Poslední recenze (34)
Cosmos (1996)
Nedoceněný povídkový film šesti režisérů, který se pěkně snoubí dohromady. Nejvíce mne oslovil 5. segment (Aurore & Crépuscule) pro svou poetiku a 4. segment (Jules & Fanny) za vtip. Motiv povídkových filmů propletené do jednoho příběhu není nic nového, přesto filmaři dokážou pokaždé přijít s něčím originálním, některé příběhy osloví více, jiné méně. Do toho černobílý filtr zdařile podtrhuje odlišnost tohohle nezávislého filmu od ostatních.
Temná pasáž (1947)
V době, kdy byl Bogart na výsluní, se mu pod nos dostávaly role, kde mohl hrát drsňáka s vykouřeným chraplákem a tohle je právě jedna z nich. V první části dominuje až videoherní kamera z první osoby, což vypadá sakra stylově. Pak ale dostane slušnou podpásovku scénář až to vypadá, že Bogart kráčí jenom po předem vyšlapané cestě, než se dostane k narychlo poslepovanému finále. Herci jsou sázka na jistotu a vzuální stránka téměř dokonalá, tudíž nad dějovým klopýtnutím se dá v klidu povznést. 75%
Bistro (1982)
Pro Levinsonův debut mám vyloženě slabost. Podařilo se mu vytvořit neuvěřitelně pohodovu komedii o partě kámošů s každodenníma starostma, ze kterých se jim pokaždé podaří nějak šikovně vybruslit. Perfektní dobové zasazení, casting, nadčasová hudba a několik ikonických scén (fotbalový kvíz, popcornová scénka v kině...) proměnily tuhle pecku v nedoceněný kult. Sice tím nijak nezmění společnost nebo se nepokouší přijít na něco nového, ale zachycuje strašně hezky přátelské pouto mezi lidma a všední okamžiky, které dělají život o něco snesitelnější. Navíc jde o skvělou volbu, co si pustit mezi svátky :-)