Recenze (403)
Sázka na nejistotu (2015)
Gosling, Bale, Carrel, Pitt velmi dobří. Carrell z nich dostal jednoznačně nejvíce prostoru, zbylí tři mají (nebojím se tvrdit) podřadné role. Ztotožňuji se s tím, že film má velice rychlé tempo a než se stihnete zorientovat a pochopit jedno tvrzení, ihned přijde další. Pochopit vše je velice obtížné, ale hlavní myšlenku (která je nejdůležitější) by měl pobrat každý. Svět je zkažený a to co se stalo v USA v roce 2008 bylo strašné. Je to ale nic oproti tomu, co nás čeká v horizontu příštích deseti let. Současné hodnoty nejvýznamnějších amerických akciových indexů jsou tak obrovské, že každému průměrně inteligentnímu člověku musí být jasné, že to jednou praskne a další megaprůser bude na světě. Tím ale asi odbočuji, respektive rozvádím jen myšlenku poslední psané věty v závěru snímku...
Mulholland Drive (2001)
Takový emoční koktejl jsem snad během žádného filmu nikdy nepil... Opravdu neskutečně originální film. Bohužel, abyste ho naplno pochopili, museli byste ho vidět minimálně (cca) třikrát. Takže kdo si nenajde čas minimálně na dvě zhlédnutí, asi do toho ani vůbec nechoďte. Já to sice viděl jen jednou, ale přečetl jsem si pár článků, které vysvětlují obsah, a jsem nucen dát pět hvězd... Ten film má prostě... magii... Divákům po zhlédnutí doporučuji: http://lynch.vracovsky.cz/f21.php PS: Při lekací scéně jsem dostal infarkt málem i já...
Laurel Canyon (2002)
Velmi příjemný romantický film se sympatickými herci.
Zmizení (2013)
Jeden z nejintenzivnějších filmových zážitků v mém životě...
21 gramů (2003)
Naomi Watts jeden z nejlepších hereckých výkonů, jaké jsem kdy v životě viděl. Úžasný film - atmosféra, režie, hudba, mozaikovitá struktura - vše funguje..
Zrychlený svět (2012) (TV film)
Výborný dokument, pojednává přesně o tom, o čem očekáváte, že pojednávat bude - o našem stále se zrychlujícím životním stylu a nemožnosti jeho zastavení. Pokud vám tento dokument dopomůže k tomu, abyste si uvědomili, že vlastně ani nevíme, kam spěcháme, tak rozhodně doporučuji.
Marťan (2015)
Nepochopil jsem, co chtěl film říct a jak se chtěl prezentovat. Místy se mi to zdálo ale nejblíže žánru komedie. Možná by nebylo od věci film přejmenovat na "Dovolená na Marsu".
Star Wars: Síla se probouzí (2015)
Nakonec to nebylo vůbec špatné. Osobně jsem čekal velký propadák, ale dopadlo to poměrně dobře. Škoda že jen těch inovací bylo pomálu. Takové klasické Star Wars se vším všudy - tím mám na mysli se všemi charakteristickými rysy a scénkami, které bychom očekávali a které se nám na předchozích dílech líbily. Místy jsem se nemohl ubránit pocitu, že sleduji další díl Star Treku, ale uznávám, že Abrams se s režisérskou rolí vypořádal velmi důstojně. Musím ale vytknout příliš velkou snahu o vtipnost, protože ta je v silném kontrastu s temnou atmosférou. Myslím si ale, že cíl byl splněn. Star Wars jsou zpět, mladším fanouškům byla připomenuta jeho moc a sláva, vydělalo se pár miliard a tržby za prodej hraček jdou vzhůru. To vše společně s udržením kvality a úrovně značky. Mission completed.
Chyť mě, když to dokážeš (2002)
Výborný film se vším všudy, akorát ten konec byl dosti přitažený za vlasy...
Chlapec v pruhovaném pyžamu (2008)
Originální film s perfektním závěrem. Konečně také nějaký americký film skončil jinak než happyendem. Místy mi to připadlo spíše jako nějaký dokument, děj byl poměrně předvídatelný, ale i tak to stálo za to. Vadila mi hlavně ta angličtina z úst SSáků, to opravdu nevyvolávalo autentičnost.