Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Krimi

Recenze (207)

plakát

Sucho (2024) 

Veliké zklamání a nenaplněná očekávání. Film, který má ambice oslovit evropské festivalové poroty, ale ne českého platícího diváka. Film, který brilantně shrnuje upoutávka a který v plné stopáži nic nosného navíc nenabízí. Je to doslova film deptající diváka svou vyprázdněností. Neúměrně rozvleklý, mělký a vlastně bezprizorní. Postavy jsou napsány suše, bez emocí, s deklamujícími dialogy; možná to byl i záměr, ale ztrácí se tím poslední zbytky autenticity. I tak jsou za mne herecké výkony nejlepším aspektem filmu a zachraňují celkové skóre, a to spolu se zvukem. Ale pořád je to hodně málo. 29 %

plakát

Jedeme na teambuilding (2023) 

Z námětu, který mohl mít i nějaký větší potenciál, se vyklubala jen další sprostá komedie pro lůzu. Poměrně překvapivě je hodně laciná výprava, která se ani tak neobešla bez skryté reklamy. 25 %

plakát

Dobrá sestra (2022) 

Bez vynikajících hereckých výkonů hlavní dvojice (Jessica Chastain a Eddie Redmayne) by film spadl do podprůměru. Americký inzulinový vrah je scénaristicky špatně a nezajímavě uchopen. Atmosféra roku 2003 je navozována nekvalitním a zrnitým obrazem. Hudební doprovod je místy náladově zcela nevhodný, a tak musí být všem od první scény jasné, co se bude dít; jenom se čeká na to, jak budou popravy pacientů probíhat. 61 %

plakát

Renfield (2023) 

A pak že se nedá zkombinovat něco tak diametrálně odlišného jako horor a komedie. Přiměřená stopáž, vypointované hlášky, akční scény s potoky krve a Nicolas Cage jako zubatý Drákula. Úlet, ale funguje to. 70 %

plakát

Hodina pravdy - Černobyl - nultá hodina (2004) (epizoda) odpad!

Dokument, který napáchal asi největší škody na vnímání černobylské katastrofy. Popisuje zásadní události tak, jak se nestaly (už i britský televizní hraný film Chernobyl: The Final Warning z roku 1991, i když tehdy ještě stav poznání byl o mnoho menší, vystihuje klíčové momenty na blokovce lépe, byť také nedokonale). Akorát přiživuje vyvrácená a nesmyslná tvrzení, která bohužel převzal i seriál Chernobyl z r. 2019 (atmosféra na blokovce, průběh bezpečnostního experimentu, Perevozčenkův běh, zavádějící "grafitové špičky" atd.). Zcela se vyhýbá revidovaným závěrům IAEA z r. 1992 (tedy nejvyšší mezinárodní vědecké autority), natož aby je rozvíjel. Přínos dokumentu je v tom, že v něm vystupuje Alexandr Juvčenko, který v r. 2008 zemřel na leukémii. Je šokující, jak malý prostor dostal například Boris Stoljarčuk, člen tehdejší noční směny ve velíně, ale to samo o sobě vypovídá o nízké úrovni dokumentu.

plakát

Černobyl (2019) (seriál) 

Čistě příběhově, herecky a technicky seriál dosahuje plných 5*. Protože ale průběh samotné katastrofy popisuje značně nepřesně, v duchu verze sovětské propagandy (oficiálně vyvrácené IAEA už v r. 1992) a s využitím přežívajících nesmyslných klišé (typu "grafitové špičky," hádky na blokovce atd.), nemůžu udělit vyšší hodnocení.

plakát

Černobyl (2020) 

Schematická lejfengovská variace na černobylské téma. Reálné je pouze zasazení děje filmu do místa a času havárie, nic víc. Sebeobětování za vyšší zájmy zdaleka není téma ruské propagandy až po 24. únoru. "Nejnapínavější" scény pod elektrárnou jsou ty nejméně záživné a vypravěčsky nefungují. 32 %

plakát

Hra na oliheň (2021) (seriál) 

Teprve s odstupem jsem se pustil do sledování této jihokorejské seriálové senzace. Na úvod musím říct, že pokud by byla seriálová řada ještě delší, nejspíš bych ji ani nedokoukal. Jedná se zkrátka o korejskou variaci na téma battle royale, nejde o nic převratného. Scénář hodnotím jako schematický, v mnoha ohledech předvídatelný a nepřekvapivý. Sází na šokování diváka násilím, krví a nesmyslným zabíjením. Větší hloubka však chybí, forma zastiňuje obsah. Idea manipulace lidským plemenem v podobě nelidských jatek doplněných iluminátskou odbočkou nezvládá vybudovat žádnou stěžejní myšlenku a v tomto smyslu je i rozuzlení prázdné, nijaké. Nijak zvlášť nedoporučuji, ale jsem naznačil, je to jenom 9 epizod.

plakát

Barbie (2023) 

Koktejl, který obsahuje komedii, drama, kýč, muzikál i sociálně-politický podtext. Barbie nachází paralelu s mladou generací, když neví, čeho má dosáhnout a jaký má být její konec. Film plynule prochází pasážemi, kde se střídají výše zmíněné žánry. Divák je doveden k poznání, že ani jeden ze světů (pohádkový ani reálný) není ideální, ale možná je lze učinit lepšími. Herci v čele s Margot Robbie, Ryanem Goslingem, Kate McKinnon a Willem Ferrellem si své role očividně užívají. Atmosféru skvěle navozuje vynikající výprava a výborný vizuál s českou stopou. 81 %

plakát

Cyklotoulky (2009) (pořad) 

Z 10 minut zaberou 6 minut reklamy, zprávy sponzorů, PR firem a lokálních politických osobností. Mezi tím se objeví pár zajímavých lokací bez strukturovaného či logického propojení. Nechápu, jak takový pořad dramaturgicky může zapadat do schématu veřejnoprávní televize.