Recenze (307)
Karaoke blues (2023)
Pozitív k Dievčaťu zo zápalkárne.
Dokonalé dny (2023)
Môj compañero čistí tokyjské toalety a moje slzné kanáliky.
Chlapec a volavka (2023)
Nádherný vizuálny kľúč, ktorý však nepasoval do môjho zámku. Ale otvoril som. Aligátor.
Bílá stuha (2009)
Tomas Janovic napísal - najprv prikývneš. potom privykneš. Aj zlu človek privykne. Tak ako si privykli Slováci.
Utajený (2005)
Nečakal som, že ma ešte nejaký film nadchne svojím inovátorstvom a originalitou, ale tomuto sa to podarilo úplne. Konečne súčasný film, ktorý z diváka nerobí hlupáka. Ďakujem.
Dívka s pistolí (1968)
tento film som videl ako maly chlapec a terez druhy raz ako 51-rocny. Ako chlapcovi sa mi velmi pacil a teraz este viac. Bol som dieta s dobrym vkusom. Nie som fanusik anglickej novej vlny, ale toto je perla, hoci nie anglicka ani nie novovlnova. I am sorry.
Schůzka se smrtí (1988)
štáb si spravil dovolenku v Stredozemí.
Dunkerk (2017)
Dva filmy o tej istej historickej udalosti cez dve opacne projekcie - Dunkirk - pozitív, Víkend na Zuydcoote - negatív. Prvy je dokonalou akciou, druhy je nejednoznacnou psychologickou dramou. Viac ma oslovil ten druhy, starsi, menej nakladny film, mohlo by to byt aj divadlo a fungovalo by to. Dunkirk by ako divadlo nefungoval, zato sa pokusil o to, o co sa snazili velke romany - splynut do jedneho casu viacero roznych dejov. Vikend je na rozdiel od neho klasicky - jednota deja a miesta. Otazka je, ktory z tychto filmov je vernejsi tej skutocnej udalosti, ktora sa stala. Mne sa vidi, ze Zuydcoote. Skor sa totiz stotoznim s clovekom, ako s akciou.
Víkend na Zuydcoote (1964)
Dva filmy o tej istej historickej udalosti cez dve opacne projekcie - Dunkirk - pozitív, Víkend na Zuydcoote - negatív. Prvy je dokonalou akciou, druhy je nejednoznacnou psychologickou dramou. Viac ma oslovil ten druhy, starsi, menej nakladny film, mohlo by to byt aj divadlo a fungovalo by to. Dunkirk by ako divadlo nefungoval, zato sa pokusil o to, o co sa snazili velke romany - splynut do jedneho casu viacero roznych dejov. Vikend je na rozdiel od neho klasicky - jednota deja a miesta. Otazka je, ktory z tychto filmov je vernejsi tej skutocnej udalosti, ktora sa stala. Mne sa vidi, ze Zuydcoote. Skor sa totiz stotoznim s clovekom, ako s akciou.
Piknik na Hanging Rock (1975)
Sonáta iba o jednej časti - adagio. Allegro sa stratilo, o scherze ani nehovoriac. Gheorghe Zamfir je najsvetlejšou stránkou filmu.