Recenze (13)
Quillerovo memorandum (1966)
nebudem opakovat uz napisane, ale jedno je iste na svoju dobu je to spica.
Ikarie XB 1 (1963)
klasicka ceskoslovenska fantastika, som rad, ze toto robilo predlohu pre kulisy startreku, dodnes pozeratelne, dobri komentar ma Isherwood, niet co dodat...
Star Trek VIII: První kontakt (1996)
jedne z najlepsich sfilmovani TNG, ma to udernost, myslienku a spojitost, nerobi vziadnom pripade hambu ani serialu ani filmom. Cochran je trieda. Jean-Luc opat dokazuje postavnie najlepsieho kapitana flotily. Z filmu citit vyrazne stmelenie hercov a nostalgiu serialu.
Můj budoucí přítel (2011) (TV film)
v celku jednoduchy film, s jasnym scenarom a koncom, malo to potencial, ktory nijak extra neprekonalo, poobedna oddychovka s deckami, neurazi, pobavi... hlavne film si nenaklada na seba viac akoby zvladol preto 3*, niektore trhaky si nalozia a ....
Tanec mezi střepinami (2012)
film bez deja, ale zo super emociami... len si uzivat obraz a zvuk. Skvely pocim Mareka Tapaka!
Hobit: Neočekávaná cesta (2012)
LOTR sa vzdaloval niekedy znacne od kniznej predlohy, ale bol robeny s nadsenim... Toto je karikatura, efekty super, pribeh nic moc...
Out on a Limb (1987) (TV film)
hm, ako sa na to pozerat? Ak je to o tom co Shirley zazila - preco nie. Film je pomaly, ale dobu v ktorej to zazila a dobu kedy vznikol, je to normalne. Vzhladom na jej osobnu premenu je rychlost deja viac menej nutnostou. Je to pozeratelne a celkom presvedcive, ze su to jej zazitky. Milovnikom autobiografii a nadsencom ezoteriky iste pride vhod.
Návrat do budoucnosti (1985)
Tento film som videl koncom 80 rokov, zapôsobil ako blesk čistého neba, nemal v danej dobe a keď sa to tak vezme, tak ani teraz obdobu v sci-fi žánri, dnes je to kultová klasike o cestovaní časom a môžem vyhlásiť, že je to najlepšia časovka všetkých dôb. Tvorci pri nej celkom nekašlali ani na zakony fyziky. Film oplýva množstvom detailov, ktoré človek postrehne až pri n-tom vzhliadnutí. Scenáristický je veľmi presný s dômyselnou dejovou nadväznosťou a hlavne humorom. Životná rola pre M.J. Foxa ako Martyho a fantasticky Ch.Llioyd ako Dr.Brown. Následné dve pokračovania gradujú dejovú líniu, čo nie je úplne bežné vo filmovom priemysle, myslím si že film vznikol v dobe vrcholnej spolupráce Spielberg – Zemmeckis.
Blade Runner (1982)
Kultové sci-fi pre fajnšmekrov tohto žánru, absolútne zvukovo a obrazovo podmanivé rozprávanie príbehu vytvárajúce úžasnú fantasticko-ponurú atmosféru. Napriek chybám vo filme a nie je ich malo a nie pravé najlepšie prepracovanom scenári, je to skvost. H. Ford podáva vynikajúci výkon, kde vzniká celá paleta jeho úškľabkov, ktoré v ďalších rolách len replikuje. Skvelý R.Hauer pri hľadaní svojej podstaty, ktorú už ma... Keď som film videl prvý krát v 1992 ako xtu kópiu na VHS s pochybným simultánnym dabingom, nezapôsobil úplne, ale zanechal očakávanie. Po nejakých rokoch som ho videl na platne a bol to jeden z mala zážitkov z kina, ktorú prekonala len režisérska verzia. Do príchodu Matrixu, som ťažko dal nálepku inému sci-fi ako kultové (s výnimkou StarWars a StarTrek)... Vangelis vytvoril jeden z najlepších sountrackov aké som počul...
Nebezpečné dny: Jak se točil Blade Runner (2007)
po vzhladnuti sa neda povedat nic ine ako: Vsetko je inak...