Recenze (23)
Boy Kills World (2023)
Dlouho jsem nepsal, ale tady si musím svých 5* obhájit. Stížnosti na jednoduchý scénář fakt nebrat v potaz, Mortal Kombat taky nikdo nehraje kvůli příběhu. Zde dostaneme krátké backstory, načež Player 1 vstoupí do hry a rube všechny okolo v pořádném stylu. Těšil jsem se na pořádný akčňák se spoustou zmasakrovaných padouchů a dostal jsem přesně to, co jsem chtěl a struhadlo k tomu. Na další projekci samozřejmě musím propašovat misku Müsli...
Kocour v botách: Poslední přání (2022)
Oproti ostatním nemohu napsat, že mě film svou kvalitou velmi překvapil, protože jsem do toho šel s dost velkým očekáváním To však splnil na výbornou. Animaci a postavy (Vlk mě vážně hodně potěšil) jsem si užíval po celou dobu vcelku krátké stopáže, ještě víc mě však překvapil dospělý příběh. Smrt a strach z ní není úplně téma které bych očekával od rodinného animáku, ale tady to sedlo a celý Kocourův charakterový oblouk je fakt hezky napsaný. Na závěr v reakci na jeden místní 3* komentář, který kladl otázku, pro koho je tenhle film vůbec určený, musím za sebe říct, že pro všechny.
Obi-Wan Kenobi (2022) (seriál)
"Genaral Kenobi!"|| Nechápu, jak může být seriál od DIsney o Obi-Wanu Kenobim špatně zvládnutý po technické stránce. Pochopil bych špatný scénář, který se hold někdy nepovede (pořád, ale pořád dokola to samé. V půlce druhé epizody jsme na tom v podstatě stejně, jako na začátku té poslední), nesympatické postavy (tohle bude nadlouho, viz. konec), ale tolik děr a nesmyslů? Pár příkladů, co mě zrovna napadnou - první útěk Lei, situace v tunelech, schovávání pod plášť, záhadné přesuny postav v 6. díle a mnoho dalšího. Disney by si mohlo najít člověka, který se podívá na seriál a prohlásí: "Tohle je kravina, předělejte to." Moc nevím, na koho tohle hodit. Jestli na režisérku, nebo třeba na Kethleen(jo, asi na ni. Za to přepisování scénáře může ona). No ještě k těm postavám. Všechny vedlejší mi byly úplně jedno, nevím, jestli měl někdo rád třeba Talu, nebo onoho falešného jediho, kterému nemůžu přijít na jméno. Leia si prošla klasický vývoj (čest výjimkám) dětského herce, aneb jak se stát z otravného spratka méně otravným. Ke konci už nevadila skoro vůbec, takže asi v pořádku. No nakonec(Ewana a Haydena ani nebudu zmiňovat, ty bych nezvládl zkritizovat ani kdyby celou dobu hráli holo-šachy) Reva. Za průběhu mi nevadila, měla nějaký příběh a vývoj, zahraná byla v pořádku, ale jak tu teď sedím po poslední epizodě, nezbývá mi než říct: Proč vůbec byla v tom seriálu??? Já (jakožto fanoušek) jsem se o ni neprosil. Chtěl jsem Obi-Wana s Anakinem, nějaké emoce mezi nimi, spoustu flashbacků atd. Místo toho sleduju půlku krátké stopáže Revu, jak mění své chování. No to by asi stačilo. Není to vše, co mám na srdci, ale postačí to.
Projekt Adam (2022)
Blbůstka, která pobaví, ale ničím nenadchne. S ústřední dvojici jsem spokojen, ale záporaračka bída, hudba žádná, akce nezajímavá s spousta logických děr(hodinky a prsteny očividně nejsou kovové, času to bude nějakou chvíli trvat???). Na sobotní večer asi dobrý, ale tu Pomstu mravenců bych si pamatoval déle.
Star Wars Povstalci - Dvojitý agent Droid (2016) (epizoda)
Na jeden kratičký okamžik jsem doufal, že přiletí i velká mantha a toho AP droida sežere, nebo alespoň odnese někam daleko od obrazovek. No nestalo se, tak třeba příště
Arcane: League of Legends - Season 1 (2021) (série)
Nejdřív pro všechny, kteří nikdy nehráli LoL. Prvně jsem nad seriálem váhal, protože videoherní adaptace dopadají většinou špatně a navíc jsem k této předloze neměl vůbec žádný vztah. No rozhodl jsem se správně. Ze seriálu jsem naprosto nadšený (posledních 5 epizod zhlédnuto vkuse) a nenapadá mě jediné negativum. Animace je za mě naprostý vrchol (omlouvám se Clone Wars S07), žádná postava není ani zdaleka černobílá a jejich vývoj podpořený skvělými hereckými výkony je radost pozorovat. Ještě bych vypíchnul budování napětí, které mě při několika scénách zvedalo z gauče, stejně jako hudební podtext při akci. Čekání na druhou sérii bude velmi obtížné
Kingsman: První mise (2021)
Film s nadhledem, přesahem a sakra silnými scénami, na které nezapomenu. Kdo se díval a říkal si, jaká je to blbost, tak toho smůla, protože když se naladíte na stejnou notu jako film, bude to zážitek na pěkně dlouho. Objektivně asi 4*, ale já si to užil na 5*
Boba Fett: Zákon podsvětí - Kapitola 1: Cizinec v cizí zemi (2021) (epizoda)
Sci-fi (no dobře, možná spíš fantasy), poušť, dlouhé záběry, perfektní vizuál, skoro se nemluví. To už jsem kdesi viděl... A je to opět absolutní špička. Tak jen ať to nesklouzne k nějaké akční blbůstce. Ne, že bych žádnou akci nechtěl, ale pokud si to bude držet atmosféru a gradovat, budu nadmíru spokojen. This is the way...
Zaklínač - Kaer Morhen (2021) (epizoda)
Spoilery!!! Hodně se tu nadává na změny oproti knize, tak proč si trochu nepřisadit? Namítněte, že si seriál musí udržet vlastní tvář a nebýt 1:1 s knihou a budete mít pravdu, ale snad každá změna zde byla změna k horšímu a šla udělat lépe. Když chtěli mít nějakou postavu, která se bude chovat jako naprostý idiot a pak se promění v lešije, mohlo je napadnout vytvořit někoho úplně nového (pokud správně počítám, máme tu celkem 12 zaklínačů oproti 5 původním. Jsem zvědav, u kolika z nich se dozvíme alespoň jméno.), jít originální cestou, rozvíjet příběh a ne ho osekávat. Ale ne, to by nebylo ono. Raději vezmeme Eskela, jehož knižní charakteristika zní klidný, rozvážný, ohleduplný, zodpovědný, pošlapeme jeho charakter a nakonec ho odpravíme po pěti minutách na obrazovce. Tleskám! Navíc si uděláme na Kaer Morhen bordel, proč ne? To Vesemirovi nemůže vadit. Ale počkat, teď mohla Ciri poslechnout Geralta a dělat co jí řekne, a tak ukázat rozvoj jejich vztahu. Přesně tak Lauren, prokoukl jsem tě! A opět to šlo udělat jakkoliv jinak a lépe! Teď jsem se hodně naštval, ale Cavil super, hradiště super, Vesemir super, souboje super, linka s Yen až tak moc ne, ale dá se to, takže ty 3* si to zaslouží.
Malý Herkules (2009)
Myslím, že tímto jsem splnil svou povinnost vůči čsfd, protože pokud chcete filmy hodnotit, musíte si jasně vymezit škálu jejich kvalit. Jednou za celý film jsem byl pozitivně překvapen, protože do role záporáka nevybrali Háda, ale Marduka, každopádně zbytek byla hrůza. Videoherní animace, 3D efekty, jakýkoliv dialog, který pouze kladl otázky proč? a jak?, licitace, při které chtěli oba dva zúčastnění očividně dosáhnout stejného výsledku: "Herkules zůstane na Zemi 7 dní." "Ne, 6." "Ne, 5." "Ne, 4." Nemůžu popřít, že bych se u filmu nebavil, ale je rozdíl, pokud se směji s filmem a pokud se směji filmu. Stoprocentní odpad!