidět mraky výborných herců v poloze, ve které je uvidíte jenom pod taktovkou Mr. Q, ale ten příběh mně napoprvé stručně řečeno neoslovil. Podruhé už jsem si začal užívat vymazlenou retro atmosféru L.A. a nespočet jednotlivostí a detailů ať už v podobě konkrétních scén, nebo hereckých etud, které fakt jen tak neuvidíte (DiCaprio i Pitt boží). Potřetí už všechno zapadá, já přemýšlím nad alternativním vesmírem bez Charlieho "Motherfucking" Mansona, obdivuju vypravěčský, režijní a obecně tvůrčí talent Quentina Tarantina a dávám to kilo. 100 %

plakát

Dellamorte Dellamore (1994) 

Zajímavý hororový úlet do jedné italské vesničky, respektive jejího hřbitova, kde se dějou hodně bizarní, morbidní a po italsku groteskní věci. Komediální nádech si tento zapadlý horůrek drží po celou stopáž, akorát někdy přibrnkává ostřeji na hororovou strunu a to je dobře, protože má velmi osobitou atmosféru, zajímavou hlavní postavu a celkově jde o kvalitně odvedené řemeslo, které asi nesedne každému, ale nebojte, taky jsem si to plnohodnotně užil až napodruhé. 69 %

plakát

Dobrý Will Hunting (1997) 

Tak v první řadě jde o geniální scénáristický počin ještě beďarovitého bratrstva Affleck/Damon. Gus Van Sant dobře věděl, do jak výjimečné látky jde, dokonale trefil obsazení v každé roli a dovolil každému z herců prodat naplno svou individuální kvalitu. Willa Huntinga jsem ve svým 43 letech viděl už... no řekl bych že šestkrát a pokaždé jde o filmový zážitek, který je s každým dalším shlédnutím ještě o něco neměřitelného lepší. 100 %

plakát

Obchod na korze (1965) 

Nadčasově tížívý snímek, který v divákovi zanechá černou díru, kterou jako vždy čas zacelí. Omlouvám se za takto patetický úvod, ale Obchod na korze ve mně zanechal opravdu hlubokou brázdu svou opravdovostí a uvědoměním si, že ideologie dělají z dobrých lidí lidské patvary a dotlačí je do koutů, ze kterých není cesty ven. Obchod na korze přidává na prohlubující se bezvýchodnosti a depresi i černobílý formát, který všechny okolnosti jen umocňuje. Vynikající herecké výkony Kronera a Kamińske vás donutí čím více se budete blížit konci nedýchat, jak opravdově působí. Obchod na korze neztratil svůj lesk a temnotu ani po téměř šedesáti letech a dokázal zcela výjimečným způsobem zhmotnit na jednom konkrétním příběhu, jak nacistická ideologie zdevastovala milióny lidských životů. 100 %

plakát

Cable Guy (1996) 

Asi nejhorší film Jima Carreyho, jakkoliv mám toho kluka kanadskýho rád, tak tady mu scénář nabízí jeden tragickej džouk za druhým, k tomu přičtěme nevýrazného Matthew Brodericka a Ben Stiller na režisérské židli si evidentně chystal všechny trumfy až pro Zoolandera. Samotné téma nedoceněného technika kabelové televize, který zapojuje na denní bázi kabelovku klientům na černo, je americký "fenomén" a neříkám, že by se z toho nedala vytřískat nějaká vtipná situace, protože stereotypů k vystřelení si je v tomhle tématu bambilión. Chlapcům a děvčatům se to ale nepovedlo a The Cable Guy proto stojí za prd. 20% P.S. Před Cable Guyem jsem měl teplotu 37,5, po něm 39 ;-)

plakát

Konference ve Wannsee (2001) (TV film) 

Z hodiny a půl v kulisách domu u jezera Wannsee mrazí dvojnásob v kontextu současného geopolitického, ale i společenského dění, kdy se nám některé děsivé narativy vracejí ze záhrobí, kde jsme si mysleli, že už zůstanou navždy... Herecky bez kompromisu, tematický a obsahově velmi zneklidňující. Tvůrcům se podařilo do atmosféry celého dění přenést všudypřítomnou chladnokrevnost a absenci elementu lidskosti. Naopak nadřazenost jedné rasy, které tito pánové věřili, je zde všudypřítomná a z hlediska lidskosti každého jednoho člověka na této planetě působí neuvěřitelně a nepochopitelně, jak se o Židech dokázali bavit jako kusech dobytka, který organizují k exterminaci. Sem tam prosakující snaha o alespoň lidský a důstojný přístup převálcovala většina. Snímek Conspiracy toto koncentrované zlo prezentuje chladně a přímočaře a divákova pozemská identita se třese v základech. 100 %

plakát

Equalizer 2 (2018) 

První slova, které mně Equalizera 2 napadla, byla "nastavovaná kaša". A pokud si odmyslím zahřívací scénu ve vlaku, tak první třetina je velmi vlažným odvarem, kdy mě napadalo, proč jsem si to ksakru pustil. Nicméně od chvíle, kdy nás opustí Melissa Leo, nabere film nové obrátky, Denzel utrousí jeden ukrutně vtipnej vtip, jeho morální ekvalizér začne kmitat jako o život a finále na ostrově bičovanému přívalovým deštěm je top notch. (40+80)/2=65 % (5 % jako bonus za vynikající poslední půlhodinu)