Oblíbené seriály (10)
Pán času (2005)
Kult, který nestárne. Od roku 1963, kdy se vysílala úplně první série, se jistě značně posunul pohled na cestování časem, mimozemšťany a filmové triky a přesto seriál nepůsobí zdaleka směšně. Naopak - tvůrci k ději přistupují s nadsázkou a nebojí se určité brakovosti. Brát proto Doktora smrtelně vážně je nejlepší cestou jak se v seriálu zklamat. Zkrátka dobrodružný seriál s přidanou hodnotou (nestává se mi často, že mě epizoda, od které nic neočekávám, několikrát dojme k slzám - S03E03 - Gridlock)
Buffy, přemožitelka upírů (1997)
Angel (1999)
Teorie velkého třesku (2007)
Hvězdná brána (1997)
Robot Chicken (2005)
Torchwood (2006)
Po první sérii jsem měl pocit, že jsem viděl vše důležité. Tvůrci ukázali, že se nebojí kontroverzních témat a šli s postavami opravdu do hloubky. Dokonce se nebáli ukázat gay romanci podanou s takovým citem, že i obvykle homofobní diváci hledají kapesníčky aby osušili slzy dojetí... Pak přišla druhá série a já pochopil, že to byla jen předehra k osudovému dramatu, kde nikdo nezůstane ušetřen krutého zacházení. Celá ta série mě opravdu zasáhla a zejména Owenův osud jsem nesl hodně těžce... Minisérie Children of the Earth se mnohem více zaměřila na postavy mimo institut Torchwood a s neuvěřitelnou realističností ukázala, jak by také mohla vypadat mimozemská invaze na Zemi - těžko říct, kdo byl větší monstrum, zda lidská vláda nebo mimozemšťané... A nakonec Miracle Day - rukopis americké produkce bohužel je znát. V dobrém i špatném - ukazuje se, že rozpočet na efekty a natáčení v různorodých lokacích není všechno. Děj nepostrádá geniální nápady, ale zároveň se zdá jako by autoři nevěděli co s postavami. Závěr je pak plytký a naprosto postrádající katarzi.
Mentalista (2008)
Mnohem zábavnější než pořady s Darrenem Brownem - hlavně díky přítomnosti detektivního děje a silných vedlejších postav. Ty ostatně titulní postavu značně převyšují - počínaje vztahem Rigsbyho a Van Peltové - fantómem Red Johnem konče... I když ve většině situací jde o scénáristickou nadsázku a uměle vytvářené tajemno, jsou Patrickovy analýzy zajímavou sondou do toho, co svým chováním můžeme mimoděk prozrazovat.
Kovboj Bebop: Lovec odměn (1998)
Většinu důležitého napsali v komentářích již jiní, já ale vyzdvihnu něco, co není až tak obvyklé - Autoři se nebáli skončit v nejlepším. Z příběhů hlavních postav řekli vše co bylo potřeba a dál už je nechali jejich osudu. O to silněji pak závěr seriálu působí a klidně se přiznám, že poslední díl mi dokáže opakovaně vehnat slzy do očí - nemalý podíl má i hudba - závěrečná skladba Blue je geniální kousek báječně dokreslující právě skončený děj. BANG!