Recenze (233)
Kostlivec (2023)
Slušná práce. Strašidlo je docela strašidelné a zvukové efekty jsou skutečně nepříjemné, v dobrém slova smyslu.
Fallout (2024) (seriál)
Tak prvních 20 minut prvního dílu super, ale zbytek totální, omlouvám se za ten výraz, sra*ka. Stále více se mi potvrzuje, že zdejší hodnotící osazenstvo má vkus desetiletých dětí, nebo hodnocení značně pomáhá tým adminů. Fakt, že se v tom absolutně nic neděje a že to málo z děje, co se to snaží nabídnout, je tak neskutečně chaotické snad překoná už jen fakt, že se jedná o další woke americkou slátaninu, která má za úkol za co nejvíce peněz, nabídnout co nejméně muziky. Co na tom, že to je nudné, stupidní a absolutně o ničem, hlavně, že tam bude rovnoměrně zastoupena LGBTQ+ komunita, společně s afroamerickou a hispánskou komunitou. Někde mi tam unikl asijský herec či herečka, ale ten asi bude v dalších dílech, nebo jsem ho jen přehlédl. Jako nic proti zastoupení menšin ve filmech, sám jsem byl tím prvním, kdo toto podporoval, ještě v dobách, kdy to nebylo "cool", ale když už to takhle vyloženě nutí a cpou do úplně všeho, je to prostě trapné a zcela to vyruší jakýkoliv zážitek z celého sledování. Transgender voják, který sice vypadá a mluví jako žena, ale v seriálu je honorován titulem "brother", je vážně tak trapné a k smíchu, že i kdyby byl ten děj o něčem, tak by to stejně sérii pro mě nezachránilo. Už aby tomu bylo konec a začaly se opět točit filmy a seriály z pohledu uměleckého a ne politického. Protože jinak to bude i nadále jedna žumpa za druhou.
Hlasy mrtvých (2023)
Zajímavý nápad, ale provedení na nic.
Zpívej (2016)
Haha, byla to sranda a zároveň i poučné a místy mile smutné. A super hity k tomu.
Take a Chance (2023)
Velmi zajímavý dokument. Již dříve jsem viděl podobný dokument o Gertu van der Graafovi a Agnethě, ale v tomto snímku má co k celé kauze říci i samotný Gert, což je nesmírně zajímavé. Pokud se člověk na tento dokument podívá ne jen jako na příběh stalkera a slavné celebrity, ale jako na neuvěřitelnou manifestaci síly lidské mysli. dostane se dokument na úplně jiný level. Jediné, co mi v tomto snímku vadilo byl fakt, že se všechny zúčastněné osoby stále snažily Gerta von der Graafa označit jako úchylného stalkera, kterým sice možná byl, nicméně nikdo již nezmiňuje a pokud, tak jen okrajově, fakt, jak neskutečně impresivní a neuvěřitelná je právě síla lidské mysli, kterou Gert musel oplývat, jelikož aby se absolutní nikdo z Holandska, stal snad i milencem slavné mezinárodní celebrity, je natolik nemožné, že tomu snad i přes všechny doložené důkazy, nikdo nebude moci uvěřit.
Moloch (2022)
Pohanský bůh Moloch, o kterém vřele doporučuji si něco přečíst a zjistit, zde byl vyobrazen spíše jen jako třetí kolo u vozu, byť by měl být ústředním tématem filmu. Jisté podobnosti Molocha v tomto filmu s reálnými historickými a náboženskými podklady snímek divákovi sice nabídne, nicméně ze 70% si autoři s touto bájnou postavou dělali ve filmu co se jim zlíbilo a to, co se o Molochovi dozvíte z literatury, je ve filmu doplněno jakýmsi freestyle spinem, který ovšem zcela postrádá logiku, napětí a kouzlo. Pokud by se tvůrci skutečně drželi postavy boha Molocha a toho, co se z historie a starých dochovaných textů dochovalo, už jen to samo o sobě by bylo mnohem hrůzostrašnější, než toto. Nizozemský folklór mi sice není povědomý, je tedy možné, že skutečně se jedná o jakousi tamní historku, avšak mně osobně to přišlo takové zbytečně zamotané. Ovšem originální film to je a být to trochu akčnější, těch 90 minut by člověku nepřišlo jako dvě hodiny.
Vymítač ďábla: Znamení víry (2023)
A tohle bylo jako co?
Sound of Freedom (2023)
Upřímně, po tom povyku, který se kolem filmu strhl, jsem čekal daleko větší "zábavu". Ne, nejsem cynik a určitě mi téma dětské prostituce a pedofilie nepřijde vtipné, nebo lhostejné, ale toto bylo prostě málo. Přitom určité scény měly obrovský potenciál. A i když jsem se snažil soustředit především na sdělení, které se film snaží divákovi předat, celé to rušily opravdu příšerné dialogy, překvapivě dlouhá stopáž (byť 131 minut se zdá jako málo, u tohoto filmu to bylo jak dvě a půl hodiny), přehrávání a snaha vyvolat v divákovi místy až zbytečně emoce. Pokud film pomohl upozornit na téma mezinárodního obchodu s dětmi, tak jsem velmi rád a v tom směru filmu fandím. Ale pakliže mám hodnotit film čistě jako divák, nemohu více jak dvě hvězdy.
Mluv se mnou (2023)
Docela zajímavý nápad, nicméně se to tak nějak táhne, i přes velmi krátkou stopáž jsem se nachytal, jak občas vůbec nesleduji děj a hraji si s telefonem a vlastně jsem o nic nepřišel. Jak zde již bylo zmíněno, casting je skutečně příšerný, s charismatičtějšími postavami by z toho šlo určitě vytěžit více. Nicméně je to, co se originality týče, jeden z těch lepších snímků tohoto roku.
Barbie (2023)
Úžasný vizuál a úžasný Ryan Gosling. Tím to ale končí, jelikož levičácká propaganda z tohoto filmu, opět udělala odpad.