Recenze (117)
Romeo musí zemřít (2000)
Hvězdičky za Jeta Li a za fešnou Aaliyah, která mě svým "výkonem" překvapila. Chtělo to ale víc akce - potenciál Jeta Li (navíc s tím, jak ho ještě poupravovali) mi tu přišel zbytečně nevyužitý - nechci Jeta odsoudit jen k mlácení kolem, ale v tomhle filmu ho (Jeta) prostě bylo málo.
Pravdivá romance (1993)
Nemůžu si pomoct, ale Tarantino už točí to samé pořád dokola tak dlouho, že už mě to unavuje a scénář je tak šílený, až v něm časem člověk dokáže hledat tu správnou linku a odhadnout, co se stane dál. Film to nebyl špatný - nedělní oddychovka - ale vzorec typu Jak loser k drogám/prachům špatných lidí přišel a štěstí z nich získat zkusil, jak nějakou ženu bili sledoval a vtipně přitom něco hlásil už je bohužel odraný na kost.
1612: Kronika smutných časů (2007)
Doufám, že se nemělo jednat o nějaký velkofilm nebo historický epos, jinak bych se musela nahlas rozesmát. Pokud ano, tak si jemně odkašlu a řeknu, že mě to aspoň napadlo :o) Nicméně chování hlavních postav, které nutí (když už ten film člověk bere trochu s rezervou a řekne si, že ho dokouká, aby viděl, jak to dopadlo) diváka, aby se před nimi čím dál víc uzavíral, přestával jim fandit a nakonec politoval, že jim nemohl nafackovat, aby se vzpamatovaly, to byla moje poslední kapka.
Intimní tajemství (2007)
Na internetu jsem viděla vystřihnutou synopsi tohoto filmu v TV programu. Musela jsem zjistit, jestli ten film opravdu existuje, a když jsem přišla na to, že ano, neodolala jsem a musela jsem se na něj podívat. Jaké bylo moje překvapení, když se mi dostalo zápletky, která měla velmi daleko k hlouposti, kterou jsem od tohoto filmu očekávala, a dobrých hereckých výkonu! Také jsem tu objevila Halea Applemana, na kterého se těším, jestli/až se mu podaří dobýt větší scénu a budeme mít příležitost ho vidět ve víc filmech. Svěží, mrazivé, zvrácené, a přesto tak nějak konzervativní a suše nechutné - přesto bezva film.
P.S. Miluji Tě (2007)
Dobře zahrané, ale nevím, jestli se na tohle ještě někdy podívám znovu... Souhlasím s KevSpa - celý film jsem probrečela, nemůžu si pomoct, ale pomyšlení na vlastní ztráty utrpěné i hypotetické mě prostě přemohlo a půlku filmu jsem přes slzy v podstatě neviděla... Myslím, že to svědčí minimálně o tom, že scény dokáží takhle silně zaujmout, aniž by na diváka tlačily nebo z něj houslovými táhlotinami ždímaly poslední slzičku.
Dead Set (2008) (seriál)
Does this mean we´re not on telly anymore?
Koralína a svět za tajnými dveřmi (2009)
Po skeptických názorech se k mému sluchu dostal i jeden vcelku nadšený a přesvědčil mě na Koralinu jít do kina. Říkala jsem si Proč ne, aspoň bude 3D zkušenost. Knihu jsem četla asi před 4 lety a nic než hlavní zápletku si z ní nepamatuju - takže půjdu v podstatě s čistým štítem. Můj čistý štít s kina odcházel zářící nadšením, neboť všechno (včetně dabingu) bylo perfektní. Hudba, animace, ruský přízvuk pana B., žalostný shrbený Hubík, napůl spisovná a přitom současná puberťácká čeština... nadchlo mě všechno. Koralina sice vypadá jinak než v knize, ale question is: Who cares? Výrazy postaviček nejsou nijak kýčovité a Koralinin nakrklý rtík mě při každém vyšpulení uvedl do extatického smíchu. Parádní záležitost. Dovedu si sama sebe představit jako dítě, které na film čučí, v duši proklíná maminčin košík s šitím, krčí se pod peřinou a prožívá s Koralinou každý okamžik, a přitom vůbec nechápe nějaké to moralizování, které tam bylo (tentokrát o kousek nenápadněji než je v animácích zlým zvykem) vetknuto.
Andělé a démoni (2009)
Film má u mě takových 70-75%. Nesouhlasím s některými komentáři zde, ale od toho máme každý vlastní názor. Dějová linie mi připadala o hoooooodně zajímavější než v prvním filmu (vím, že na sebe nikterak nenavazují, ale člověk se srovnávání nějak neubrání), děj je svižný, a repetitivní není zdaleka natolik, aby diváka nudil. Divák ví, kdy celý ten cyklus skončí, a tento konec očekává s rostoucím napětím. Je také dobré, že nemusíme jen poslouchat výklady profesora Langdona, od kterých se odvíjí veškeré naše ponětí o tom, co se ve filmu vlastně děje, bez nich se totiž na rozdíl od prvního dílu při vytváření vlastních závěrů a hypotéz můžeme obejít. Andělé a démoni nekráčí po úplně klasicky detektivní stezce, zato kráčí krokem detektiva. Andělé jsou také o dost brutálnější, než jsem čekala, nemá cenu tu vyjmenovávat (nedejbože popisovat) scény, které mi takové připadaly - podívejte se a uvidíte sami, jak se vám to bude zdát. Každopádně celek na mě působil (navzdory mému původnímu očekávání) docela dobře, zábavně, napínavě, závěr měl své velké vady, ale měl i svoje velké klady.
Star Trek (2009)
Pro mě byl Star Trek docela zklamáním... Ne, nejsem skalní fanoušek, který se hroutil při zjištění, že třetí chloupek Spockova levého obočí nebyl jako v původním seriálu. Mám ráda dobré sci-fi. Ve Star Treku mi ale všechno připadalo příliš náhodné, štěstí hlavního hrdiny bylo neuvěřitelné - doslova, dějové zvraty mi připadaly příliš násilné. Cokoliv dalšího bych napsala by asi byl spoiler, takže toho nechám a připíšu ještě jen to, že hudba, efekty a prostředí jsou ve filmu bezvadné. Přesně jim náleží moje 3 hvězdičky.
Předčítač (2008)
Výborný David Kross a Kate Winslet - Oscara si za tuto roli plně zasloužila. Film má příjemnou realistickou výpravu a nádhernou hudbu.