Režie:
Fernando AyalaScénář:
Sergio LeonardoKamera:
Ricardo YounisHudba:
Astor PiazzollaHrají:
Carlos Cores, Julia Sandoval, Vassili Lambrinos, Gilda Lousek, Pablo Moret, George Hilton, Jorge Villoldo, Analía Gadé, Bernardo Perrone, Aída Luz (více)Obsahy(1)
Hořké stonky jsou příběhem novináře Alfreda Gaspera (Carlos Cores), který není spokojený se svým výdělkem ani společenským statusem. Jeho život se radikálně změní následkem setkání s evropským exulantem Liudasem (Vassili Lambrinos), který přišel do Argentiny hledat lepší život. Alfredo a Liudas společně rozjedou falešný korespondenční kurz, který má ze zájemců vylákat peníze. Po chvíli ale Alfredo pojme podezření, že jej Liudas podvádí a rozhodne se vzít situaci do vlastních rukou. Pro režiséra Fernanda Ayalu šlo o teprve druhý snímek, ale na promyšlenosti vyprávění nebo řemeslné úrovni to vůbec nejde znát. Film uplatňuje flashbacky v kombinaci s voice-overem, aby podpořil dojem bezvýchodnosti a fatalistického předurčení nevyhnutelné tragédie. Důležitou roli hraje i rozsáhlá snová sekvence, která připomene to nejlepší z německého expresionismu nebo práci Salvadora Dalího na Rozdvojené duši (1945). (Noir Film Festival)
(více)Recenze (4)
Argentinský film-noir o novináři, který sejde z cesty, je plný spalujícího vedra, ale i studivé paranoje. A také vizuálně promakaných scén s tou správnou potemnělou atmosférou, která mě okamžitě přikovala k sledování. Carlos Cores v hlavní roli spouští s přesahem na veřejné mínění zákeřně nebezpečnou hru, na jejíž konci je nejen syrový zločin, ale i hezké květinky jako netypický zásadní prvek. :o) Cores výborným způsobem ztvárnil hlavního hrdinu, ale ještě víc mě ve vedlejší roli zaujal Vassili Lambrinos, který vystřihl v roli Liudase vsktuku charismatický výkon. Jde o mou druhou zkušenost s argentinským padesátkovým noirem po původní verzi Bestie musí zemřít a opět mohu hlásit velkou spokojenost, i přes afektovanější kreaci jedné z hereček. Až do závěrečného okamžiku s ironicky osudnou pointou překvapivé a napínavé... [85%] ()
Znovunájdený argentínsky masterpiece. Noir ako bič – obsahom i formou! Špičková technická stránka: od kamerových kompozícií a hĺbky ostrosti s viacerými obrazovými plánmi, cez nápadité strihové prechody, až po našľapanú hudbu Astora Piazzollu. Noiristi si prídu na svoje pri viacerých fetišoch, vrátane retrospektív s voice-overom, expresívneho svietenia a výživnej snovej sekvencie! (videné na NFF 2023 s úvodom Eddieho Mullera nahratým exkluzívne pre NFF). ()
Jde o (udajne) vyhlaseny argentinsky noir, ale...nevim. Nenasel jsem titulky v zadne reci kterou umim, takze jsem to jen tak odziral...film je bohuzel hodne konverzacni. Je tam par peknych zaberu a plno krasnych jihoamericanek. I presto, objektivne a vzhledem k situaci zatim nemuzu hodnotit vice nez jako podprumer. 2+ ()
Pozoruhodný a v USA obdivovaný film noir. Srovnatelný s hollywoodskými noiry The Underworld story a Ace in the hole. (viz recenze na IMDb) ()