Reklama

Reklama

Epizody(2)

Obsahy(1)

Prohrává válku o habsburské dědictví. Prohraná se ale zdá i bitva o osud jejího manželství s Františkem Štěpánem. Příběh jedné z nejvýznamnějších vladařek se dočkal svého pokračování... Bavoři míří na Vídeň, Prusové na Prahu a slíbená uherská pomoc nepřichází. Nejsou peníze, chybějí zbraně, z velké části vojáků jsou invalidé. V zemi vládne hladomor. Všechny dostupné prostředky selhávají, a tak Marie i František sáhnou ke krajním řešením. V druhé řadě minisérie se Marie Terezie naučí, jak zacházet s nabytou mocí, a zároveň velmi bolestivě pocítí dopady svého postavení na svůj osobní život. Podaří se jí sice zažehnat katastrofu hrozící od pruského krále Fridricha II., ale vyskytne se nová hrozba v podobě Francouzů a Bavorů, kteří obsadí Linec a dostanou se až do Prahy. Do Vídně se vrací Františkova matka, která se k Marii chová velmi přátelsky a s porozuměním, ale její skutečné úmysly jsou úplně jiné. Chce Marii ponížit a Františkovi zajistit vůdčí postavení v rodině i v říši, i kdyby to mělo znamenat porážku Habsburků. Slíbená pomoc z Uher nepřichází, a tak se zoufalá Marie, přes protesty svých nejbližších, spolehne na pomoc barona Trencka. Úspěšný obchodník František Štěpán nedokáže bezednou habsburskou pokladnu plnit legálními prostředky. Bez vědomí své ženy začne obchodovat s jejím úhlavním nepřítelem. Tyto události spustí manželskou krizi provázenou žárlivostí, nevěrami. Dokážou se manželé přenést přes selhání toho druhého? (Česká televize)

(více)

Recenze (99)

JASON_X 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

(-"- 1. a 3. díl) Předně nechápu, proč je tu tahle trojdílná televizní minisérie rozdělena na tři samostatné (dvoj)filmy a nejde okomentovat celá najednou. Ale budiž, jsou na světě horší věci. Třeba seriál o Marii Terezii samotný. Češi totiž opět dokonale dostáli své pověsti plebejců a nedůstojných tajtrdlíků, a filmový životopis habsburské panovnice pojali jako odlehčenou taškařici s šaškujícími a přehrávajícími herci a herečkami, většinou s herci českými, kteří svoje postavy šlechticů často hrají podobně, jako by hráli děvečky a čeledíny. A když už se tvůrci v některých scénách výjimečně snaží o vážnost či mužnost, oduševnělý a citlivý divák se musí zalykat trapností. Provinciální buranství je bohužel můj hlavní dojem z celé ságy, kterou jsem zhlédnul tak trochu nedobrovolně (ehm, ještě že přítelka nečte moje komentáře). A ani interiéry i exteriéry všemožných šlechtických sídel nezaručují aspoň příznivý vizuální dojem - celé dílo má sexappeal československé televizní inscenace. Nutno ještě podotknout, že se nejedná o film historický, ale o film pseudohistorický, natočený podle scénáře jakési pí scénáristky, a ne podle scénáře napsaného seriózním historikem. ()

Luk Skywalker 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Opět je to dobře natočeno, nenudilo mě to. Hned zkraje 3.dílu je připomenuto, že je František Lotrinský děvkař (což je zde nakonec důležitá věc). Je to hodně dramatické a je zde dost sledována změna charakteru a projev problémů říše na osobním životě Marie Terezie, což je změna oproti dřívějším dílům. Jelikož jsem si nereprízoval předešlé díly, tak mi změna hlavní herečky nějak nevadila (i když ta předchozí je hezčí) a nejspíš si toho opět filmaři dost vymysleli, aby jim to pasovalo, ale budiž. V třetím díle dominuje baron Trenck, který sehrál historickou úlohu a v 4. dílem je to ten hlavní jezuita a tvrdá srážka s realitou, která způsobí prozření Marie Terezie. Myslím, že i dnes by mnoho lidí toto prozření potřebovalo. Na případné další díly si rád počkám a podívám se. ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tohle jsou chvilky kdy nemám pocit zmaru. Kdy vím, že se za mé koncesionářské poplatky nevykrmuje už takhle obtloustlý Moravec, důra Fridrichová a další vykladači té jediné správné sluníčkové pravdy na kterou se má divák veřejnoprávní televize koukat. Pokračování MT mne fakt bavilo a zase po delší době jsem měl ten nevrlý pocit, že si budu muset na další díl počkat. Mimochodem to je asi jedno z hlavních měřítek dobrého seriálu, protože na ten co vás nezaujal se už příště nebude chtít podívat natož si dělat poznámku v hlavě či outlooku kolikátého že to bude. Jediné čemu jsem se od srdce zasmál byl ten bezbariérový přechod (respektive jeho bílý dlážděný signální a varovný pás) při průjezdu kočáru ,,Vídní'' těsně předtím než je milenka Fratiška ohozena jeho koly od hlavy k patě. (Jestli měl obrubník nášlap 2 cm jsem si nevšiml! .-) MT ale měla nejeden geniální patent za což ji zcela vážně obdivuji a tak třeba jí nějaký ten vídeňský SONS doporučil i normy pro bezbariérové přechody :-) ! Každopádně za mne je za 4 vozy s plátnem. Někdo může brblat, ale dodávám to co u předchozích dílů. Natočit v podstatě těžko žvýkatelné historické konverzační kostýmní drama modernější a zábavnou formou je taky kumšt ! * * * * ()

Arsenal83 odpad!

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nerozumiem, čím sa tento film dostal do červených čísel, ale pokračovanie je horšie než úvod spred 2-3 rokov. V prvom rade katastrofálny dabing, čo sa dalo aj očakávať, keď tam hrá toľko hercov rozličnej národnosti. To by sa ešte dalo prekonať, ale o čom to tá slávna scenáristka píše? Prešla vôbec okolo nejakej učebnice dejepisu? Okrem toho, že jej dátumovo skoro nič nesedí, celé panovanie Márie Terézie v podstate sústredí na milostné avantúry a katolícku cirkev, ako inak ukázaná ako najspodnejšie zlo aké tu na Zemi bolo. Mirka Zlatníková sa evidentne rozumie len dejinám na úrovni Nového Času a úplne súhlasím s užívateľom Mariinom, spracovanie nie je len bulvárne ale hlavne vyfabulované a pre Máriu Teréziu ako osobnosť nehanebne urážlivé - vrchol bola vymyslená nevera, ktorá mala poukázať na to, že viera je vždy falošná. Základné poučenie, ktoré sme tu dostali je ale jasné. Ešte donedávna sa hovorilo, že dejiny píšu víťazi. Omyl! Dnes už platí, že dejiny píšu bulvárni fabulátori a pokrivení filmári. Už pomaly aj zo svätice urobia kurvu a ľudia tomu uveria. Len kvôli tomu samotnému musím udeliť odpad. ()

chrispe 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Chápu výměnu hlavní představitelky, aby byla více věrná podobě Marie Terezie v pozdějších letech (dokážu i přehlédnout fakt, že tak "nakynula" zhruba po půl roce - vidět na Josefovi II.), ale proč se Steffi Reinsperger alespoň nepokusila jít ve stopách své předchůdkyně a nezkusila se zaměřit aspoň na mimiku, nebo něco, v čem by jí byla podobná, aby tam byla aspoň nějaká podoba/ návaznost. Toť promluvilo moje hnidopišství. Druhá představitelka MT mi taky nebyla nijak zvlášť sympatická a tady se to ve mně pere i v tom, že s ní jako postavou MT ve více věcech nesouhlasím (například vyčítá Františku Štěpánovi hazard - i když ví, že právě z něj jdou nemalé peníze na válku - jako nemorální a nevhodný, vzhledem k tomu, že se válčí - a pak pošle Trencka a bandu hrdlořezů do Bavorska, aby tam s jejím požehnáním plenili, protože je to prostě jednodušší, než shánět jinde a vyplácet žold). Vojta Kotek dostává mnohem více prostoru a je skvělý. Skvělá je i Zuzana Mauréry jako jeho matka. Jsem zvědavá na poslední díl. /// 5.1.2019 Tak to máme za sebou! Mně osobně tento díl fakt hnul žlučí (manžel by o tom mohl vyprávět, neb pizdy a blběny jen lítaly po pokoji). Aneb jak jedno zaskotačení dokáže člověka otočit o 180°. Scénáristka tu z MT udělala fakt blbku první třídy plus přidejte prohnilou církev, scény kdy je matka odloučena od dítěte, lidé masakrováni, znásilňování. Ne, tohle už nebylo odpočinkové. Nicméně pořád se jedná o moc hezký projekt (teď jsem někde četla, že další díly jsou pozastaveny, což je škoda), jen bych do toho tolik nepletla "angelikovské" manýry. Btw: Přes zprávu jsem byla upozorněna, že herečka, co hrála MT v prvních dvou dílech nebyla vyměněna, ale z projektu odešla sama. ()

Galerie (161)

Zajímavosti (12)

  • Zatímco v české verzi se někteří slovenští herci a herečky nadabovali sami, protože zvládají češtinu, tak ve slovenské jsou všichni čeští protagonisté nadabováni slovenskými kolegy. (funhouse)
  • V začátku filmu, kdy je František (Vojtěch Kotek) se svým spolupracovníkem na cestě do manufaktury, je na záběru z ptačí perspektivy vidět nezamaskované signální a varovné pásy dlažby v chodníku včetně části značení přechodu pro chodce na komunikaci, které jsou používány až na konci 20. století. (sinjakupre)
  • Natáčecí místa: arcibiskupský zámek v Kroměříži, zámek a zámecká zahrada v Jaroměřici nad Rokytnou, zámek Valtice, zámek Jaroslavice, vodní mlýn ve Slupi, Mahenovo divadlo v Brně. (violoncello)

Reklama

Reklama