Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Hlavní postavou je tu penzionovaný kriminalista Václav Gaudl, který si začíná všímat podezřelého chování elegantního manžela své neteře Hedviky. Požádá svého přítele, podplukovníka Mácu, aby mu zjistil, kam profesor Horáček jezdí ve vypůjčeném taxikářském autě. Horáček je finančním expertem podniků zahraničního obchodu a přednáší na vysoké škole, Hedvika pracuje jako redaktorka v nakladatelství. Žijí si nad poměry, nejen díky svým profesím, ale také díky dědictví po bohatém otci Hedviky. Bydlí ve velké vile, mají dvě auta, chatu. Žena, která se snaží udržet si manžela, netuší, že má mladou milenku, jejich podnájemnici Danielu, s níž po přednáškách odjíždí na chatu. Když se Horáček rozhodne rozvést, ztropí Hedvika hysterickou scénu při níž nejprve prohlásí, že se nikdy nerozvede a nakonec způsobí nehodu, při níž zahyne mladá stopařka. Hedvika přemluví manžela, aby z místa nehody ujel. Muž to udělá protože netuší, že ho žena vyfotila, když táhl mrtvolu do křovin. Profesor Horáček se rozhodne pro radikální řešení. Chladnokrevně připraví a provede vraždu... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (75)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Nízký přelet nad francouzskými vlnami, při kterém má pilot Adamíra za ocasem nepřátelskou stíhačku. Pro něj na mladším modelu to znamená sestřel, nebo budeš sestřelen, taková je válka.. Zaujal otevřenější konec, při kterém se nabízí, že pan Boblig kvůli přiznání už chystá palečnice a taky hudební motiv při přípravě vraždy, který nám naznačuje, že „zabili Bradleyho“. Přítomnost tetiny Milady Ježkové berte jako znamení.. ()

Una111 

všechny recenze uživatele

Zatloukat, zatloukat, zatloukat... občas si ale zatlučeš hřebík do rakve vlastního štěstí. - - - Chtěla jsem vidět nějakou krimi, snesla bych i trochu té psychologie, počítala jsem s tím. Ale tohle mne prostě nechytilo a obávám se, že vina nebyla (jen) na mé straně. První třetina se vlekla fakt nezáživně, pak sice přibylo trochu toho napětí, ale všechno bylo zase tak zoufale předvídatelné! Ráda bych se mýlila, ale myslím si, že filmy s opravdu vygradovanou kriminální zápletkou, filmy skutečně napínavé, neřku-li thrillery, v české kinematografii prostě chybí! ()

Reklama

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

Výborná hudba Jiřího Šusta, divně předabovaný Ladislav Mrkvička... Jinak vcelku průměrná psychogizující krimi se zajímavě otevřeným koncem. Dost zvláštní mi zde přišla postava bývalého kriminalisty Gaudla, strýce zavražděné Hedviky, v podání Vladimír Šmerala, který na scéně více méně jen postavá a divák moc neví, co se mu honí hlavou. Adamíra s Budínovou pěkný standard, ačkoliv ani jedna z těchto postav není ani za mák pozitivní. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Trochu těžkopádné vztahové drama o nebezpečenstvích emancipace a s ponaučením, že do objímky  se nesahá! Budínová si pyšnou a de facto amorální mrchu z režisérem kritizované vyšší vrstvy viditelně užila, stejně jako Adamíra jejího manžela intelektuála a motýla Emanuela, který rád opyluje makové panenky tam i onde.  Šmeralův kriminalista v důchodu bez vlastního života aneb slídil s notýskem a kontakty  na SNB se stává de facto spouštěčem tragických událostí, kdy se jeho majetnická neteř (Budínová) rozhodne svého majetku (Adamíry) nevzdávat, což vede k smrti stopařky, vydírání a dalším spoilerům.  Skvěle zahrané, o tom žádná a překvapivé i vlastně otevřeným koncem, ale jinak de facto bez tahu na branku a vlastně ve svém sdělení velmi omšelé. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Ne vynikající, ale přesto velmi zdařilý krimifilm se zajímavým psychologickým pozadím. Na počátku sedmdesátých let, ještě před utužením destabilizovaných politických poměrů v tehdejším Československu, se podařilo čas od času natočit slušný film a Svědectví mrtvých očí mezi ně určitě patří. Mimořádnou záležitost z něj dělají především Slávka Budínová s Jiřím Adamírou, kteří hrají manželskou dvojici "v rozkladu" naprosto perfektně. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (10)

  • Když se J. Adamíra s milenkou na chatě kropí vodou, má na sobě bílou košili, v dalším záběru má košili kostkovanou. (M.B)
  • První samostatný film režiséra Otakara Fuky. (M.B)
  • Představitelka Daniely, Danuše Klichová, popisuje, že postelových scén bylo původně natočeno mnohem víc, ale komunistická cenzura je tehdy nedovolila do filmu zařadit. Jiří Adamíra byl během natáčení těchto scén velmi ohleduplný a vždy po dokončení choulostivé scény ji jako první zahaloval do županu. (sator)

Reklama

Reklama