Recenze (1 029)
Život a neobyčejná dobrodružství vojáka Ivana Čonkina (1993)
Velice dobré. Prostý voják Čonkin neměl daleko ke Švejkovi. Rozkaz byl rozkaz, takže čemu se divit. A jak byl "výkonej", až Ňura nestíhala. Celkově je pohled na armádu i kolchoz velice podobný tomu co bylo u nás. Ono to asi v RVHP bylo všude úplně stejné, prostě všechno bylo v té době z "hoven".
Forrest Gump (1994)
Všechno v pořádku, američané mají Forresta, my Cimrmana, ale byl by film bez Toma Hankse opravdu tak velkou jedničkou ? Hanks a hudba mě ale nutí dát těch hvězdiček opravdu 5.
Indiana Jones a Poslední křížová výprava (1989)
Když jsem poprvé viděl Indiana Jonese v 80 letech v kině, chtěl jsem být okamžitě archeolog. Určitě nás takových bylo moc a moc. Tento třetí díl, byl a je pro mě ten nejlepší. Connery tady Forda perfektně doplňuje, film má spád, napětí, humor, prostě tu nechybí nic. J nebo Y ?
Zachraňte vojína Ryana (1998)
Mistr Spielberg zase boduje. Film, který je asi nutno vidět v kině pro jeho docenění hlavně bojových scén. Mám rád válečné filmy a tady je člověk té válce asi "nejblíž". Ta hrůza umírání a strachu je zde až moc blízko. K tomu všemu bezchybný Tom Hanks a můžete rozdávat Oscary.
Pelíšky (1999)
Skvělá česká komedie, která se řadí mezi ty naše vůbec nejlepší. Myslím, že se musel pobavit každý a pan Kodet je tady prostě bezkonkurenční.
Pán prstenů: Návrat krále (2003)
Přidávat komentáře k celé trilogii asi ztrácí význam. Napsáno už bylo asi vše. Nechci tady hodnotit kameru, herecké výkony, jestli byly nějaké scény dlouhé či ne. Celkově mě celá trilogie "dostala" a je to prostě super velkofilm.
Bláznivá komedie 3 (1994)
První i druhý díl mám raději, ale úvodní a nejlepší scéna z toho filmu "opraváři v divadle" mě fakt bere.
Bláznivá komedie 2 (1991)
Už první díl byl vynikající a Neri Parenti opět ve spojení s Villaggiem a Pozettem nezklamal. Opět to lepší z komedií 90 let.
Bláznivá komedie (1990)
Ono spojit Villaggia a Pozetta jakoby předurčovalo k dobré zábavě. Tady to opravdu vyšlo stoprocentně a scénář je oběma "ušitý" na míru. V 90 letech mi italské komedie, u kterých jsem v dětství brečel smíchy, tak vtipné už nepřišli. ale toto je velice světlá vyjímka.
Maléry pana účetního (1980)
Villaggia a jeho komedie mám rád. Tohle je asi to nejlepší a je to prostě klasika. Tady se určitě zasmáli i ti, kteří tyto jednoduché a často odsuzované komedie v lásce nemají. Cesta vlakem a zažívací potíže zeměměřiče Carboniho. Odtučňovací kůra profesora Büchermayera. Cyklistický závod a další výborné scénky.