Reklama

Reklama

Schůzka se smrtí

  • Velká Británie Appointment with Death (více)

Obsahy(1)

Keď nájdu Emily Boyntonovú mŕtvu - otrávenú - na archeologickom nálezisku pri Mŕtvom mori, podozrivých je hneď niekoľko osôb. Hercules Poirot sa ujme celého prípadu. Boyntonová bola príšerná žena, ktorá predtým pracovala vo väznici ako dozorkyňa. Panovala nad svojimi troma dospelými nevlastnými deťmi, s ktorými sa vyberie spolu so svojou matkou na prázdniny do Európy a Svätej zeme. Jej syn sa však v Jeruzaleme zamiluje do doktorky Kingovej, s čím Boyntonová nesúhlasila... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (32)

jedna_vrana 

všechny recenze uživatele

Je to ten typ detektívky, v ktorej sa záhadu pokúšate vyriešiť vy – a tak sa stávate detektívom. V príbehu sa ukrýva tajomstvo, emócie, love story, napätie a nádherné exteriéry v Jeruzaleme , Taliansku a na výletnej lodi. Napriek peknej výprave, dobrej kamere, stále som mala pocit nedosoleného jedla. Jednoducho sme si príliš zvykli, že Poirot = David Suchet. Vlastne žiadna z postáv nevyvoláva sympatie, treba však uznať, že Emily Boynton (v podaní Piper Laurie) sa svojej zápornej úlohy zhostila dobre. ()

bloom 

všechny recenze uživatele

K poirotovským filmům se vrátil Anthony Shaffer, scénárista Hitchcockovy Zběsilosti nebo Slídila s Michaelem Cainem a Laurencem Olivierem. Podílel se na scénářích všech filmových Poirotů od Vraždy v Orient Expresu. Pak vznikly ty tři televizní filmy, násilně převedené do současnosti, ale tady se Hercule vrací v parádě odpovídající právě filmům jako je Smrt na Nilu nebo Zlo pod sluncem. Osobně se mi nejvíce líbil sir John Gielgud, který v tomto filmu dělal Poirotovi "watsona". Následující rok ovšem po Ustinovovi, který držel poirotovské žezlo celých deset let, přichází jistý herec, který si v tom jednom špatném televizním filmu zahál inspektora Jappa... ()

Reklama

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Povedená adaptace mé oblíbené detektivky Agathy Christie. Viděl jsem jí ve slovenském dabingu, který mě nijak výrazně nezklamal. Atmosféra sálá z každého záběru, exteriéry jsou úchvatné, hudba skvělá, obsazení výborné. Peter Ustinov mi opět do role sedl, i když na Sucheta samozřejmě nemá. Rozuzlení jsem sice znal, ale natočeno bylo dokonale, takže mě také překvapilo. Prostě solidní detektivka, která prostě stojí za pozornost. Nejlepší Ustinovka to sice není, ale je to jedna z těch lepších. Já jsem s tímto zpracováním spokojen, určitě ho každému fandovi Agathy můžu jen doporučit. Navíc je tu kromě napětí i trocha vtipu. Za mě proto 80%. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Jedna zo slabších Christieoviek, ale stále ok. Zaujímavá debatka, ktorá bola v roku 1937 na stole a na stole je aj dnes: "Palestínu rozdeľovať na dve časti? Nemali sme to radšej nechať tým Turkom?" Svätá pravda, len tým Turoom by som to nedával. Po tisíce rokov sa tam tlčú Semiti proti Semitom a riešenie v nedohľadne. Pre Ustinova posledná filmová inkarnácia Hercula Poirota a ako detektívka v televízii na RTVS tak akurátn nemá čím uraziť, hoci rozpočtový deficit, ktorý sa stale viac prehlboval miestami badať. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Možno to už bude znieť ako obohrané klišé, no Peter Ustinov na Davida Sucheta alias Hercula Poirota ani zďaleka nemá. To je aj hlavný kameň úrazu tejto verzie inak geniálne napísaného scenára od Agathy Christie. Jediné čo sa mi tak zdalo je, že tu bola v porovnaní s novšou verziou lepšia hudobná zložka. Tá tu bola vskutku ušiam lahodiaca. Slabší nadpriemer. 70/100 ()

Galerie (31)

Zajímavosti (26)

  • Lauren Bacall sa podpísala len pod natáčanie filmu, pretože sa podpísal aj John Gielgud. Bacall si myslela, že väčšina filmu sa bude natáčať v Spojenom kráľovstve a južnej Európe, takže bola šokovaná, keď zistila, že 2/3 filmu sa mali nakrútiť v Izraeli (aby sa ušetrili náklady) na vrchole leta. (Arsenal83)
  • Časť filmu sa natáčala aj v The American Colony Hotel v Jeruzaleme, ktorý založil starý otec Petra Ustinova v roku 1902. (m.a.t.o.)
  • Michael Winner nebol prvou voľbou Cannon Films na réžiu a dúfali, že prilákajú Johna Guillermina, Lewisa Gilberta alebo Guya Hamiltona, aby režírovali. Nepodarilo sa im to, pretože Cannon bol medzi režisérmi známy tým, že často necháva producentov tlačiť na režisérov. Winner bol už na to zvyknutý, pretože pre nich natočil niekoľko filmov. (Arsenal83)

Reklama

Reklama