Recenze (173)
Konec básníků v Čechách (1993)
do roku 1989 bola Básnická trilógia diváckym pôžitkom, po roku 1989 upadla do podpriemeru. Zaujímavý fenomén a zďaleka sa netýka len tejto filmovej série, týka sa celej českej i slovenskej filmovej tvorby. Je to silené, kŕčovité a aj herecké výkony sú pod psa - Kříža tu vôbec nespoznávam, hrá akoby z donútenia...zachraňuje to len pár vtipných replík...
Střecha nad hlavou (1987) (TV film)
Keďže je známe, že J. Jirásková bola v súkromí alkoholička, nebolo jej zaťažko zahrať v inscenácii samú seba. Za tú autenticitu dávam tri hviezdičky
Pytlákova schovanka aneb Šlechetný milionář (1949)
vydarená paródia presne vystihujúca nasprostasté prvorepublikové melodrámy. Vzorom tejto paródie mohol byť byť román Z. Jirotku Saturnin z roku 1942, kde podobným spôsobom zosmiešňuje obdobie prvej republiky
Národ Z (2014) (seriál)
seriál je dôkazom toho, že i Asylum má (prekvapivo) svoje lepšie dni...nenáročná oddychovka dejovo upúta každého zombie-fanúšika...tri a pol hviezdičky
The Russian Bride (2019)
pozor, amíci! Nikdy nenaserte Rusov - hlavne nie Rusku, ktorá bráni svoju dcéru pred lotrami...a už vôbec nie vtedy, keď si šľahne takú megadávku kokaínu, ktorá by poiložila aj Richarda Mullera. Film fungoval od začiatku, postavy boli dobre herecky vystihnuté (matka s dcérou naviac krásne ako obrázok), napätie sa logicky stupňovalo až do záverečného masakru. Žiaľ, boli tam aj rušivé momenty - nepochopiteľný prienik do nadprirodzena, no napokon ako celok to bolo za štyri hviezdičky
The Eight Hundred (2020)
hm...bolo to na mňa až príliš "exotické", ale keďže mám rád filmy so silným nábojom ozajstného vlastenectva a nacionalizmu a naviac nakrútené podľa skutočných historických udalostí, prekonal som isté predsudky a film ma postupne viac a viac zaujal. Aký to kontrast voči falošnému pózerstvu, klišé a megalománii vojnových filmov z produkcie USA. To hrdinstvo a odhodlanie Číňanov bolo vo filme podané mimoriadne sugestívne. Kamera a technické efekty boli na jednotku. Verím, že tento film je pre ultraliberálov a slniečkárov ako červená muleta pre býka v aréne, no pre mňa je to prekvapenie roka 2020! Štyri a pol hviezdičky. Najlepšie komentáre: "Daddko", "Fr"
Vánoční koleda (2019) (seriál)
tak toto s odkazom Dickensovho románu nemá nič spoločného - nosným prvkom sujetu Vianočnej koledy je prerod starého cynického lakomca na prajného a láskavého muža a toto tento seriál totálne pochoval!
Mlčení jehňátek (1991)
tri hviezdičky výhradne za skvelý výkon A. Hopkinsa ako Hanibala Lectera a za skvelú detekčnú schopnosť jeho vulgárneho spoluväzňa Mixa...inak veľká bieda...
Kozoroh 1 (1977)
Peter Hyams bol prvý, kto na to prišiel - pristátie amíkov na Mesiaci bol jeden veľký podfu(c)k! Film, žiaľ, nezaprie dobu svojho vzniku ale i tak sa oplatí pozrieť. Spoiler - aspoň pre jedného člena posádky sa skončí happyendom
Vyšinutý (2020)
thrillerová agitka o tom, ako sa má vodič správať za volantom a čo všetko sa môže stať, keď nedodrží základy slušného správania. V hlavnej úlohe nesympatický, slizký a v poslednej dobe aj nechutne obézny Russell Crowe